Albatros D.III (Oef) série 153

     
Název:
Name:
Albatros D.III (Oef) série 153 Albatros D.III (Oef) Series 153
Originální název:
Original Name:
Albatros D.III (Oef) Serie 153
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
Österreichische Flugzeugfabrik AG, Wiener Neustadt /
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1917-DD.03.1918
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
281
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1917
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
690 kg 1521 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
964 kg 2125 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,05 m 29ft 8,3in
Délka:
Length:
7,35 m 24ft 1,37in
Výška:
Height:
2,80 m 9ft 2,23in
Plocha křídla:
Wing Area:
20,56 m2 221.31 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
46,7 kg/m2 9.56 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Austro-Daimler AD6 série 19000 o výkonu 147 kW/200 k
dvoulistá dřevěná vrtule
Austro-Daimler AD6 series 19000, power 197 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
188 km/h v ? m 116.8 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,92 min do 2000 m 5,92 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5500 m 18045 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
500 km 310.7 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný 8mm kulomet Schwarzlose 2x fixed 8 mm Schwarzlose machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Historie zde: Albatros D.III Description: Albatros D.III
Zdroje:
Sources:
Grosz, Peter M. Albatros D.III (OEF), Windsock Datafile No.19, Albatros Productions, Berkhamsted 1987. ISBN 0-948414-23-5.
Tesař, Petr A. Albatros D.II & D.III Oeffag. JaPo, Hradec Králové 1998.
http://de.wikipedia.org/wiki/Oeffag_D.III
URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-III-Oef-serie-153-t116078#402236 Verze : 0
Poslední úlovek F. Baraccy, jenž letěl na Spadu 13.
Albatros D.III (Oef) série 153 - Na tomto Oeffagu D.III letěl dne 15. 6. 1918 Lt. Sigmund von Josipovich (někdy udávány 2 sestřely) jako doprovod průzkumného letounu. Josipovich letěl na konci celé skupiny, čítající celkem 25 letadel, zřejmě proto si jej ve 12.45 hod. vyhlédl Francesco Baracca a bleskovým střemhlavým útokem jej sestřelil. Josipovich nouzově přistál za italskými liniemi a putoval do zajetí. Stroj se při přistání převrhl a poškodil si křídla, Baracca se nechal vyfotit pouze s odstrojeným trupem. Letoun celý v barvě materiálu, šesticípá hvězda byla znakem jednotky Flik 51J.

Na tomto Oeffagu D.III letěl dne 15. 6. 1918 Lt. Sigmund von Josipovich (někdy udávány 2 sestřely) jako doprovod průzkumného letounu. Josipovich letěl na konci celé skupiny, čítající celkem 25 letadel, zřejmě proto si jej ve 12.45 hod. vyhlédl Francesco Baracca a bleskovým střemhlavým útokem jej sestřelil. Josipovich nouzově přistál za italskými liniemi a putoval do zajetí. Stroj se při přistání převrhl a poškodil si křídla, Baracca se nechal vyfotit pouze s odstrojeným trupem. Letoun celý v barvě materiálu, šesticípá hvězda byla znakem jednotky Flik 51J.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Albatros D.III (Oef) série 153 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-III-Oef-serie-153-t116078#398877 Verze : 0
.
Albatros D.III (Oef) série 153 - Na tomto stroji Albatros D.III (Oeffag) létal počátkem roku 1918 u polní letecké setniny 41J rakousko-uherského letectva z letiště Torresella v severovýchodní Itálii Feldpilot Josef Novák (3 sestřely). 8. 3. 1918 na něm prodělal těžký souboj s přesilou nepřátelských stíhačů. Novák dokázal s těžce poškozeným strojem nouzově přistát za rakouskými liniemi. Letoun později absolvoval úspěšnou opravu, při níž musely být vyměněny nosné plochy. S výjimkou rudého pruhu na trupu je celý stroj v barvě materiálu.

