De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI

     
Název:
Name:
De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI
Originální název:
Original Name:
De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI
Kategorie:
Category:
stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.02.1943-DD.MM.1945 The de Havilland Aircraft Co. Ltd., Hatfield
DD.MM.1943-DD.MM.194R The Standard Motor Co., Ltd., Coventry
DD.MM.194R-DD.MM.194R Airspeed Ltd., Christchurch
Období výroby:
Production Period:
DD.02.1943-DD.MM.1945 série
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2289:
1168 de Havilland
1065 Standard Motors
56 Airspeed
První vzlet:
Maiden Flight:
01.06.1942
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
6506 kg 14344 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
8845 kg 19500 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
10096 kg 22258 lb
Rozpětí:
Wingspan:
16.510 m 54ft 2in
Délka:
Length:
12.340 m 40ft 6in
Výška:
Height:
3.810 m 12ft 6in
Plocha křídla:
Wing Area:
42.18 m2 454 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
209.697 kg/m2 42.95 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of engines:
2
Typ:
Type:
Rolls-Royce Merlin 21 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 954,5 kW (1 298 k) při 3 000 ot/min a bojovém výkonu 1 111 kW (1 511 k) ve výšce 3 810 m a při plnícím tlaku 1,103 baru (110 kPa) nebo

Rolls-Royce Merlin 23 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 037 kW (1 409 k) při 3 000 ot/min a bojovém výkonu 1 070 kW (1 455 k) ve výšce 3 353 m a plnícím tlaku 1,103 baru (110 kPa), nebo

Rolls-Royce Merlin 25 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 201 kW (1 632 k) při 3 000 ot/min a bojovém výkonu 1 126 kW (1 531 k) ve výšce 2 819 m a plnícím tlaku 1,241 baru (124 kPa).
Vrtule trojlisté s konstantní rychlostí otáček.
Rolls-Royce Merlin 21 twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 1,280 hp at 3,000 rpm for take-off and 1,490 hp at 3,000 rpm at 12,500 ft boost +16psi for combat power or later

Rolls-Royce Merlin 23 twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 1,390 hp at 3,000 rpm for take-off and 1,435 hp at 3,000 rpm at 11,000 ft boost +16psi for combat power, or

Rolls-Royce Merlin 25 twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine rated at 1,610 hp at 3,000 rpm for take-off and 1,510 hp at 3,000 rpm at 9,250 ft boost +18 psi for combat power,
driving a three-blade constant-speed propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2 059 l + 302 l v pomocné nádrži v trupu
2x 227 l nebo 2x 454 l v přídavných nádržích
453 UK gal + 67 gal in the auxiliary tanks
2x 100 or 200 gal drop tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
608.3 km/h v 3962 m 378 mph in 13000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
410.4 km/h v 4572 m 255 mph in 15000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14.5 m/s 2850 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
min do m min to ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10058 m 33000 ft
Dolet:
Range:
1939.3 km 1205 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2985.3 km 1855 mi
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kanón Hispano Mk.II ráže 20 mm se 150 náboji na hlaveň - pod trupem
4x pevný kulomet Browning Mk.II ráže 7,7 mm s 500 náboji na hlaveň - v přídi.

Pumová zátěž:
4x 227 kg nebo
8x neřízené rakety o hmotnosti po 27 kg
Four fixed forward-firing 0.79in cannons Hispano Mk.II, 150 rpg in the lower front fuselage and
four fixed forward-firing 0.303in machine-guns Browning Mk.II, 500 rpg in the nose

Bomb load:
Four 500 lb bombs or
eight 60 lb unguided missiles
Uživatelské státy:
User States:















?















?
Poznámka:
Note:
24 strojů používáno v ČSR pod označením B-36 -
Zdroje:
Sources:
Squadron/Signal. Aircraft №127,139. Mosquito in Action
www.vicflintham.co.uk
www.britishaircraft.co.uk
http://www.airwar.ru/enc/fww2/dh98_nf.html
www.xs4all.nl
http://www.jaapteeuwen.com/ww2aircraft/.../MOSQUITO.htm
1000aircraftphotos.com - foto
archiv autora


http://vojenstvi.cz/vasedotazy_23.htm
URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-98-Mosquito-FB-Mk-VI-t8628#225606 Verze : 0
Mosquito FB Mk.VI (PZ464, P-PY) v poválečné kamufláži z výzbroje 84. perutě RAF nasazené v oblasti jihovýchodní Asie, 1946.
De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-98-Mosquito-FB-Mk-VI-t8628#569042 Verze : 0
Mosquito FB Mk.VI (HR405, NE-A) z výzbroje 143. perutě RAF, Banffské křídlo, únor 1945. Letoun používala osádka F/O A. V. Randell a F/O R. R. Rawlins.
De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI -


Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-98-Mosquito-FB-Mk-VI-t8628#569040 Verze : 0
.
De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI - Mosquito FB Mk.VI sériového čísla NS823 s kódem SM-H sloužil u 305. polské perutě. Dne 25. ledna 1944 byl jedním ze dvou strojů této jednotky, které vykonaly první bojový let perutě na tomto typu (předtím peruť létala na B-25 Mitchell). Let však nebyl úspěšný, protože stroje se musely vrátit kvůli špatnému počasí. Stroj nese na všech plochách nátěr střední mořskou šedou spolu s tmavě zelenými poli na horních a částečně bočních plochách.

