Název: Name: | Suchoj Su-25UTG | Sukhoi Su-25UTG |
Originální název: Original Name: | Суxoй Су-25УТГ | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1989-DD.MM.1994 Ulan-Udenské letecké výrobní sdružení, Ulan-Ude | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1989-DD.MM.1994 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 14 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.09.1988 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan | CTOBAR - conventional take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 9790 kg | 21583 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 13000 kg | 28660 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 16500 kg | 36376 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14,36 m | 47ft 1,35in |
Délka: Length: | 15,36 m | 50ft 4,72in |
Výška: Height: | 5,20 m | 17ft 0,71in |
Plocha křídla: Wing Area: | 30,10 m2 | 323.99 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 548,17 kg/m2 | 112.27 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | turbojet |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Tumanskij R-95Š o tahu 40,21 kN | Tumansky R-95Sh, thrust 9039 lb |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | Trupové: no.1 - 1128 l no.2 - 1250 l (sběrná nádrž) Křídelní: no.3 - 637 l no.4 - 637 l Celkový objem: 3660 l | Fuselage: no.1 - 297,99 gal no.2 - 330,22 gal (collect fuel tank) Wing: no.3 - 168,28 gal no.4 - 168,28 gal Total: 966,87 gal |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 950 km/h v 0 m | 590.3 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 58 m/s | 11400 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7000 m | 22966 ft |
Dolet: Range: | 560 km | 348 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2000 km | 1242.7 mi |
Výzbroj: Armament: | 4 závěsníky BD3-251) Podporovaná výzbroj a kontejnery: 4x PTB-800 4x PTB-1150 | 4 hardpoints BD3-251) Supported weapons and pods: 4x PTB-800 4x PTB-1150 |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 1) původní "mokré" závěsné body 3, 5, 7 a 9 2) předáno pět letounů trupových čísel 04, 06, 07, 10 a 11 na námořní leteckou základnu Severomorsk-3, jeden letoun ztracen 27.11.1992 při havárii v prostoru Murmansk; čtyři postaveny dodatečně 3) předáno pět letounů trupových čísel 60, 61, 62, 63 a 64 na leteckou základnu Saki | 1) former plumbed hardpoints 3, 5, 7 and 9 2) assigned five aircrafts of fuselage numbers 04, 06, 07, 10 a 11 on Severomorsk-3 Naval Air Base, one plane crash in 27.11.1992 near Murmansk; four machines built later 3) assigned five aircrafts of fuselage numbers 60, 61, 62, 63 a 64 on Saki Air Force Base |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim; Alan Dawes: Sukhoi Su-25 Frogfoot: Close Air Support Aircraft. London: Airlife, 2004 J.Bašný; J.Brázda; M.Ovčáčík; K.Susa: Su-25 all variants. 4+, 1996 Sukhoi Frogfoots in action. Squadron Signal výstřižkový archiv leteckých časopisů |