Název: Name: | HMS Barham | HMS Barham |
Originální název: Original Name: | HMS Barham | |
Kategorie: Category: | bitevní loď | Battleship |
Třída: Class: | Queen Elizabeth | |
Kódové označení: Pennant Number: | 04 | |
Loděnice: Builder: | John Brown & Co. Ltd., Clydebank | |
Založení kýlu: Laid Down: | 24.02.1913 | |
Spuštění na vodu: Launched: | 13.10.1914 | |
Uvedení do služby: Commissioned: | DD.10.1915 | |
Vyřazení ze služby: Decommissioned: | 25.11.1941 potopena / sunk by U-331 | |
Velitel: Commander: | 24.06.1915-DD.04.1918 Waller, Arthur Craig (Captain) DD.04.1918-01.10.1918 Buller, Henry Tritton (Captain) 01.10.1918-01.10.1920 Horne, Richard (Captain) 01.10.1920-14.10.1922 Dalglish, Robin Campsie (Captain) 14.10.1922-DD.09.1924 Noble, Percy Lockhart Harnam (Captain) 22.09.1924-14.10.1925 Hill, Richard Augustus Sandys (Captain) 14.10.1925-DD.03.1926 Marten, Francis Arthur (Captain) DD.03.1926-DD.05.1927 Henley, Joseph Charles Walrond (Captain) 06.05.1927-DD.12.1927 Somerville, James Fownes (Captain) DD.12.1927-DD.02.1928 Monroe, Hubert Seeds (Captain) DD.02.1928-01.09.1928 Blount, George Ronald Beddard (Captain) 01.09.1928-DD.04.1929 Somerville, James Fownes (Captain) 14.03.1929-26.04.1930 Hamilton, John Claude (Captain) 26.04.1930-06.09.1930 Dawson, Oswald Henry (Captain) 06.09.1930-DD.12.1930 Robertson-Scott, Charles Arthur (Captain) DD.12.1930-24.10.1933 -, - ( ) 24.10.1933-15.12.1933 Harrison, Gerald Cartmell (Captain) 15.12.1933-20.05.1935 Scott, Richard James Rodney (Captain) 20.05.1935-DD.08.1937 Wodehouse, Norman Atherton (Captain) 28.07.1937-21.04.1938 Horan, Henry Edward (Captain) 22.04.1938-02.02.1939 Willis, Algernon Usborne (Captain) 02.02.1939-06.07.1940 Chapman, Alex Colin (Captain) 31.01.1939-25.03.1940 Walker, Harold Thomas Coulthard (Captain) 25.03.1940-25.11.1941 Cooke, Geoffrey Clement (Captain) | |
Jednotka: Unit: | 02.10.1915-01.06.1916 5. bitevní eskadra 01.06.1916-DD.MM.1920 - DD.04.1919-DD.11.1929 1. bitevní eskadra DD.11.1929-02.12.1930 2. bitevní eskadra 02.12.1930-DD.10.1933 - 11.01.1934-30.08.1935 2. bitevní eskadra 30.08.1935-DD.12.1939 1. bitevní eskadra DD.12.1939-DD.11.1940 Domácí flota DD.11.1940-25.11.1941 1. bitevní eskadra | 02.10.1915-01.06.1916 5th Battle Squadron 01.06.1916-DD.MM.1920 - DD.04.1919-DD.11.1929 1st Battle Squadron DD.11.1929-02.12.1930 2nd Battle Squadron 02.12.1930-DD.10.1933 - 11.01.1934-30.08.1935 2nd Battle Squadron 30.08.1935-DD.12.1939 1st Battle Squadron DD.12.1939-DD.11.1940 Home Fleet DD.11.1940-25.11.1941 1st Battle Squadron |
Posádka: Crew: | 1234 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Standardní výtlak: Standard Displacement: | ? t | ? long tons |
Plný výtlak: Full Load Displacement: | 34165 1) t | 33625 1) long tons |
Délka: Length: | 195 m | 639 ft 9 in |
Šířka: Beam: | 27,6 m | 90 ft 7 in |
Ponor: Draught: | 9 m | 29 ft 6 in |
