Supermarine Walrus Mk.I

     
Název:
Name:
Supermarine Walrus Mk.I Supermarine Walrus Mk.I
Originální název:
Original Name:
Supermarine Walrus Mk.I
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.05.1935-DD.MM.194R Supermarine Aviation Works (Vickers) Ltd., Woolston
DD.MM.1939-DD.MM.194R Saunders-Roe Ltd., East Cowes
Období výroby:
Production Period:
DD.05.1935-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
553:
283 Supermarine
270 Saro
První vzlet:
Maiden Flight:
21.06.1933 Seagull V
18.03.1936 Walrus I
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
STOBAR - krátký vzlet, přistání pomocí brzdících lan STOBAR - short take-off but arested recovery
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
obojživelné amphibious
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2223 kg 4900 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3266 kg 7200 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3651 kg 8050 lb
Rozpětí:
Wingspan:
13.970 m 45ft 10in
Délka:
Length:
11.46 m 37ft 7in
Výška:
Height:
4.650 m 15ft 3in
Plocha křídla:
Wing Area:
56.67 m2 610 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
57.61 kg/m2 11,8 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Bristol Pegasus VI vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 510 kW. Bristol Pegasus VI nine-cylinder, supercharged, air-cooled radial engine rated 680 hp.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
555-705 l 122-155 Imp gal
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
217.3 km/h v 1448 m 135 mph in 4750 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
152.9 km/h v 1067 m 95 mph in 3500 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
5.3 m/s 1050 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
12,5 min do 3048 m 12,5 min to 10000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5639 m 18500 ft
Dolet:
Range:
965.6 km 600 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pohyblivý kulomet Vickers K ráže 7,69 mm v předním a hřbetním střelišti.
Pumový náklad: do 345 kg, pumy hlubinné nálože.
Two flexible 0.303 inch Vickers K machine-guns, in nose and dorsal positions.
Bomb load: Up to 760lb of Bombs and Depth charges under wing.
Uživatelské státy:
User States:


















Poznámka:
Note:
Supermarine Walrus byl dvouplošný obojživelný dvouplošník pro katapultované vzlety s jedním motorem v tlačném uspořádání.
Výroba Walrusu Mk.I začala v v roce 1935 a byl to pro sužbu u RAF a FAA přejmenovaný Seagull V.
Pro průzkumné operace nesl radar ASV Mk.II.

RAF používá Walruse na záchranu sestřelených pilotů. Odhaduje se, že Walrus zachránil okolo 5 000 sestřelených pilotů okolo Británie a až 2 500 pilotů ze Středozemního moře.
The Walrus designer was Reginald J. Mitchell.
The Supermarine Walrus was a catapult-launched, biplane amphibian with pusher propeller.
The first production models in 1935 were the Walrus Mk I, redesignated from the Seagull V for service with the RAF and FAA. Some fitted with ASV radar.

The Royal Air Force used the Walrus to rescue shot down pilots. It is estimated that the Walrus saved around 5,000 pilots shot down around Britain and 2,500 in the Mediterranean.
Zdroje:
Sources:
William Green, War Planes of the Second World War: Flying Boats, Volume 5, Doubleday & Co., Garden City, New York 1971, ISBN-10: 0356014495
www.ipmsstockholm.org
www.jaapteeuwen.com
www.aviastar.org
www.fleetairarmarchive.net
www.britishaircraft.co.uk
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Walrus-Mk-I-t11841#278376 Verze : 0
Supermarine Walrus Mk.I

Supermarine Walrus sa v druhej svetovej vojne objavil ako dinosaurus z dávno minulých vekov. Keď neberieme ohľad na jeho modernú, uzavretú kabínu, pôsobil tento stroj ako lietadlo zo začiatku 30-tych rokov. Plátnom potiahnutým dreveným trupom (Mk II) a motorom s tlačnou vrtuľou bol tento typ síce anachronizmom, avšak pre mnohých zostrelených pilotov, bojujúcich s vlanami a chladom, bol poslednou záchranou v najvyššej núdzi.

Keď v máji/květnu 1935 Royal Air Force toto obojživelné lietadlo objednávala bolo mu pridelené meno Walrus.

Svoj prvý let absolvovali Walrusy v júni/červnu 1933 pod označením Seagull Mk V.

Pri záchranných operáciách často spolupracovali lietadlá Anson, Lysander a Walrus. Walrusy boli v prevádzke v siedmich záchranných perutiach vo vlasti, štyroch na Blízkom Východe a v jednej peruti pre vyhľadávanie mín.

Celkom bolo vyrobených 746 exemplárov Walrus, z toho 461 u firmy Saunders-Roe. Jeden zo strojov Walrus vzlietol v jednom dni k 16 záchranným operáciám. V spomienkach mnohých zachránených letcov má tento stroj, známy ako Shagbat úplne zvláštne miesto.

Walrus v núdzi na mori zachránil viac ako 2000 letcov často v zamínovaných oblastiach.
URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Walrus-Mk-I-t11841#38533 Verze : 1
Walrus.
Supermarine Walrus Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Walrus-Mk-I-t11841#40961 Verze : 0
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft26196.htm

Supermarine Walrus Mk.I -


URL : https://www.valka.cz/Supermarine-Walrus-Mk-I-t11841#538046 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více