Název: Name: | Handley Page HP.52 Hereford B Mk.I | Handley Page HP.52 Hereford B Mk.I |
Originální název: Original Name: | Handley Page HP.52 Hereford B Mk.I | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | bomber aeroplane |
Výrobce: Producer: | Short & Harland, Belfast, | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1939-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 150 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 01.07.1937 | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 5307 kg | 11700 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 8074 kg | 17800 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 21.080 m | 69ft 2in |
Délka: Length: | 16.330 m | 53ft 7in |
Výška: Height: | 4.550 m | 14ft 11in |
Plocha křídla: Wing Area: | 62.06 m2 | 668 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 130,099 kg/m2 | 26.65 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Napier Dagger VIII, vzduchem chlazený řadový čtyřiadvacetiválec s válci do H se vzletovým výkonem 712,1 kW a 745 kW v h= 2 667 m. Vrtule trojlisté stavitelné s konstantní rychlostí otáček. | Napier Dagger VIII, twenty-four-cylinder, air-cooled inline H engine rated at 955 hp for take-off, and 1,000 hp at 8,750 ft for combat power, driving a three-bladed variable-pitch constant-speed propellers. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 426.5 km/h v 4724 m | 265 mph in 15500 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 276.8 km/h v ? m | 172 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 5 m/s | 980 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5791 m | 19000 ft |
Dolet: Range: | 1931.2 km | 1200 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 3057.8 km | 1900 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm v přídi 1x pohyblivý kulomet Vickers K ráže 7,7 mm v přídi 1x pohyblivý kulomet Vickers K ráže 7,7 mm ve hřbetním střelišti a 1x pohyblivý kulomet Vickers K ráže 7,7 mm ve spodním střelišti. Pumový náklad: Do 1 814 kg bomb (8x 227 kg pum) | One fixed forward-firing 0.303 Browning Mk.II machine-gun in the front, one flexible 0.303 Vickers K machine-gun in the front position, one flexible 0.303 Vickers K machine-gun in dorsal position and one flexible 0.303 Vickers K machine-gun in ventral position. Bomb load: Up to 4,000 lb bombs (eight 500lb bombs). |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Jedná se vlastně o letoun HP.52 Hampden (je téměř identický až na jiné kryty motorových gondol), ale s jinými méně výkonnými motory a i menšími bojovými výkony 24 přestavěno na HP.52 | In 1936, the RAF ordered 150 Dagger-engined Hampdens as the Hereford. Problems with engine cooling resulted in most of those built (by Short & Harland) being re-engined as Hampdens. The surviving Herefords served in training units only. |
Zdroje: Sources: | http://www.airwar.ru/enc/bww2/hereford.html www.britishaircraft.co.uk/aircraftpage.php?ID=233 www.aviastar.org |