Pfalz D.III

     
Název:
Name:
Pfalz D.III Pfalz D.III
Originální název:
Original Name:
Pfalz D.III
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.07.1917-DD.11.1917 Pfalz Flugzeugwerke GmbH, Speyer /
Období výroby:
Production Period:
DD.07.1917-DD.11.1917
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
240
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1917
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
695 kg 1532 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
932 kg 2055 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,420 m 30ft 10,87in
Délka:
Length:
6,950 m 22ft 9,62in
Výška:
Height:
2,670 m 8ft 9,12in
Plocha křídla:
Wing Area:
22.17 m2 238.64 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Mercedes D.III o výkonu 118 kW/160 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Mercedes D.III, power 158 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
109 kg 240 lb
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
181 km/h v 0 m 112.5 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7.25 min do 2000 m 7.25 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5500 m 18045 ft
Dolet:
Range:
400 km 248.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 7,92mm kulomet LMG 08/15 2x fixed 7,92 mm LMG 08/15 machine gun
Uživatelské státy:
User States:


Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Rimell, R. L; Grosz, P. M. Pfalz DIII, Windsock Datafile No. 7. Albatros Productions, Berkhamsted 1996. ISBN 0-948414-11-1.
Zahálka, Petr; Tesař, Petr Aharon. Pfalz D.III/D.IIIa, HPM 1994/08-09.
Gray, Peter L. The Pfalz D III, Profile No.43. Profile Publications, Leatherhead 1965.
Kroschel, G.; Stützer, H. Die deutschen Militärflugzeuge 1910 - 1918. Weltbild Verlag, Augsburg 1994. ISBN 3-89350-693-4.
Gray, Peter; Thetford, Owen. German Aircraft Of The First World War. Doubleday, Garden City 1970.
http://www.airwar.ru/enc/fww1/pfd3.html

Pfalz D.III -


URL : https://www.valka.cz/Pfalz-D-III-t115596#403059 Verze : 0
.
Pfalz D.III - Pfalz od MFJ II, jenž byl 28. ledna 1918 sestřelen u Middelkerke v souboji s trojicí Spadů. Jeho pilot, Flugmaat (přibližně nadrotmistr) Armin Undiener, nepřežil nouzové přistání a zemřel o den později. Stroj standardně natřen na všech plochách hliníkovým nátěrem, pouze ocas je bílý a za kabinou nese osobní označení pilota v podobě šachovnicového pásu.

Pfalz od MFJ II, jenž byl 28. ledna 1918 sestřelen u Middelkerke v souboji s trojicí Spadů. Jeho pilot, Flugmaat (přibližně nadrotmistr) Armin Undiener, nepřežil nouzové přistání a zemřel o den později. Stroj standardně natřen na všech plochách hliníkovým nátěrem, pouze ocas je bílý a za kabinou nese osobní označení pilota v podobě šachovnicového pásu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Pfalz-D-III-t115596#401161 Verze : 0
.
Pfalz D.III - Na tomto Pfalzu létalo u Jasta 10 eso a pozdější generál Luftwaffe Hans Klein. Standardní hliníkový nátěr doplňuje chromově žlutá - barva jednotky. Ohledně vodorovného pásu na trupu panují jisté nejasnosti, protože někdy bývá interpretován jako černý. Je to způsobeno chromovou příměsí žluté barvy Jasty 10 - žluté doplňky se na monochromatickém filmu jeví jako tmavé, téměř černé. Proto nelze s jistotou barvu pásu určit.

Na tomto Pfalzu létalo u Jasta 10 eso a pozdější generál Luftwaffe Hans Klein. Standardní hliníkový nátěr doplňuje chromově žlutá - barva jednotky. Ohledně vodorovného pásu na trupu panují jisté nejasnosti, protože někdy bývá interpretován jako černý. Je to způsobeno chromovou příměsí žluté barvy Jasty 10 - žluté doplňky se na monochromatickém filmu jeví jako tmavé, téměř černé. Proto nelze s jistotou barvu pásu určit.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Pfalz-D-III-t115596#401163 Verze : 0
.
Pfalz D.III - Na standardně zbarveném Pfalzu 4017/17 (hliníkový nátěr na všech plochách, pouze směrovka je bílá) létal velitel Jasta 28 Lt. Emil Thuy. Letoun je zajímavý teleskopickým zaměřovačem, umístěným vlevo před pilotním prostorem - Thuy mířil levým okem.

Na standardně zbarveném Pfalzu 4017/17 (hliníkový nátěr na všech plochách, pouze směrovka je bílá) létal velitel Jasta 28 Lt. Emil Thuy. Letoun je zajímavý teleskopickým zaměřovačem, umístěným vlevo před pilotním prostorem - Thuy mířil levým okem.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Pfalz-D-III-t115596#401167 Verze : 0
.
Pfalz D.III - Na tomto stroji u Jasta 22 získal 3. 4. 1918 svůj 2. potvrzený sestřel Lt. Alfred Lenz, když nad městečkem Cachy (poblíž Amiensu) sestřelil Sopwith Camel. Letoun nese standardní hliníkový nátěr na všech plochách, černé doplňky jsou osobní označením pilota.

