Název: Name: | Supermarine Seafire F Mk.IIC | Supermarine Seafire F Mk.IIC |
Originální název: Original Name: | Supermarine Seafire F Mk.IIC | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.MM.194R Vickers Armstrongs Ltd. Supermarine Division, Eastleigh DD.01.1943-DD.MM.194R Westland Aircraft Ltd., Yeovil | |
Období výroby: Production Period: | DD.05.1942-DD.MM.194R série | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 372 (All subversions Mk.IIC): 110 Yeovil 262 Eastleigh | |
První vzlet: Maiden Flight: | 10.02.1942 (prototyp AD371) | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | CATOBAR - catapult take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2404 kg | 5300 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3176 kg | 7002 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3465 kg | 7639 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,227 m | 36ft 10in |
Délka: Length: | 9,119 m | 29ft 11in |
Výška: Height: | 3,480 m | 11ft 5in |
Plocha křídla: Wing Area: | 22,48 m2 | 242 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 141,28 kg/m2 | 28.94 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Rolls-Royce Merlin 45, kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 884 kW (1 201 k) a bojovém výkonu 1 130 kW (1 536 k) ve výšce 3 353 m, nebo později Rolls-Royce Merlin 46, kapalinou chlazený dvanáctiválec, nominální výkon 1 055 kW ve výšce 4 267 m. Vrtule trojlistá de Havilland Type 5/39 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 290 mm. | Rolls-Royce Merlin 45, twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine, single-stage two-speed supercharger, rated at 1,185 hp at 3,000 rpm for take-off and 1,515 hp at 3,000 rpm at 11,000 ft for combat power, or later Rolls-Royce Merlin 46, twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine, rated 1,415 hp at 14,000 ft, driving a three-blade de Havilland Type 5/39 constant-speed propeller of 10ft 9in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 386,5 l + 136 l nebo 204,5 l v přídavné nádrži. | 85 UK gallons and 30 or 45 UK gallons in one drop tank under fuselage. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 535.9 km/h v 3734 m | 333 mph in 12250 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 354.1 km/h v 4572 m | 220 mph in 15000 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 20,67 m/s | 4068.9 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9754 m | 32000 ft |
Dolet: Range: | 619.6 km | 385 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1247.2 km | 775 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón Hispano Mk.II ráže 20 mm, 120 nábojů na hlaveň a 4x pevný kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm se zásobou 350 nábojů na hlaveň. Pumový náklad: 1x 227 kg puma pod trupem. | Two fixed forward-firing 0.79 inch Hispano Mk.II cannons, in the wings, 120 rpg and four fixed forward-firing 0.303 inch Browning Mk.II in the wings, 350 rpg Bomb load: One 500 lb bomb on fuselage centreline. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Supermarine Type 357 - Do služby vstoupily v červnu 1942 u 807. perutě FAA. - Sefiry Mk.IIC byly námořnictvem přijaty již jako skutečné palubní stíhačky. Konstrukčně vycházely z Spitfiru Mk.VC, pod trupem nesly přistávací hák typu „A“, trup byl zpevněný, podvozek doznal jistých úprav nohy podvozku byly zpevněny a mírně prodlouženy, letoun byl vybaven úchyty pro katapultovaný vzlet a křídlo bylo univerzální typu "C" a nedalo se složit. Hmotnost letounu vzrostla natolik, že znatelně poklesly výkony. Tato verze byla poháněna motory Merlin 45 a výškovějším Merlinem 46. Během oprav a revizí byly později nahrazeny Merliny 50 a 55 se čtyřlistou vrtulí. | Supermarine Type 357 In June 1942 the improved Seafire Mk. IIC, based on the Spitfire Mk. VC, appeared. This incorporated catapult spools, a stronger landing gear, and a Merlin 45 or 46 engine. Mk IIs without folding wings |
Zdroje: Sources: | Cyril R. Russell, Spitfire Odyssey, My Life At Supermarines 1936-1957, Kingfisher Railway Productions, UK rok 1985, ISBN: 0 946184 186 Peter Caygill, Spitfire Mk.I-V, Bojové legendy, Nakladatelství Jan Vašut s. r. o., rok 2004, ISBN 80-7236-320-4 Len Bachelor, Profile Publications, Profile No. 221., Supermarine Seafire (Merlins), Windsdor 1971, Book number: 032668 www.fleetairarmarchive.net http://www.airwar.ru/enc/fww2/sfire.html www.historyofwar.org http://www.chuckhawks.com/spitfire.htm archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |