Curtiss P-40M Warhawk

Curtiss Kittyhawk Mk.III
     
Název:
Name:
Curtiss P-40M Warhawk u RAF Curtiss Kittyhawk Mk.III
Originální název:
Original Name:
Curtiss Hawk 87
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.11.1942-DD.MM.1943 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.11.1942-DD.MM.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
336 P-40M
264 Kittyhawk Mk.III
600 total
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1942
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2932 kg 6464 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3629 kg 8001 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4037 kg 8900 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,370 m 37ft 3,6in
Délka:
Length:
10,160 m 33ft 4in
Výška:
Height:
3,760 m 12ft 4in
Plocha křídla:
Wing Area:
21,92 m2 235.94 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
169,556 kg/m2 34.73 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Allison V-1710-81 (F20R) kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 896 kW, trvalý výkon 746 kW v h= 5 000 m a maximální výkon 839 kW v h= 5 276 m.
Vrtule trojlistá Curtiss Electric s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 360 mm.
Allison V-1710-81 (F20R) twelvee-cylinder Vee liquid cooled engine rated at 1,200 hp for take-off, continuous output 1,000 hp at 16,400 ft and maximum power output 1,125 hp at 17,410 ft,
driving a three-blade constant-speed Curtiss Electric propeller of diameter 11ft.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
470 l a přídavná nádrž o objemu 196, 289, 578 nabo 655 l. 103.2 UK gallons and one drop tank under the fuselage of the following volumes: 43 or 63.5 or 127 or 144 UK gallons.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
579 km/h v 6096 m 359.8 mph in 20000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
467 km/h v 5000 m 290.2 mph in 16404 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
17,2 m/s 3385.8 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,2 min do 4572 m 7,2 min to 15000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9144 m 30000 ft
Dolet:
Range:
1127 km 700 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2575 km 1600 mi
Výzbroj:
Armament:
6x pevný kulomet Colt-Browning M-53-M2 ráže 12,7 mm (295 nábojů na hlaveň)
Pumový náklad: do hmotnosti 339 kg (1x 227 kg neco 3x 113 kg).
Six fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning M-53-M2 machine-guns in wings 295 rpg.
Bomb load: One 500 lb bomb under fuselage or three 250 lb bombs under fuselage and wings.
Uživatelské státy:
User States:












Poznámka:
Note:
Koncem roku 1942 se výroba Curtissů P-40 opět vrátila k instalaci motorů Allison tentokráte byla použita verze V-1710-81. Nově vzniklá verze P-40M byla postavena výhradně pro dodávky Lend-Lease. Podobala se nejvíce verzi P-40K-20-CU, ale lze rozeznat díky perforovanému krytu před výfuky. Mnohdy byla redukována výzbroj demontáží dvou kulometů, to se dělo pro odlehčení letounu. In the second half of 1942, the scarcity of Packard Merlin engines necessitated that the Allison engine be reintroduced yet again into the P-40 production line. The result was the P-40M version. The P-40M was built solely for Lend-Lease.
The P-40M was essentially similar to the P-40K-20-CU, apart from the use of the Allison V-1710-81 engine.
The P-40M could be distinguished from the P-40K by the introduction of a cooling grill forward of the exhaust stubs.
Zdroje:
Sources:
Zbigniew Kolacha a Marek Ryś, Monografie Lotnicze 65, Curtiss P-40 cz.2, AJ-Press 2000, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-040-0
William Green, War Planes of the Second World War, Fighters, Volume Four, Doubleday, 1964.
www.historyofwar.org
www.joebaugher.com
http://www.airwar.ru/enc/fww2/p40m.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40M-Warhawk-t45192#176527 Verze : 0
fotografie ze serveru genemcguire.com
Curtiss P-40M Warhawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40M-Warhawk-t45192#176533 Verze : 0
a jedna z mého archivu
Curtiss P-40M Warhawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40M-Warhawk-t45192#176535 Verze : 0
Kittyhawk Mk.III (GA-E / 42-45788), 112. peruť, letiště Medina el-Hamma, Tunisko, 1943.
Curtiss P-40M Warhawk -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40M-Warhawk-t45192#423679 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více