Phönix D.II

Phönix D.IIa
     
Název:
Name:
Phönix D.II Phönix D.II
Originální název:
Original Name:
Phönix D.II
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.03.1918-DD.MM.1918 D.II Phönix Flugzeugwerke AG, Wien /
Období výroby:
Production Period:
DD.03.1918-DD.MM.1918 D.II
DD.05.1918-DD.MM.1918 D.IIa
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
48 D.II:
122.01 - 122.26
222.01 - 222.14
322.01 - 322.08
48 D.IIa:
422.01 - 422.48
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,80 m 32ft 1,82in
Délka:
Length:
6,62 m 21ft 8,62in
Výška:
Height:
2,65 m 8ft 8,32in
Plocha křídla:
Wing Area:
25 m2 269.1 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
D.II: Hiero o výkonu 147 kW/200 k
D.IIa: Hiero o výkonu 169 kW/230 k
D.II: Hiero, power 197 hp
D.IIa: Hiero, power 227 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1781) km/h v ? m 110.6 1) mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3 min do 1000 m 3 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2 x 8 mm guľomet Schwarzlose 2x 8mm Schwarzlose machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Mierne vylepšená verzia lietadla Phoenix D.I. Na zlepšenie ovládateľnosti bolo použité vyváženie výškovky a kompenzačné elerony na hornom krídle.


1) 185 km/h D.IIa s 169kW motorem Hiero
1) 115 mph D.IIa with 230 hp Hiero engine
Zdroje:
Sources:
Grosz, P. M. Phönix D.I-II, Windsock Datafile No.31, Albatros Productions, Berkhamsted 1992.
Haddow, G. The Phönix Scouts, Profile No.175, Profile Publications, Leatherhead 1967.
Zahálka, Jan; Tesař, Petr Aharon; Tyrlik, Sigmund. Phönix D.I-D.III, JaPo Publications, 2005.
www.csd.uwo.ca
http://www.doppeladler.com/kuk/seeflieger.htm
ah.milua.org
URL : https://www.valka.cz/Phoenix-D-II-t48949#190346 Verze : 0
Phönix D.II 122.01, první sériový D.II, byl v červnu 1918 přidělen FliK 60J, kdesloužil jako záložní stroj jejího velitele Franka Linke-Crawforda a kde dostal červený pruh na trupu s písmenem L vyvedeným jako bílý obrys.Po smrti Linke-Crawforda byl
"L" předán k FliK 9J,k kde s ním létal FP Korp. Karl Linner. 8. srpna 1918 byl Linner a FP Fw. Johann Pinkalsky (s D.II 222.12) při hlídkování v oblasti Levica napaden trojicí Bristolů F.2B od 139. peruti RAF, a Brisfit Capt.Sydney Dalrymplea s pozorovatelem-střelcem 2/Lt. H. Baldwinem oba Phönixy sestřelil.

Zdroj:
Zahálka, Jan; Tesař, Petr Aharon; Tyrlik, Sigmund. Phönix D.I-D.III, JaPo Publications, 2005.
http://www.airwar.ru/enc/fww1/phd1.html

Phönix D.II -


URL : https://www.valka.cz/Phoenix-D-II-t48949#414050 Verze : 0
Phönix D.IIa 422.14, se kterým u FliK 55 létal Stfw. Sándor Kasza, jako třetí v Kette Offstv. Josefa Kisse a Fw. Istvána Kirjáka (proto má tři bílé pruhy na ocase). Po Kissově smrti 24. května 1918, prý na jeho památku, přibyla na obou stranách trupu a na centroplánu horního křídla červená srdce. Na tomto stroji Kasza dosáhl 9. června 1918 svého šestého a posledního vítězství sestřelem Bristolu F.2B C4700 34. peruti RAF.


Zdroj:
Zahálka, Jan; Tesař, Petr Aharon; Tyrlik, Sigmund. Phönix D.I-D.III, JaPo Publications, 2005.
http://www.airwar.ru/enc/fww1/phd1.html

Phönix D.II -


URL : https://www.valka.cz/Phoenix-D-II-t48949#414562 Verze : 0
.
Phönix D.II - Phönix D.IIa, jenž operačně létal v květnu 1918 u jednotky Flik 55J na letišti Pergine v severovýchodní Itálii. 24. května 1918 byl na tomto stroji sestřelen a zabit Josef Kiss, nejúspěšnější maďarský stíhač 1. sv. války, eso s 19 sestřely.  Letoun má spodní plochy v barvě materiálu, na horních a bočních je přes podklad (lakované plátno a překližka) natupována tmavá zelená tak, aby podklad částečně prosvítal.

Phönix D.IIa, jenž operačně létal v květnu 1918 u jednotky Flik 55J na letišti Pergine v severovýchodní Itálii. 24. května 1918 byl na tomto stroji sestřelen a zabit Josef Kiss, nejúspěšnější maďarský stíhač 1. sv. války, eso s 19 sestřely. Letoun má spodní plochy v barvě materiálu, na horních a bočních je přes podklad (lakované plátno a překližka) natupována tmavá zelená tak, aby podklad částečně prosvítal.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Phoenix-D-II-t48949#414556 Verze : 0
Muzeum Linkoping, vlastni foto
Letoun ve Svedsku zavedeny pod oznacenim J 1.
Phönix D.II -


Phönix D.II -


Phönix D.II -


URL : https://www.valka.cz/Phoenix-D-II-t48949#543777 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více