Na tomto stroji Albatros D.III (Oeffag) létal počátkem roku 1918 u polní letecké setniny 41J rakousko-uherského letectva z letiště Torresella v severovýchodní Itálii Feldpilot Josef Novák (3 sestřely). 8. 3. 1918 na něm prodělal těžký souboj s přesilou nepřátelských stíhačů. Novák dokázal s těžce poškozeným strojem nouzově přistát za rakouskými liniemi. Letoun později absolvoval úspěšnou opravu, při níž musely být vyměněny nosné plochy. S výjimkou rudého pruhu na trupu je celý stroj v barvě materiálu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-III-Oef-serie-153-t116078#412956 Verze : 0
Zobrazený stroj je osobním strojem Josefa Nováka, o čemž svědčí iniciály jeho jména na horní nosné ploše. Kromě něj však se strojem létali také G. Brumowski, F. Navratil či Korporal Hans Schraffl, jenž také v troskách stroje 6. 5. 1918 zahynul.
Albatros D.III (Oef) série 153 - Oeffag D.III rakousko-uherské polní letecké setniny 41J, letiště Torresella v severovýchodní Itálii, jaro 1918. Jako svůj osobní stroj jej v prvních čtyřech měsících roku 1918 používal Feldpilot Josef Novák. Kromě něj s letounem létali také další příslušníci Flik 41J, např. Godwin Brumowski (35 sestřelů), Friedrich Navratil (10 sestřelů) i Hans Schraffl, jenž byl 6. 5. 1918 za jeho řízením sestřelen a zahynul. Letoun byl celý v barvě materiálu, na horní nosné ploše počáteční písmena pilotova jména, na boku trupu dosud nerozluštěný rébus; existuje domněnka, že jde o písmena Lil a tedy o zkratku křestního jména některé z četných dámských obdivovatelek Josky Nováka. Na obrázku jsou také zachyceny dvě originální popisky používané firmou Oeffag: označení osy trupu a šipka, kde je třeba trup zvedat.

Oeffag D.III rakousko-uherské polní letecké setniny 41J, letiště Torresella v severovýchodní Itálii, jaro 1918. Jako svůj osobní stroj jej v prvních čtyřech měsících roku 1918 používal Feldpilot Josef Novák. Kromě něj s letounem létali také další příslušníci Flik 41J, např. Godwin Brumowski (35 sestřelů), Friedrich Navratil (10 sestřelů) i Hans Schraffl, jenž byl 6. 5. 1918 za jeho řízením sestřelen a zahynul. Letoun byl celý v barvě materiálu, na horní nosné ploše počáteční písmena pilotova jména, na boku trupu dosud nerozluštěný rébus; existuje domněnka, že jde o písmena "Lil" a tedy o zkratku křestního jména některé z četných dámských obdivovatelek Josky Nováka. Na obrázku jsou také zachyceny dvě originální popisky používané firmou Oeffag: označení osy trupu a šipka, kde je třeba trup zvedat.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Albatros D.III (Oef) série 153 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-III-Oef-serie-153-t116078#412994 Verze : 0
.
Albatros D.III (Oef) série 153 - Albatros D.III (Oef), jenž sloužil v listopadu 1917 u Flik 55J na letišti Pergine v severovýchodní Itálii. Na tomto stroji létal Josef Kiss, eso s 19 sestřely. Získal s ním 15. listopadu 1917 svůj 8. a 9. sestřel. Letoun v barvě materiálu, horní plochy křídel, VOP, dále směrovka a potahy kol tmavě zelené s natupovanými žlutými spirálkami

Albatros D.III (Oef), jenž sloužil v listopadu 1917 u Flik 55J na letišti Pergine v severovýchodní Itálii. Na tomto stroji létal Josef Kiss, eso s 19 sestřely. Získal s ním 15. listopadu 1917 svůj 8. a 9. sestřel. Letoun v barvě materiálu, horní plochy křídel, VOP, dále směrovka a potahy kol tmavě zelené s natupovanými žlutými "spirálkami"
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-III-Oef-serie-153-t116078#413856 Verze : 0
.
Albatros D.III (Oef) série 153 - Albatros D.III (Oef) 153.47 patřil do stavu polní letecké setniny 55J a operoval v lednu 1918 z letiště Pergine v severovýchodní Itálii. Sériové číslo není určeno zcela spolehlivě. Na stroji 153.47 dosáhl nejméně tří sestřelů Josef Kiss, eso s 19 vítězstvími. Letoun na spodních plochách nese nátěr světle modrou barvou, horní a boční plochy natřeny tmavou barvou (možná zde použitá zelenošedá), kovové panely krytu motoru a vrtulový kužel v barvě zašedlého kovu či tmavě šedé. Vzpěrový systém černý, číslice 7 černobílá.