Pancéřování: Armour: | boky: 102-330 mm přepážky: 102-152 mm paluba: 25-76 mm barbety: 102-254 mm hlavní dělové věže: 127-330 mm sekundární dělové věže: 152 mm štíty děl: 76 mm protitorpédová obšívka: 51 mm velitelská věž: 76-279 mm | Belt: 4.0 - 13.0 in Bulkheads: 4.0 - 6.0 in Deck: 1.0 - 3.0 in Barbettes: 4.0 - 10.0 in Main Gun Turret: 5.0 – 13.0 in Secondary Gun Turret: 6.0 in Gun Shields: 3.0 in Anti-torpedo Screen: 2.0 in Conning tower: 3.0 - 11.0 in |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | 4x parní turbína | 4x Steam Turbine |
Výkon: Power: | 48950,7 kW při ? ot/min | 65644 bhp at ? rpm |
Šrouby: Propellers: | 4 | |
Zásoba paliva: Fuel Load: | 3400 t | 3346 long tons |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost: Speed: | 44,3 km/h | 23.9 kt |
Dosah: Range: | 5063.4 km při rychlosti ? km/h | 2734 nm at speed ? kt |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | 8x 381 mm L/42 BL Mark I ve věži Mark II (4x II) 16x 152 mm L/45 BL Mark XII na lafetě PIX (16x I)
2x 76,2 mm L/45 QF Mark I na lafetě ? (2x I)
4x 47 mm L/50 QF Mark I na lafetě ? (4x I)
4x 533 mm torpédomet (2x II)
- 20x torpédo R.G.F. Mk.II anebo R.N.T.F. Mk.IV
1919
8x 381 mm L/42 BL Mark I ve věži Mark II (4x II)
12x 152 mm L/45 BL Mark XII na lafetě PIX (16x I)
2x 76,2 mm L/45 QF Mark I na lafetě ? (2x I)
4x 47 mm L/50 QF Mark I na lafetě ? (4x I)
4x 533 mm torpédomet (2x II)
1933
8x 381 mm L/42 BL Mark I ve věži Mark II (4x II)
12x 152 mm L/45 BL Mark XII na lafetě PIX (12x I)
4x 102 mm L/45 QF Mark XVI na lafetě Mark XIX (4x I)
16x 40 mm L/39 QF Mark VIII na lafetě (2x VIII)
8x 12,7 mm L/62 MG Mark III na lafetě ? (2x IV)
4x 47 mm L/50 QF Mark I na lafetě ? (4x I)
2x 533 mm torpédomet (2x I)
| 8x 15-in/42 BL Mark I in Mark II Turret (4x II) 16x 6-in/45 BL Mark XII on PIX Mount (16x I) 2x 12-pdr (20cwt) QF Mark I on ? Mount (2x I) 4x 3-pdr QF Mark I on ? Mount (4x I) 4x Torpedo-tube, cal. 21-in (2x II) - 20x R.G.F. Mk.II and/or R.N.T.F. Mk.IV Torpedoes 1919 8x 15-in/42 BL Mark I in Mark II Turret (4x II) 12x 6-in/45 BL Mark XII on PIX Mount (12x I) 2x 12-pdr (20cwt) QF Mark I on ? Mount (2x I) 4x 3-pdr QF Mark I on ? Mount (4x I) 4x Torpedo-tube, cal. 21-in (2x II) 1933 8x 15-in/42 BL Mark I in Mark II Turret (4x II) 12x 6-in/45 BL Mark XII on PIX Mount (12x I) 4x 4-in/45 QF Mark XVI on Mark XIX Mount (4x I) 16x 2-pdr QF Mark VIII on ? Mount (2x VIII) 8x 0.5-in/62 MG Mark III on ? Mount (2x IV) 4x 3-pdr QF Mark I on ? Mount (4x I) 2x Torpedo-tube, cal. 21-in (2x I) - R.G.F. Mk.II and/or R.N.T.F. Mk.IV Torpedoes |
Vybavení: Equipment: | 7x 914 mm světlomet 2x 610 mm světlomet 1933 4x 914 mm světlomet 2-4x 610 mm světlomet 1x letecký katapult 1939 4x 1118 mm světlomet 2x 610 mm světlomet 1x letecký katapult 1x MF/DF | 7x Searchlight, r. 36-in 2x Searchlight, r. 24-in 1933 4x Searchlight, r. 36-in 2-4x Searchlight, r. 24-in 1x Seaplane Catapult 1939 4x Searchlight, r. 44-in 2x Searchlight, r. 24-in 1x Seaplane Catapult 1x MF/DF |
Nesená letadla: Aircraft Carried: | 1x hydroplán Fairey III | 1x Fairey III Seaplane |
Poznámka: Note: | původ jména: Charles Middleton, 1. baron Barham | Name Origin: Charles Middleton, 1st Baron Barham |
Zdroje: Sources: | PEJČOCH, Ivo - NOVÁK, Zdeněk - HÁJEK, Tomáš: Válečné lodě [4] - Druhá světová válka (ISBN 80-206-0357-3) |