T-18M

Т-18М
     
Název:
Name:
T-18M T-18M
Originální název:
Original Name:
Т-18М
Kategorie:
Category:
pěchotní tank infantry tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1938-DD.MM.1938 Státní svazový závod č. 37 S. Ordžonikidze, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1937-DD.MM.1938
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 ?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.MM.1938
Osádka:
Crew:
2
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
5800 kg 12787 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
? mm ?
Délka korby:
Hull Length:
3520 mm 11 ft 6 ⅝ in
Celková šířka:
Overall Width:
1750 mm 5 ft 8 ⅞ in
Celková výška:
Overall Height:
2080 mm 6 ft 9 ⅞ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
300 mm 11 ¾ in
Šířka pásu:
Track Width:
300 mm 11 ¾ in
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0,37 MPa 53.66 psi
Pancéřování:
Armour:
Nýtované, válcovaný plech

Korba:
čelo, boky, záď - 16 mm, strop, dno - 8 mm

Věž:
čelo - 16 mm
strop - 8 mm
Riveted, rolled sheet

Hull:
front, sides, rear - 16 mm
top, floor - 8 mm

Turret:
front - 16 mm
top - 8 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
GAZ-M1 (řadový, vodou chlazený, vznětový čtyřválec o objemu 3.300 cm3 GAZ-M1 (4 cyl., inline, water cooled, diesel, 3.300 ccm)
Výkon:
Power:
36,8 kW při 2800 ot/min 49.3 bhp at 2800 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
mechanická převodovka 4+1 GAZ-M1, stejná jako u T-38 mechanical gearbox 4 +1 GAZ-M1, the same as the T-38
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
24,3 km/h 15 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
? km/h ? mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
? km ? mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
? km ? mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
? ° ? %
Boční náklon:
Side Slope:
? ° ? %
Překročivost:
Trench Crossing:
? m ?
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,55 m 22 in
Brodivost:
Fording Depth:
? m ?
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
1x 37 mm Hotchkiss/1x 37 mm PS-1 (112 nábojů) 1x 37 mm Hotchkiss 37 mm/1x PS-1 (112 rounds)
Vedlejší:
Secondary:
1x 7,62 mm DT, 1449 nábojů 1x 7,62 mm DT, 1449 round
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Svirin M.,Bezkurnikov A.:Pervyje sovetskije tanki, Armada No.1, EKSPRINT, Moskva 1995
Sojankin A.G., Pavlov M.V.,Pavlov i.V.,Želtov I.V.,Sovetskije legkije tanki 1920-1941, Cejchgauz-Eksprint, Moskva 2002
URL : https://www.valka.cz/T-18M-t102831#370282 Verze : 1
V roce 1937 se GABTU (Hlavní auto-tanková správa) rozhodla modernizovat všechny tanky vyrobené před rokem 1930. Pro modernizaci T-18 bylo rozhodnuto použít motor a převodovku používanou v tanku T-38 a proto byl přestavěn motoro-převodový prostor. Věž (s uhlíkové oceli) změnila tvar na více kuželovitý a byl odstraněn vyvažovač.
Modernizované(á) vozidlo(a) mělo však při zkouškách (březen 1938) problémy s převodovkou (nešla zařadit čtyřka) a proto nedosahovalo plánované rychlosti 33 km/h. Vozidlo bylo nestabilní vlivem příliš vzadu posunutého těžiště. Modernizace zvýšila bojovou hodnotu vozidla, ale ne tak, aby ospravedlnila vysoké náklady.

Svirin M.,Bezkurnikov A.:Pervyje sovetskije tanki, Armada No.1, EKSPRINT, Moskva 1995

T-18M - T-18M
nákres vozidla

T-18M
nákres vozidla

URL : https://www.valka.cz/T-18M-t102831#370283 Verze : 2
Svirin M.,Bezkurnikov A.:Pervyje sovetskije tanki, Armada No.1, EKSPRINT, Moskva 1995

T-18M - T-18M
Prototyp, pohled z boku

T-18M
Prototyp, pohled z boku

T-18M - T-18M 
prototyp, šikmý pohled zepředu

T-18M
prototyp, šikmý pohled zepředu

URL : https://www.valka.cz/T-18M-t102831#370284 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více