Boeing P-12F

     
Název:
Name:
Boeing P-12F Boeing P-12F
Originální název:
Original Name:
Boeing P-12F
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.03.1932-DD.05.1932 Boeing Aircraft Division, United Aircraft & Transport Corp., Seattle, Washington
Období výroby:
Production Period:
DD.03.1932-DD.05.1932
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
25
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
923 kg 2035 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1236 kg 2726 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9.14 m 30ft
Délka:
Length:
6.22 m 20ft 5in
Výška:
Height:
3.15 m 10ft 4in
Plocha křídla:
Wing Area:
21.14 m2 227.5 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Pratt & Whitney R-1340-19 Wasp o výkonu 447 kW
dvoulistá kovová vrtule
Pratt & Whitney R-1340-19 Wasp, power 600 hp
two-blade metal propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
313.8 km/h v 3048 m 195 mph in 10000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
265.5 km/h v ? m 165 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
9.1 m/s 1784 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4.2 min do 3048 m 4.2 min to 10000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9571 m 31400 ft
Dolet:
Range:
482.8 km 300 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný synchronizovaný 7,62mm kulomet Browning nebo
1x 7,62mm a 1x 12,7mm kulomet Browning

5x 11kg bomba
2x fixed .30 Browning machine gun, or
1x fixed .30 and 1x .50 Browning machine gun

5x 25 lb bomb
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Bowers, Peter M. The Boeing P-12E, Profile No.2. Profile Publications, Leatherhead.
Bowers, Peter M. Boeing Aircraft since 1916. London, Putnam 1989. ISBN 0-85177-804-6.
Pelletier, Alain. Boeing - The Complete Story. Haynes Publishing, Yeovil 2010. ISBN 978-1-84425-703-4.
Jones, LLoyd S. U.S. Fighters. Aero Publishers, Inc. Fallbrook 1975.
United States Army and Air Force Fighters 1916-1961, Harleyford Publications, Letchworth 1961.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
www.nationalmuseum.af.mil
http://www.aerofiles.com/_boe2.html
http://joebaugher.com/usaf_fighters/p12.html
http://www.airminded.net/F4b/BoeF4b.html
www.aviastar.org
www.aviastar.org

Boeing P-12F - P-12F s původní kabinou a nízkým hřbetem - některé stroje měly panamský hřbet obdobný P-12E

P-12F s původní kabinou a nízkým hřbetem - některé stroje měly "panamský hřbet" obdobný P-12E
URL : https://www.valka.cz/Boeing-P-12F-t81289#297884 Verze : 0
Posledních 25 strojů (32-077/101), objednaných v březnu 1931 v rámci 135 P-12E, bylo dokončeno ve verzi P-12F, tovární označení Model 251. Prvních patnáct strojů se od předchozí verze odlišovalo jen motorem, v tomto případě Pratt & Whitneyem R-1340-19 o startovním výkonu 447 kW / 600 hp a výkonu 373 kW / 500 hp ve výšce 3350 m, místo ve 2130 m jako u předchozího motoru -17. Vizuálně byly P-2F odlišitelné podle sdružených výfuků, mířících těsně nad spodní křídlo. Zbylých deset strojů mělo navíc ocasní kolečka místo ostruh, tato odlišnost ale vydržela jen krátce, protože byly ostruhy nahrazeny i na ostatních P-12F a P-12E. Stroje byly předány mezi 6. březnem a 17. květnem 1932. P-12F byly používány u 36. stíhací letky na Langley Field, která dostala např. stroj 32-080, a u 24. letky, sídlící v zóně Panamského průplavu. Část strojů proto dostala "panamskou opěrku", zvětšený hřbet ukrývající gumový záchranný člun. 32-101, poslední P-12F (a poslední vyrobený P-12 vůbec) byl u firmy Boeing pokusně vybaven krytou kabinou s proskleným kusem hřbetu, podobnou kabinu se zjednodušeným rámem dostal později i druhý postavený stroj.
Boeing P-12F - P-12F s krytou kabinou

P-12F s krytou kabinou
URL : https://www.valka.cz/Boeing-P-12F-t81289#412214 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více