Název: Name: | Curtiss P-40N-15CU Warhawk | Curtiss P-40N-15CU Warhawk |
Originální název: Original Name: | Curtiss P-40N-15CU Warhawk | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.07.1943-DD.09.1943 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.07.1943-DD.09.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 377 (z celkem 5 219 P-40N) (42-106029/106405) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2812 kg | 6200 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3787 kg | 8350 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 5171 kg | 11400 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 11,370 m | 37ft 4in |
Délka: Length: | 10,160 m | 33ft 4in |
Výška: Height: | 3,760 m | 12ft 4in |
Plocha křídla: Wing Area: | 21,92 m2 | 236 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 172,765 kg/m2 | 35.39 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Allison V-1710-81 (F20R) kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 896 kW, trvalý výkon 746 kW v h= 5 000 m a maximální výkon 839 kW v h= 5 276 m. Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 360 mm. | Allison V-1710-81 (F20R) twelvee-cylinder Vee liquid cooled engine rated at 1,200 hp for take-off, continuous output 1,000 hp at 16,400 ft and maximum power output 1,125 hp at 17,410 ft, driving a three-blade constant-speed Curtiss Electric propeller of diameter 11ft. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 612 l a přídavná nádrž o objemu 196, 289, 578 nabo 655 l. | 134.6 UK gallons and one drop tank under the fuselage of the following volumes: 43 or 63.5 or 127 or 144 UK gallons. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 552 km/h v 4572 m | 343 mph in 15000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 423 km/h v 5000 m | 263 mph in 16400 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 11.0 m/s | 2230 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 6,7 min do 4572 m | 6,7 min to 15000 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9449 m | 31000 ft |
Dolet: Range: | 1207 km | 750 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2253 km | 1400 mi |
Výzbroj: Armament: | 6x pevný kulomet Colt-Browning M-53-M2 ráže 12,7 mm (201-295 nábojů na hlaveň). Pumový náklad: do hmotnosti 681 kg (1x 227 kg nebo 3x 227 kg). | Six fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning M-53-M2 machine-guns in wings 201-295 rpg. Bomb load: Up to 1,500 lb (One 500 lb bomb under fuselage or three 500 lb bombs under fuselage and wings). |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Tovární označení Hawk 87W Letouny označené P-40N-15-CU měly odlišně uložené zbraně (opět bylo neseno šest kulometů), nová přistávací světla a vnitřní palivové nádrže měly větší objem. | The P-40N-15-CU production block aircraft differed in having the battery located forward of the firewall and new landing lights. The full six wing guns were installed, and larger capacity wing tanks were fitted. |
Zdroje: Sources: | Zbigniew Kolacha a Marek Ryś, Monografie Lotnicze 65, Curtiss P-40 cz.2, AJ-Press 2000, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-040-0 William Green, War Planes of the Second World War, Fighters, Volume Four, Doubleday, 1964. www.historyofwar.org www.joebaugher.com http://www.airwar.ru/enc/fww2/p40n.html www.pilotfriend.com archiv autora |