Dornier Do 17 E-1

     
Název:
Name:
Dornier Do 17 E-1 Dornier Do 17 E-1
Originální název:
Original Name:
Dornier Do 17 E-1
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.10.1936-DD.MM.193R Dornier-Werke GmbH, München /
DD.MM.193R-DD.MM.193R Henschel Flugzeug-Werke AG, Schönefeld /
Období výroby:
Production Period:
DD.10.1936-DD.MM.193R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
399:
Dornier: 268
Henschel: 131
První vzlet:
Maiden Flight:
23.11.1934 (prototyp / prototype Do 17 V1)
30.05.1936 (Do 17 E-1)
Osádka:
Crew:
3
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4500 kg 9921 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7040 kg 15521 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
18,00 m 59 ft ⅝ in
Délka:
Length:
16,25 m 53 ft 3 ¾ in
Výška:
Height:
4,62 m 15 ft 1 ⅞ in
Plocha křídla:
Wing Area:
55 m2 592.02 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
128 kg/m2 26.22 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
BMW VI 7.3D
- invertní do V
- počet válců: 12
- maximální výkon: 551 kW (750 PS) při 1700 ot/min
BMW VI 7.3D
- inverted V-design
- number of cylinders: 12
- maximum power output: 740 hp at 1700 rpm
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1400 l 380 Imp gal / 370 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
355 km/h v 4000 m 221 mph in 13123 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
315 km/h v ? m 196 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
6,9 m/s 1358.3 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
13,9 min do 4000 m 13,9 min to 13123 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5100 m 16732 ft
Dolet:
Range:
5741) km 3571) mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1500 km 932 mi
Výzbroj:
Armament:
hmotnost pum: 750 kg (krátké vzdálenosti), 500 kg (normálně)
- 10x SC 50
- 4x SC 100
- 2x SC 250

obranná výzbroj: 3x MG 15 (kabina, A-Stand, B-Stand), 750 nábojů
bomb load: 1653 lb (short range), 1102 lb (normal)
- 10x SC 50
- 4x SC 100
- 2x SC 250

defensive armament: 3x MG 15 (cockpit, A-Stand, B-Stand), 750 rounds
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
1) akční radius 1) combat radius
Zdroje:
Sources:
Nowarra, H. J.: Der fliegende Bleistifft, Podzun-Pallas-Verlag, 1978
Regnat, K. H.: Vom Original zum Modell - Dornier Do 17, Bernard & Graefe Verlag, 2005
http://de.wikipedia.org/wiki/Dornier_Do_17
URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-17-E-1-t996#4488 Verze : 0
Do 17 E-1 (54+F37) z výzbroje 7./KG 255, podzim 1938. Letoun nese standardní nátěr té doby složený z barev RLM 61/62/63/65. Při podzimních cvičeních Luftwaffe v roce 1938 byly trámové kříže na křídlech i trupu překryty červenými pruhy, což bylo označení té části zúčastněných leteckých jednotek, které znázorňovaly protivníka Luftwaffe. III./KG 255 byla později přeznačena na III./KG 51.
Dornier Do 17 E-1 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

Dornier Do 17 E-1 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-17-E-1-t996#393511 Verze : 0
.
Dornier Do 17 E-1 - Do 17 E, jenž roku 1942 sloužil v letecké škole Flugzeugführerschule (B) 16 na pražské Ruzyni. Letoun byl opatřen starou kamufláží ostře lomených ploch hnědé RLM 61, zelené RLM 62, šedé RLM 63 a na spodních a částečně bočních plochách nesl nátěr světlou modrou RLM 65. Kamuflážní schéma odpovídalo tzv. variantě A.

Do 17 E, jenž roku 1942 sloužil v letecké škole Flugzeugführerschule (B) 16 na pražské Ruzyni. Letoun byl opatřen starou kamufláží ostře lomených ploch hnědé RLM 61, zelené RLM 62, šedé RLM 63 a na spodních a částečně bočních plochách nesl nátěr světlou modrou RLM 65. Kamuflážní schéma odpovídalo tzv. variantě A.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-17-E-1-t996#396238 Verze : 0
.
Dornier Do 17 E-1 - Další Do 17 E sloužící k výcvikovým účelům v Ruzyni. Čtyřbarevné schéma varianty B.

Další Do 17 E sloužící k výcvikovým účelům v Ruzyni. Čtyřbarevné schéma varianty B.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-17-E-1-t996#396248 Verze : 0
.
Dornier Do 17 E-1 - Dornier Do 17 E chorvatského letectva. Osádka s letounem dezertovala k partyzánům a letoun byl následně zničen německým letectvem dne 28. listopadu 1943. Horní a boční plochy kryje tmavá zelená RLM 71, spodní světle modrá RLM 65.

Dornier Do 17 E chorvatského letectva. Osádka s letounem dezertovala k partyzánům a letoun byl následně zničen německým letectvem dne 28. listopadu 1943. Horní a boční plochy kryje tmavá zelená RLM 71, spodní světle modrá RLM 65.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-17-E-1-t996#415630 Verze : 0
Stojánka s letouny Do 17 E-1 z výzbroje KG 255, konec třicátých let.


Zdroj: viz výše
Dornier Do 17 E-1 -


URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-17-E-1-t996#375739 Verze : 0
Do 17 E-1 (54+F37) z výzbroje 7./KG 255 zachycený při cvičení v roce 1938.


Zdroj: viz výše
Dornier Do 17 E-1 -


URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-17-E-1-t996#375740 Verze : 0
Do 17 E-1 ("Pablo") od K 88, Legion Condor, na letišti u města Burgos během občanské války ve Španělsku.


Zdroj: viz výše
Dornier Do 17 E-1 -


URL : https://www.valka.cz/Dornier-Do-17-E-1-t996#375742 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více