Albatros D.III (Oef) 153.47 patřil do stavu polní letecké setniny 55J a operoval v lednu 1918 z letiště Pergine v severovýchodní Itálii. Sériové číslo není určeno zcela spolehlivě. Na stroji 153.47 dosáhl nejméně tří sestřelů Josef Kiss, eso s 19 vítězstvími. Letoun na spodních plochách nese nátěr světle modrou barvou, horní a boční plochy natřeny tmavou barvou (možná zde použitá zelenošedá), kovové panely krytu motoru a vrtulový kužel v barvě zašedlého kovu či tmavě šedé. Vzpěrový systém černý, číslice 7 černobílá.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-III-Oef-serie-153-t116078#413994 Verze : 0
.
Albatros D.III (Oef) série 153 - Albatros D.III (Oef), jenž sloužil koncem listopadu 1917 u Flik 55J na letišti Pergine v severovýchodní Itálii. Na tomto stroji létal Josef Kiss, eso s 19 sestřely. 27. listopadu 1917 s ním Kiss získal své 13. a 14. potvrzené vítězství. Letoun kompletně v barvě materiálu. Později dostal obdobnou kamufláž jako stroj 153.17, tedy horní plochy křídel, VOP, dále směrovka a potahy kol byly tmavě zelené s natupovanými žlutými spirálkami.

Albatros D.III (Oef), jenž sloužil koncem listopadu 1917 u Flik 55J na letišti Pergine v severovýchodní Itálii. Na tomto stroji létal Josef Kiss, eso s 19 sestřely. 27. listopadu 1917 s ním Kiss získal své 13. a 14. potvrzené vítězství. Letoun kompletně v barvě materiálu. Později dostal obdobnou kamufláž jako stroj 153.17, tedy horní plochy křídel, VOP, dále směrovka a potahy kol byly tmavě zelené s natupovanými žlutými "spirálkami".
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-III-Oef-serie-153-t116078#414544 Verze : 0
.
Albatros D.III (Oef) série 153 - Albatros D.III (Oef), jenž sloužil v dubnu 1918 u Flik 55J na letišti Pergine v severovýchodní Itálii. Na tomto stroji létal Josef Kiss, eso s 19 sestřely. Sériové číslo letounu není určeno s jistotou, patrně šlo o letoun č. 153.159 nebo 153.186. Letoun má spodní plochy natřené světlou modrou, horní a boční plochy nesou zajímavou kamufláž, kde byla na podklad v barvě materiálu (tj. na lakované plátno na křídlech a ocasních plochách a lakovanou překližku popř. plechové panely na trupu) nanesena tupováním tmavě zelená barva tak, aby podklad částečně prosvítal.

Albatros D.III (Oef), jenž sloužil v dubnu 1918 u Flik 55J na letišti Pergine v severovýchodní Itálii. Na tomto stroji létal Josef Kiss, eso s 19 sestřely. Sériové číslo letounu není určeno s jistotou, patrně šlo o letoun č. 153.159 nebo 153.186. Letoun má spodní plochy natřené světlou modrou, horní a boční plochy nesou zajímavou kamufláž, kde byla na podklad v barvě materiálu (tj. na lakované plátno na křídlech a ocasních plochách a lakovanou překližku popř. plechové panely na trupu) nanesena tupováním tmavě zelená barva tak, aby podklad částečně prosvítal.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-III-Oef-serie-153-t116078#414547 Verze : 0
.
Albatros D.III (Oef) série 153 - Albatros D.III (Oef) 153.110, s nímž létal počátkem roku 1918 u Flik 61J z letiště Motta di Livensa Oblt. i. d. R. Otto Schrimpl (narozen ve Vrchlabí, 4 potvrzené sestřely + 1 nepotvrzený). Stroj je na všech plochách kamuflován hnědou barvou, alpská protěž je osobním označením pilota.

Albatros D.III (Oef) 153.110, s nímž létal počátkem roku 1918 u Flik 61J z letiště Motta di Livensa Oblt. i. d. R. Otto Schrimpl (narozen ve Vrchlabí, 4 potvrzené sestřely + 1 nepotvrzený). Stroj je na všech plochách kamuflován hnědou barvou, alpská protěž je osobním označením pilota.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-III-Oef-serie-153-t116078#431775 Verze : 0
.
Albatros D.III (Oef) série 153 - S tímto Oeffagem D.III (s. č. 153.24) létal od října 1917 u Kampfstaffel Galanesti na rumunské frontě v Bukovině pražský rodák Hans Fischer (údajně 2 sestřely). Letoun byl v zimě vybaven krytem motoru a celý zůstal v barvě materiálu. Černá Davidova hvězda byla osobním označením pilota a nacházela se na všech čtyřech stranách trupu.