Na tomto stroji u Jasta 22 získal 3. 4. 1918 svůj 2. potvrzený sestřel Lt. Alfred Lenz, když nad městečkem Cachy (poblíž Amiensu) sestřelil Sopwith Camel. Letoun nese standardní hliníkový nátěr na všech plochách, černé doplňky jsou osobní označením pilota.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Pfalz D.III -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Pfalz-D-III-t115596#401170 Verze : 0
V kokpitu tohoto Pfalzu 1370/17 usedala hned dvě esa: Werner Voss a Hans Weiss.
Pfalz D.III - K Jasta 10 dorazily první Pfalzy v červenci 1917 a tento konkrétní stroj (standardní hliníkový nátěr na všech plochách, příď v chromové žluti je označením jednotky) testoval sám velitel jednotky Lt. Werner Voss. Nebyl však s letounem spokojen a než obdržel k testování prototyp Fokkeru Dr.I, vrátil se k létání na Albatrosu D.V. Tento stroj pak převzalo další eso Hans Weiss. Letoun byl ztracen 27. 12. 1917, když s ním byl po souboji s dvoumístným  strojem Armstrong Whitworth F.K.8 od 35. perutě RFC nedaleko St. Quentin donucen k přistání za britskými liniemi Vzfw. Hecht a i se svým strojem padl do zajetí. V té době však již stroj nosil pozměněný marking.

K Jasta 10 dorazily první Pfalzy v červenci 1917 a tento konkrétní stroj (standardní hliníkový nátěr na všech plochách, příď v chromové žluti je označením jednotky) testoval sám velitel jednotky Lt. Werner Voss. Nebyl však s letounem spokojen a než obdržel k testování prototyp Fokkeru Dr.I, vrátil se k létání na Albatrosu D.V. Tento stroj pak převzalo další eso Hans Weiss. Letoun byl ztracen 27. 12. 1917, když s ním byl po souboji s dvoumístným strojem Armstrong Whitworth F.K.8 od 35. perutě RFC nedaleko St. Quentin donucen k přistání za britskými liniemi Vzfw. Hecht a i se svým strojem padl do zajetí. V té době však již stroj nosil pozměněný marking.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Pfalz-D-III-t115596#401176 Verze : 0
.
Pfalz D.III - Letoun, jenž používal Oblt. Oscar von Boenigk. Stroj opatřen standardním hliníkovým nátěrem na všech plochách, ocas natřen světlou modrou barvou (někdy bývá též interpretována jako žlutá). Kolem trupu se obtáčí černý pás, označení Jasta 4.

Letoun, jenž používal Oblt. Oscar von Boenigk. Stroj opatřen standardním hliníkovým nátěrem na všech plochách, ocas natřen světlou modrou barvou (někdy bývá též interpretována jako žlutá). Kolem trupu se obtáčí černý pás, označení Jasta 4.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Pfalz-D-III-t115596#401187 Verze : 0
.
Pfalz D.III - Neobvykle zbarvený stroj používal u Jasta 10 Lt. Alois Heldmann. Letoun nese přes standardní hliníkový nátěr kamufláž sestávající z nepravidelných polí tmavé zelené a světlé fialové. Spodní plochy opatřeny hliníkovým nátěrem. Kříže výsostného označení bíle lemovány.

Neobvykle zbarvený stroj používal u Jasta 10 Lt. Alois Heldmann. Letoun nese přes standardní hliníkový nátěr kamufláž sestávající z nepravidelných polí tmavé zelené a světlé fialové. Spodní plochy opatřeny hliníkovým nátěrem. Kříže výsostného označení bíle lemovány.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Pfalz D.III -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Pfalz-D-III-t115596#401191 Verze : 0
.
Pfalz D.III - Na tomto D.III létalo u Jasta 21 eso Lt. Fritz Höhn. Stroj standardně natřen na všech plochách hliníkovým nátěrem. Černobílý pruh za kabinou je označení jednotky, zbytek je bohatý osobní marking pilota. Různobarevné pruhy měly zmást pozemní střelce bránící pozorovací balóny,  jejichž lovení bylo Höhnovou specialitou. Číslo 10 pod  sériovým číslem bylo Höhnovo číslo uvnitř Staffel. Písmeno H pod kabinou bývá někdy interpretováno jako černé. Kříž na směrovce má bílé lemování.

Na tomto D.III létalo u Jasta 21 eso Lt. Fritz Höhn. Stroj standardně natřen na všech plochách hliníkovým nátěrem. Černobílý pruh za kabinou je označení jednotky, zbytek je bohatý osobní marking pilota. Různobarevné pruhy měly zmást pozemní střelce bránící pozorovací balóny, jejichž lovení bylo Höhnovou specialitou. Číslo 10 pod sériovým číslem bylo Höhnovo číslo uvnitř Staffel. Písmeno H pod kabinou bývá někdy interpretováno jako černé. Kříž na směrovce má bílé lemování.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Pfalz D.III -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Pfalz-D-III-t115596#401329 Verze : 0
Ukoristený Pfalz D.III zbavený poťahov pred preskúmaním konštrukcie.


www.facebook.com

Pfalz D.III -


URL : https://www.valka.cz/Pfalz-D-III-t115596#724760 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více