Nákladný automobil Studebaker US6 (SNL G630) bol skonštruovaný ako výsledok súťaže so spoločnosťou GMC (CCKW), resp. spoločnosťou International Harvester (M5H6). Aj keď všetky 3 spoločnosti uspeli v súťaži americkej armády a v roku 1941 sa rozbehla sériová výroba ich modelov (US6 sa začal vyrábať v závode South Bend v Indiane v júni 1941), v konečnom dôsledku väčšina vyrobených Studebakerov skončila v rámci dodávok Lend-Lease u spojencov USA (najmä ZSSR).
V rámci katalógu Standart Nomenclature List obdržalo vozidlo (bez ohľadu na verziu) katalógové číslo G630.
Vozidlá US6 sa vyrábali vo viacerých verziách líšiacich sa kabínou (plátený prekryt, pevná kabína), rozvorom (krátky - SWB - 148in / 3759 mm, dlhý - LWB - 162in / 4115 mm), náhonom (6x6, 6x4), prípadne inštaláciou navijáka a nástavby. Výrobca jednotlivé verzie odlišoval označením od U1 až po U13. US6 používal kabínu civilnej verzie M upravenú pre vojenské použitie, v decembri 1942 sa začala výroba vozidiel aj s otvorenou kabínou s pláteným prekrytom. Pre sťažnosti majoritného užívateľa - vzhľadom na klimatické podmienky ZSSR - bola ale do výroby v marci 1943 vrátená opäť pevná strecha kabíny. Celkom bolo vyrobených okolo 10 000 kusov vozidla s plátenou strechou (z celkom 197 687 vozidiel). Výroba modelového radu US6 bola ukončená v auguste 1945.
V snahe zvýšiť výrobu vozidla bolo v roku 1944 rozhodnuté o začatí licenčnej výroby US6 vo firme Reo Motors. V závode spoločnosti Reo v Lansingu bolo do konca vojny vyrobených celkom 22204 vozidiel reo US6.
Vozidlá s pohonom 6x4 boli určené pre použitie na pevných komunikáciách ako automobily, so stanovenou maximálnou nosnosťou 5 t (4536 kg). Vozidlá s pohonom 6x6 určené do terénu mali maximálnu nosnosť stanovenú na 2,5 tony (2268 kg).
Základné podvozkové modely US6:
US6 U1 - valník s krátkym rovorom bez navijáku
US6 U2 - valník s krátkym rozvorom s navijákom
US6 U3 - valník s dlhým rozvorom bez navijáku
US6 U4 - valník s dlhým rozvorom s navijákom
US6 U5 - cisterna (750 galónov / 3409,5 l) s dlhým rozvorom
US6 U6 - cestný ťahač 6x4 s krátkym rozvorom
US6 U7 - cestný valníkový automobil 6x4 s dlhým rozvorom bez navijáku
US6 U8 - cestný valníkový automobil 6x4 s dlhým rozvorom s navijákom
US6 U9 - podvozok pre nástavbu s dlhým rozvorom bez navijáku
US6 U10 - zadný sklápač s krátkym rozvorom bez navijáku
US6 U11 - zadný sklápač s krátkym rozvorom s navijákom
US6 U12 - bočný sklápač s krátkym rozvorom bez navijáku
US6 U13 - bočný sklápač s krátkym rozvorom s navijákom
Výroba cestných verzií s pohonom 6x4 (U6, U7, U8) bola ukončená v júli 1945.
Zdroj: Doyle, David (2003). Standard catalog of U.S. Military Vehicles. Kraus Publications. ISBN 0-87349-508-X
V rámci katalógu Standart Nomenclature List obdržalo vozidlo (bez ohľadu na verziu) katalógové číslo G630.
Vozidlá US6 sa vyrábali vo viacerých verziách líšiacich sa kabínou (plátený prekryt, pevná kabína), rozvorom (krátky - SWB - 148in / 3759 mm, dlhý - LWB - 162in / 4115 mm), náhonom (6x6, 6x4), prípadne inštaláciou navijáka a nástavby. Výrobca jednotlivé verzie odlišoval označením od U1 až po U13. US6 používal kabínu civilnej verzie M upravenú pre vojenské použitie, v decembri 1942 sa začala výroba vozidiel aj s otvorenou kabínou s pláteným prekrytom. Pre sťažnosti majoritného užívateľa - vzhľadom na klimatické podmienky ZSSR - bola ale do výroby v marci 1943 vrátená opäť pevná strecha kabíny. Celkom bolo vyrobených okolo 10 000 kusov vozidla s plátenou strechou (z celkom 197 687 vozidiel). Výroba modelového radu US6 bola ukončená v auguste 1945.
V snahe zvýšiť výrobu vozidla bolo v roku 1944 rozhodnuté o začatí licenčnej výroby US6 vo firme Reo Motors. V závode spoločnosti Reo v Lansingu bolo do konca vojny vyrobených celkom 22204 vozidiel reo US6.
Vozidlá s pohonom 6x4 boli určené pre použitie na pevných komunikáciách ako automobily, so stanovenou maximálnou nosnosťou 5 t (4536 kg). Vozidlá s pohonom 6x6 určené do terénu mali maximálnu nosnosť stanovenú na 2,5 tony (2268 kg).
Základné podvozkové modely US6:
US6 U1 - valník s krátkym rovorom bez navijáku
US6 U2 - valník s krátkym rozvorom s navijákom
US6 U3 - valník s dlhým rozvorom bez navijáku
US6 U4 - valník s dlhým rozvorom s navijákom
US6 U5 - cisterna (750 galónov / 3409,5 l) s dlhým rozvorom
US6 U6 - cestný ťahač 6x4 s krátkym rozvorom
US6 U7 - cestný valníkový automobil 6x4 s dlhým rozvorom bez navijáku
US6 U8 - cestný valníkový automobil 6x4 s dlhým rozvorom s navijákom
US6 U9 - podvozok pre nástavbu s dlhým rozvorom bez navijáku
US6 U10 - zadný sklápač s krátkym rozvorom bez navijáku
US6 U11 - zadný sklápač s krátkym rozvorom s navijákom
US6 U12 - bočný sklápač s krátkym rozvorom bez navijáku
US6 U13 - bočný sklápač s krátkym rozvorom s navijákom
Výroba cestných verzií s pohonom 6x4 (U6, U7, U8) bola ukončená v júli 1945.