Boeing XP-7

     
Název:
Name:
Boeing XP-7 Boeing XP-7
Originální název:
Original Name:
Boeing XP-7
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1928-DD.MM.1928 Boeing Airplane Co., Seattle, Washington
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1928-DD.MM.1928
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.09.1928
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1070 kg 2358 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1479 kg 3260 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.75 m 32ft
Délka:
Length:
7.34 m 24ft 1in
Výška:
Height:
2.74 m 9ft
Plocha křídla:
Wing Area:
22.39 m2 241 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Curtiss V-1570-1 Conqueror o výkonu 447 kW
dvoulistá vrtule
Curtiss V-1570-1 Conqueror, power 600 hp
two-blade propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
189 l 50 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
269.6 km/h v 0 m 167.5 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
215.7 km/h v ? m 134 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
9.5 m/s 1867 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7.1 min do 3048 m 7.1 min to 10000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
6437 m 21120 ft
Dolet:
Range:
249.4 km 155 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x 7,62mm a 1x 12,7mm kulomet Browning 1x fixed .30 and 1x .50 Browning machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Bowers, Peter M. Boeing Aircraft since 1916. London, Putnam 1989. ISBN 0-85177-804-6.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
Pelletier, Alain. Boeing - The Complete Story. Haynes Publishing, Yeovil 2010. ISBN 978-1-84425-703-4.
Jones, LLoyd S. U.S. Fighters. Aero Publishers, Inc. Fallbrook 1975.
http://joebaugher.com/usaf_fighters/p7.html
www.nationalmuseum.af.mil
URL : https://www.valka.cz/Boeing-XP-7-t81709#418959 Verze : 0
Boeing XP-7 vznikl pro ověření možnosti upravit stíhač PW-9 pro nový motor Curtiss Conqueror, který byl větším nástupcem D-12. Prototyp byl objednán 5. dubna 1928 a vznikl přestavbou posledního vyrobeného PW-9D, 28-041, do kterého byl vestavěn řadový motor Curtiss V-1570-1 Conqueror. Kapotáž nového motoru byla mírně kratší a hlubší kvůli většímu chladiči. Upaveny byly také ocasní plochy, které měly duralovou konstukci a změněné ovládání křidélek. Stroji bylo přiděleno označení XP-7.

8. září 1928 byl XP-7 doručen armádě a vzápětí začaly letové testy. Nový motor se osvědčil a letecký sbor chystal specifikace pro stavbu čtyř zkušebních strojů P-7, ale následné testy ukázaly, že oproti PW-9D se výkony příliš nezlepšily. XP-7 dokázal na úrovni moře letět rychlostí 270 km/h, zatímco PW-9D 262 km/h. Prototyp XF4B-1 pro námořnictvo ale zvládl skoro 272 km/h. P-7 byly proto nakonec zrušeny před zahájením prací a prototyp byl přestavěn do podoby původního PW-9D.
Boeing XP-7 -


URL : https://www.valka.cz/Boeing-XP-7-t81709#299668 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více