Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 495 příspěvků vloženo, 2028 editováno a 495 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Podkategorie

Československo (CZK)

9 9 32

Čína (CHN)

9 4 17

Francie (FRA)

89 66 234

Aérospatiale / Sud-Aviation

40 29 111

Eurocopter / Airbus Helicopters

41 31 109

Ostatní

8 6 14

Itálie (ITA)

45 31 105

Japonsko (JPN)

16 5 30

Německo (DEU)

13 4 44

Polsko (POL)

12 4 24

SSSR / Nástupnické státy SSSR (SOV)

636 225 2.392

Kamov

38 10 131

Mil

587 209 2.230

Ostatní

11 6 31

USA (USA)

316 258 943

Bell

95 83 303

Boeing

27 20 79

Enstrom

10 9 25

Hiller / Fairchild

13 10 33

Hughes

13 11 39

Kaman

16 14 47

McDonnell Douglas / MD Helicopters

14 8 42

Piasecki / Vertol

14 11 36

Sikorsky

108 87 326

Ostatní

6 5 13

Velká Británie (GBR)

84 76 237

Bristol

8 7 22

Westland

71 65 197

Ostatní

5 4 18

Ostatní - zatím nezařazeno

23 6 51

Prehled statu - zkratky - kod ISO

Pravidla psaní do fóra v sekci VRTULNÍKY

Články

Dogfights - Letecké souboje

Letecké souboje vždy přitahovaly pozornost. Od dob první světové války byly jejich účastníci považováni za hrdiny, psali se o nic příběhy a stávali se idoly celých generací. Realita leteckých bojů je však mnohem prozaičtější. Ať byla motivace pilotů k boji jakákoli na jedné straně stál vždy vítěz a na druhé poražený ve zmrzačeném nebo hořícím letounu padajícím k zemi. Tento seriál se zabývá souboji od jejich začátku po moderní dobu, kdy obloze neochvějně vládnou proudové motory.

Ing. Radek ˝ICE˝ Panchartek 45.914

První úspěšné rotorové létadlo (1) - PKZ-1

Vrtulníky jsou na dnešní obloze běžným zjevem, ale cesta k nim byla mnohem komplikovanější než v případě letounů. Potěšující je, že na vývoji prvního motorového létadla schopného ustáleného visení se podílela řada mužů, kteří se narodili na území budoucího Československa.

Ing. Radek ˝ICE˝ Panchartek 22.832

První úspěšné rotorové létadlo (2) - PKZ-2

Po zničení pohonné jednotky PKZ-1 se inženýr Žurovec rozhodl pokračovat konstrukcí pozorovací plošiny podle původního Petrócziho návrhu. Mezitím byly k dispozici vrtule s velkým průměrem - výsledky práce inženýra Kármána ve zkušebním ústavu vrtulí. Dalšímu vývoji vrtulníkové plošiny už nic nebránilo.

Ing. Radek ˝ICE˝ Panchartek 20.805

Role letecké techniky na moderním bitevním poli

Historický vývoj a současná role letecké techniky v boji.

Ondřej Poděl 12.220