Název: Name: | Išikawadžima R-5 | Ishikawajima R-5 |
Originální název: Original Name: | 石川R-5 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1933-DD.MM.1933 Ishikawajima Airplane Manufacturing Co., Ltd., Tachikawa | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1933-DD.MM.1933 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.08.1933 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 537 kg | 1184 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 777 kg | 1713 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,550 m | 31ft 4in |
Délka: Length: | 7,170 m | 23ft 6,25in |
Výška: Height: | 2,540 m | 8ft 4in |
Plocha křídla: Wing Area: | 19,00 m2 | 204.52 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 40,895 kg/m2 | 8.38 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Cirrus Hermes Mk.IV vzduchem chlazený řadový invertní čtyřválec o vzletovém výkonu 89,5 kW a 101 kW v h= 0 m. Vrtule dvoulistá s pevným úhlem náběhu. První prototyp měl vrtuli dřevěnou a druhý kovovou. | Cirrus Hermes Mk IV four-cylinder air-cooled inverted inline engine, rated at 120 hp for take-off and 135 hp at sea level, driving a fixed-pitch two-blade propeller, 1st prototype wooden and 2nd prototype metal propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 185 km/h v 0 m | 115 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 148 km/h v ? m | 92 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 18,3 min do 3000 m | 18,3 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 4000 m | 13123 ft |
Dolet: Range: | 483 km | 300 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | None |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | Letová vytrvalost: 3,5 h | Endurance: 3 hours 30 minutes The good aerobatic qualities of the R-3 were retained in the new aeroplane. The first prototype was completed in August 1933, and the flight trials confirmed the expected excellent performance. The Army to withdraw its interest while admitting to the aeroplane's excellent flying characteristics. The two aircraft later flew in civilian flight schools, they were used for higher grade pilot qualifications. |
Zdroje: Sources: | Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2 Illustrated Warplane History, The XPlanes of Imperial Japanese Army & Navy 1924-45, ISBN4-7663-3292-X archiv autora |