Mil Mi-8P [Kód NATO: Hip-C]

Миль Ми-8П
     
Název:
Name:
Mil Mi-8P Mil Mi-8P
Originální název:
Original Name:
Миль Ми-8П
Kategorie:
Category:
dopravní vrtulník passenger helicopter
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1965-DD.MM.1993 Kazaňský letecký závod č. 387, Kazaň /
DD.MM.1981-DD.MM.198R Ulan-Udenský letecký závod, Ulan-Ude /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1965-DD.MM.1993
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
~200 Mi-8P/Mi-8S
První vzlet:
Maiden Flight:
17.09.1962 V-8A
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Uspořádání rotorů:
Rotor Configuration:
hlavní a vyrovnávací rotor main and antitorque rotor
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného vrtulníku:
Empty Weight:
7000 kg 15432 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
11570 kg 25507 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
12000 kg 26455 lb
Délka s otáčejícími se rotory:
Length with Rotors Turning:
25,24 m 82 ft 9 ¾ in
Délka trupu:
Fuselage Length:
18,30 m 60 ft ½ in
Šířka trupu:
Fuselage Width:
? m ?
Celková výška:
Overall Height:
5,65 m 18 ft 6 ⅜ in
Průměr hlavního rotoru:
Main Rotor Diameter:
21,29 m 69 ft 10 ¼ in
Průměr vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Diameter:
3,91 m 12 ft 9 ⅞ in
Plocha disku hlavního rotoru:
Main Rotor Disc Area:
355,93 m2 3831.2 ft2
Plocha disku vyrovnávacího rotoru:
Tail Rotor Disc Area:
11,99 m2 129.06 ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
turbohřídelový turboshaft
Počet motorů:
Number of engines:
2
Typ:
Type:
Izotov TV2-117 o vzletovém výkonu 1103 kW/1500 k nebo
Izotov TV2-117A o vzletovém výkonu 1103 kW/1500 k
Izotov TV2-117, take-off power 1479 shp or
Izotov TV2-117A, take-off power 1479 shp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1879-2615 l
2x 915 l pomocná nádrž
413-575 Imp gal (496-691 US gal)
2x 201 Imp gal / 242 US gal auxiliary tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
250 km/h v ? m 155 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
225 km/h v ? m 140 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Statický dostup:
Static Ceiling:
? m ? ft
Dynamický dostup:
Dynamic Ceiling:
4200 m 13780 ft
Dolet:
Range:
425 km 264 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
910 km 565 mi
Přepravní kapacita:
Transport Capacity:
20-28 cestujících

4000 kg nákladu
3000 kg podvěšeného nákladu
20-28 passengers

8818 lb of cargo
6614 lb of cargo externally
Výzbroj a vybavení:
Armament and Equipment:
 
Výzbroj:
Armament:
- -
Vybavení:
Equipment:
- -
Uživatelské státy:
User States:










?



?










?



?
Poznámka:
Note:
- mezi uživateli mohou být i uživatelé Mi-8S/PS -
Zdroje:
Sources:
Марковский, В., Приходченко, И. Незаменимый Ми-8 - полвека в строю. Эксмо, Москва 2012. ISBN 978-5-699-57879-5.
Мороз, Сергей. Многоцелевой вертолет Ми-8. Издательский центр Экспринт, Москва 2005. ISBN 5-94038-073-5.
Михеев, В. Р. Московский вертолётный завод имени М. Л. Миля. Эксмо, Москва 2007. ISBN 5-98734-003-9.
Якубович, Николай. Боевые вертолеты СССР и России. Эксмо, Москва 2013. ISBN: 978-5-699-61542-2.
ruslet.webnode.cz
russianplanes.net
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-8P-Kod-NATO-Hip-C-t91215#373392 Verze : 1
Značení Mi 8 je někdy trochu komplikované,tak jak někdy u nich dochází k přestavbám a přeznačení, ale pokud se mi podařilo zjistit tak oficiálně by mělo být T transportní s lavicemi/kulatá okna,v zádu rozměrná vrata/.Verze P - čistě dopravní pro cestující vyráběn v několika provedeních podle počtu cestujících/hranatá okna,nemá zadní vrata,místo nich sklopné dveře se schůdky,kabina s čalouněním a odhlučněním/.U naší armády sloužilo snad pouze Péčko 0210,a zřejmě taky čisté P 0815 ,ale ve verzi pro 18,22 a 28 ho používala rovněž vládní letka tedy správně LSFMV(letecká správa federálního ministerstva vnitra ) a následně po ní policie. Rusové počítali od počátku vzniku Mi-8 rovněž s VIP úpravou.Salon mohl být zastavěn jak do verze T,pak se značil S a pokud byl vestavěn do P tak značen PS.Verze PS vychází přímo s Péčka jen má místo sedaček pohodlná křesla .Byla vyráběna ve verzi PS7,PS9,PS11(počet cestujících).U nás používány jen poslední dvě a to jak armádou tak LS FMV.V roce 1985 převzal od LSFMV jedno P v provedení pro 18 cestujících v.č.10822 B-8022 Slov-air OK-ZXP a v roce 1988 druhé P v provedení pro 22 cestujících v.č.10826 B-8426 u Slovairu OK-EXR.To je výchozí tedy oficiální značení jak k nám přicházeli T,P a PS9 a PS11.Během provozu se však někdy interiéry měnili .Armáda ČR dnes označuje své PS-11 jako S.Mi 9 0001 je označován za Mi-8T.Snažím se to dát do tabulky ty přepravní verze Mi-8
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-8P-Kod-NATO-Hip-C-t91215#331645 Verze : 0
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft19965.htm

Mil Mi-8P [Kód NATO: Hip-C] - Čtvrtý prototyp, V-8AP, jako prototyp Mi-8P na letecké výstavě v Paříži 1965.

Čtvrtý prototyp, V-8AP, jako prototyp Mi-8P na letecké výstavě v Paříži 1965.
URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-8P-Kod-NATO-Hip-C-t91215#614584 Verze : 0
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft19965.htm

Mil Mi-8P [Kód NATO: Hip-C] -


URL : https://www.valka.cz/Mil-Mi-8P-Kod-NATO-Hip-C-t91215#614585 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více