S tímto Oeffagem D.III (s. č. 153.24) létal od října 1917 u Kampfstaffel Galanesti na rumunské frontě v Bukovině pražský rodák Hans Fischer (údajně 2 sestřely). Letoun byl v zimě vybaven krytem motoru a celý zůstal v barvě materiálu. Černá Davidova hvězda byla osobním označením pilota a nacházela se na všech čtyřech stranách trupu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Albatros D.III (Oef) série 153 -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-III-Oef-serie-153-t116078#431776 Verze : 0
.
Albatros D.III (Oef) série 153 - S Oeffagem D.III (s. č. 153.198) létal v červnu 1918 u Flik 3J z letiště Romagno nový velitel Fliku Oblt. Friedrich Navratil (10 sestřelů). Hned prvního operačního dne (28. 6. 1918) s ním otevřel skóre jednotky, když sestřelil italský SPAD. Stroj v červenci havaroval a do služby se vrátil  v srpnu. Kromě Navratila s letounem létali také Stfw. Otto Förster (nejméně 1 sestřel) a Kpl. August Korkisch. Stroj v počátcích své kariéry létal kompletně v barvě materiálu.

S Oeffagem D.III (s. č. 153.198) létal v červnu 1918 u Flik 3J z letiště Romagno nový velitel Fliku Oblt. Friedrich Navratil (10 sestřelů). Hned prvního operačního dne (28. 6. 1918) s ním otevřel skóre jednotky, když sestřelil italský SPAD. Stroj v červenci havaroval a do služby se vrátil v srpnu. Kromě Navratila s letounem létali také Stfw. Otto Förster (nejméně 1 sestřel) a Kpl. August Korkisch. Stroj v počátcích své kariéry létal kompletně v barvě materiálu.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

Albatros D.III (Oef) série 153 - Oeffag D.III (153.198) ve své pozdější podobě. Jako ostatní letouny Flik 3J dostal novou kamufláž, sestávající z nátěru tmavě zelenou barvou na trupu a na horních plochách křídel a VOP, na nějž byly natupovány skvrny tmavě hnědou. Komu patřil emblém na trupu není známo.

Oeffag D.III (153.198) ve své pozdější podobě. Jako ostatní letouny Flik 3J dostal novou kamufláž, sestávající z nátěru tmavě zelenou barvou na trupu a na horních plochách křídel a VOP, na nějž byly natupovány skvrny tmavě hnědou. Komu patřil emblém na trupu není známo.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-III-Oef-serie-153-t116078#431777 Verze : 0
.
Albatros D.III (Oef) série 153 - Oeffag D.III (s. č. 153.246), s nímž v létě 1918 u Flik 3J na letišti Gargolo létali Oblt. Friedrich Navratil a Stwf. Otto Förster. Stroj v červenci 1918 těžce havaroval. Letoun nesl na trupu a horních plochách křídel a VOP nátěr tmavě zelenou barvou, doplněný natupovanými tmavě hnědými skvrnami. Spodní plochy zůstaly v barvě materiálu. Komu patřil emblém na trupu není známo.

Oeffag D.III (s. č. 153.246), s nímž v létě 1918 u Flik 3J na letišti Gargolo létali Oblt. Friedrich Navratil a Stwf. Otto Förster. Stroj v červenci 1918 těžce havaroval. Letoun nesl na trupu a horních plochách křídel a VOP nátěr tmavě zelenou barvou, doplněný natupovanými tmavě hnědými skvrnami. Spodní plochy zůstaly v barvě materiálu. Komu patřil emblém na trupu není známo.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-III-Oef-serie-153-t116078#431782 Verze : 0
Na tomto stroji zahynul Oberleutnant Josef Pürer, eso Flik 3. Sestřelil jej Capt. Joseph Cottle na Camelu, eso 45. perutě.
Albatros D.III (Oef) série 153 - Albatros D.III Oeffag sériového čísla 153.234, letiště Romagnano Dne 31. 8. 1918 byl na tomto stroji sestřelen a zahynul Oberleutnant Josef Pürer (6 sestřelů) od jednotky Flik 3. Sestřelil jej Capt. Joseph Cottle (14 sestřelů) na Camelu od 45. perutě.  Jako ostatní letouny Flik 3J dostal kamufláž, sestávající z nátěru tmavě zelenou barvou na trupu a na horních plochách křídel a VOP, na nějž byly natupovány skvrny tmavě hnědou. Spodní plochy zůstaly v barvě lakovaného plátna.

Albatros D.III Oeffag sériového čísla 153.234, letiště Romagnano Dne 31. 8. 1918 byl na tomto stroji sestřelen a zahynul Oberleutnant Josef Pürer (6 sestřelů) od jednotky Flik 3. Sestřelil jej Capt. Joseph Cottle (14 sestřelů) na Camelu od 45. perutě. Jako ostatní letouny Flik 3J dostal kamufláž, sestávající z nátěru tmavě zelenou barvou na trupu a na horních plochách křídel a VOP, na nějž byly natupovány skvrny tmavě hnědou. Spodní plochy zůstaly v barvě lakovaného plátna.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Albatros-D-III-Oef-serie-153-t116078#611966 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více