Mosquito FB Mk.VI sériového čísla NS823 s kódem SM-H sloužil u 305. polské perutě. Dne 25. ledna 1944 byl jedním ze dvou strojů této jednotky, které vykonaly první bojový let perutě na tomto typu (předtím peruť létala na B-25 Mitchell). Let však nebyl úspěšný, protože stroje se musely vrátit kvůli špatnému počasí. Stroj nese na všech plochách nátěr střední mořskou šedou spolu s tmavě zelenými poli na horních a částečně bočních plochách.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-98-Mosquito-FB-Mk-VI-t8628#611845 Verze : 0
.
De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI - Mosquito FB Mk. VI (B-36), sériové číslo RF838, volací znak IY-12, 1. letka Leteckého pluku 24 Biskajského, Plzeň 1947. Letoun nesl standardní marking RAF: horní a část bočních ploch kryly nepravidelné plochy barev tmavá zelená a oceánská šedá, spodní plochy (a část bočních) střední mořská šedá. Kódová písmena bílá s tenkým černým lemem, výsostné znaky bíle lemované, vrtulové kužely červené.

Mosquito FB Mk. VI (B-36), sériové číslo RF838, volací znak IY-12, 1. letka Leteckého pluku 24 "Biskajského", Plzeň 1947. Letoun nesl standardní marking RAF: horní a část bočních ploch kryly nepravidelné plochy barev tmavá zelená a oceánská šedá, spodní plochy (a část bočních) střední mořská šedá. Kódová písmena bílá s tenkým černým lemem, výsostné znaky bíle lemované, vrtulové kužely červené.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-98-Mosquito-FB-Mk-VI-t8628#433729 Verze : 0
Osádka Russ Bannock a Robert Bruce
De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI - Mosquito FB Mk.VI sériového čísla HR147 s kódem TH-Z a jménem Hairless Joe sloužil u 406. kanadské perutě. Šlo o osobní stroj velitele perutě Russe Bannocka.  Emblém na přídi i systém zaznamenávání sestřelů několikrát změnil svoji podobu, tato odpovídá začátku roku 1945. Stroj nese na všech plochách nátěr střední mořskou šedou spolu s tmavě zelenými poli na horních a částečně bočních plochách.

Mosquito FB Mk.VI sériového čísla HR147 s kódem TH-Z a jménem "Hairless Joe" sloužil u 406. kanadské perutě. Šlo o osobní stroj velitele perutě Russe Bannocka. Emblém na přídi i systém zaznamenávání sestřelů několikrát změnil svoji podobu, tato odpovídá začátku roku 1945. Stroj nese na všech plochách nátěr střední mořskou šedou spolu s tmavě zelenými poli na horních a částečně bočních plochách.
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-98-Mosquito-FB-Mk-VI-t8628#611849 Verze : 1
Lehká bombardovací Mosquita FB Mk.VI (čs. označení B-36) od 1. letky Leteckého pluku 24 "Biskajského" na letišti Plzeň-Bory. V popředí stroj MM416 (IY-10). Od Velké Británie bylo získáno celkem 24 Mosquit FB Mk.VI (B-36) a dva kusy cvičné verze T Mk.III (CB-36).
De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI -


URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-98-Mosquito-FB-Mk-VI-t8628#25315 Verze : 0
Fotografie Mosquita FB Mk.VI ve výzbroji 1. perutě RAAF letiště Morotai Island.

zdroj uveden výše
De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI -


URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-98-Mosquito-FB-Mk-VI-t8628#225607 Verze : 0
Mosquito FB Mk.VI MM417/EG-T 487. peruti. Při útoku na odpalovací rampy V-1 u Les Hayes byl 26. 3. 1944 zasažen flakem a musel nouzově přistát u Hunsdonu.

Zdroj:
anonymous-generaltopics.blogspot.com
www.dehavilland.ukf.net

De Havilland D.H.98 Mosquito FB Mk.VI -


URL : https://www.valka.cz/De-Havilland-D-H-98-Mosquito-FB-Mk-VI-t8628#352868 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více