Stinson L-5C Sentinel

     
Název:
Name:
Stinson L-5C Sentinel Stinson L-5C Sentinel
Originální název:
Original Name:
Stinson L-5C Sentinel
Kategorie:
Category:
víceúčelový letoun utility aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.MM.194R Stinson Aircraft Division, Vultee Aircraft, Inc., Wayne, Michigan
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1943-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
200 (44-17253/17452)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg ? lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
979 kg 2200 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10.36 m 34ft
Délka:
Length:
7.34 m 24ft 1in
Výška:
Height:
2.16 m 7ft 1in
Plocha křídla:
Wing Area:
14.4 m2 155 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Lycoming O-435-1 o výkonu 138 kW
dvoulistá dřevěná vrtule
Lycoming O-435-1, power 185 hp
two-blade wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
136 l 36 US gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
207.6 km/h v ? m 129 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
185.1 km/h v ? m 115 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
~4820 m ~15800 ft
Dolet:
Range:
~675 km ~420 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:

?

?
Poznámka:
Note:
obdoba L-5B, zachovány nákladní dveře na pravé straně trupu, přidána možnost nést na vzpěrách křídla na pravé straně fotokameru K-20 -
Zdroje:
Sources:
Wakefield, Ken. The Fighting Grasshoppers - US liaison Aircraft Operations in Europe 1942-1945. Leicester 1990. ISBN 0-904597-78-4.
Fahey, James C. U.S. Army Aircraft 1908-1946. Ships and Aircraft, Falls Church, 1964.
Adcock, Al. US Liaison Aircraft in action, In Action No.195. Squadron/Signal Publications, Carrollton 2005. ISBN 0-89747-487-2.
http://www.aerofiles.com/_stin.html
http://www.gotech.at/fremde_lfz/stinson_l5.htm

Stinson L-5C Sentinel -


URL : https://www.valka.cz/Stinson-L-5C-Sentinel-t147426#472498 Verze : 0
.
Stinson L-5C Sentinel - Stinson L-5C, jenž v květnu 1945 havaroval u Českého Krumlova. Stroj patřil do stavu 26. americké pěší divize. Spodní plochy světle šedé, horní a boční kryje Olive Drab.

Stinson L-5C, jenž v květnu 1945 havaroval u Českého Krumlova. Stroj patřil do stavu 26. americké pěší divize. Spodní plochy světle šedé, horní a boční kryje Olive Drab.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/Stinson-L-5C-Sentinel-t147426#472490 Verze : 0
Při ověřování sériového čísla jsem v knize Fighting Grasshoppers, uvedené výše, narazil i na fotografii tohoto letounu po nehodě. Je na ní vidět i správné sériové číslo, 44-17323, a z kresby vypuštěné nákladní dveře.


Popiska k fotografii říká:
"Tento L-5C, 44-17323, 74-Z, divizní dělostřelectvo, 26. pěší divize, sjel z dráhy při vzletu u "Kruma", poblíž československé hranice v květnu 1945."
URL : https://www.valka.cz/Stinson-L-5C-Sentinel-t147426#472499 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více