Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 332 příspěvků vloženo, 1438 editováno a 291 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Focke-Wulf Fw 190 D-9

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Focke-Wulf Fw 190 D-9 Focke-Wulf Fw 190 D-9
    Originální název:
    Original Name:
    Focke-Wulf Fw 190 D-9
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.08.1944-DD.02.1945 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Cottbus /
    DD.12.1944-DD.01.1945 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Aslau (Osła) /
    DD.12.1944-DD.04.1945 Gerhard-Fieseler-Werke GmbH, Kassel /
    DD.12.1944-DD.02.1945 Weser-Flugzeugbau GmbH, Lemwerder /
    DD.12.1944-DD.02.1945 Mitteldeutsche Metallwerke GmbH, Erfurt /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.08.1944-DD.04.1945 z toho / from that:
    DD.08.1944-DD.12.1944 Focke-Wulf, Cottbus (W.Nr.: 210001-210300)
    DD.12.1944-DD.01.1945 Focke-Wulf, Cottbus (W.Nr.: 210901-210999)
    DD.01.1945-DD.01.1945 Focke-Wulf, Cottbus (W.Nr.: 211001-211200)
    DD.01.1945-DD.01.1945 Focke-Wulf, Cottbus (W.Nr.: 211901-211950)
    DD.02.1945-DD.02.1945 Focke-Wulf, Cottbus (W.Nr.: 212101-212170)
    DD.12.1944-DD.01.1945 Focke-Wulf, Aslau (W.Nr.: 400601-400640)
    DD.12.1944-DD.01.1945 Fieseler (W.Nr.: 400201-400320)
    DD.12.1944-DD.12.1944 Fieseler (W.Nr.: 600121-600180)
    DD.12.1944-DD.12.1944 Fieseler (W.Nr.: 600311-600450)
    DD.01.1945-DD.01.1945 Fieseler (W.Nr.: 600630-600670)
    DD.01.1945-DD.01.1945 Fieseler (W.Nr.: 600761-600810)
    DD.02.1945-DD.02.1945 Fieseler (W.Nr.: 600980-601110)
    DD.03.1945-DD.03.1945 Fieseler (W.Nr.: 601301-601350)
    DD.03.1945-DD.03.1945 Fieseler (W.Nr.: 601410-601480)
    DD.04.1945-DD.04.1945 Fieseler (W.Nr.: 601961-601980)
    DD.12.1944-DD.02.1945 Weserflug (W.Nr.: 401351-401400)
    DD.12.1944-DD.12.1944 Mimetall (?) (W.Nr.: 500020-500125)
    DD.12.1944-DD.12.1944 Mimetall (?) (W.Nr.: 500371-500440)
    DD.01.1945-DD.02.1945 Mimetall (?) (W.Nr.: 500551-500700)
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    366 (do 30.11.1944 / until 30.11.1944):
    Focke-Wulf: 252
    Fieseler: 41
    ostatní / others: 73
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1942 (prototyp / prototype Fw 190 V17/U1, W.Nr. 0039)
    07.09.1944 (Fw 190 D-9, W.Nr. 210001)
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    3249 kg 7163 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    4270 kg 9414 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    10,51 m 34ft 5,77in
    Délka:
    Length:
    10,19 m 33ft 5,18in
    Výška:
    Height:
    3,36 m 11ft 0,28in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    18,30 m2 196.98 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    234 kg/m2 47.93 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Jumo 213 A-1
    - invertní vidlicový
    - počet válců: 12
    - vzletový výkon: 1287 kW (1750 PS)
    Jumo 213 A-1
    - inverted V-design
    - number of cylinders: 12
    - take-off power output: 1726 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    524 l 115 Imp gal / 138 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    686 km/h v 6000 m 426 mph in 19685 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    518 km/h v 6600 m 322 mph in 21654 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    17,9 m/s 3523.6 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    7,1 min do 6000 m 7,1 min to 19685 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    11100 m 36417 ft
    Dolet:
    Range:
    810 km 503 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x 13mm kulomet MG 131 (v trupu, každý 475 nábojů)
    2x 20mm kanón MG 151/20 E (v kořeni křídla, každý 250 nábojů)
    2x 13mm MG 131 machine-gun (in the fuselage, 475 rounds each)
    2x 20mm MG 151/20 E cannon (in the wing root, 250 rounds each)
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Rüstsätze:
    Fw 190 D-9/R1 - dva MG 151/20 E v křídle
    Fw 190 D-9/R2 - dva MK 108 v křídle
    Fw 190 D-9/R5 - stíhací bombardér, závěsník ETC 501 pod trupem, dodatečné pancéřování kabiny
    Fw 190 D-9/R6 - dvě raketnice pro WGr. 21
    Fw 190 D-9/R11 - vybaven FuG 125, PKS 12 a LGW K23 pro lety za každého počasí
    Fw 190 D-9/R14 - torpédový letoun se závěsníkem ETC 504 pro torpédo LT1b nebo BT 1400
    Rüstsätze:
    Fw 190 D-9/R1 - two MG 151/20 E in the wing
    Fw 190 D-9/R2 - two MK 108 in the wing (2x 55 rounds)
    Fw 190 D-9/R5 - fighter bomber, ETC 501 rack under fuselage, additional cocpit armour protection
    Fw 190 D-9/R6 - two launchers for WGr. 21
    Fw 190 D-9/R11 - equipped with FuG 125, PKS 12 and LGW K23 for all weather operations
    Fw 190 D-9/R14 - torpedo aircraft with ETC 504 rack for LT1b or BT 1400 torpedo
    Zdroje:
    Sources:
    Rodeike, P.: Jagdflugzeug Focke-Wulf Fw 190 A, Fw 190 „Dora“, Ta 152 H, Struve- Druck, 1998
    Griehl, M.: Focke-Wulf Fw 190, Flugzeug Profile 9
    Janowicz, K.: Focke Wulf Fw 190 vol. IV, Kagero, 2003
    Poruba, T., Janda, A.: Fw 190 D & Ta 152, JaPo, 1992

    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1001#4498Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Fw 190D-9 W. Nr. 300111, červená 4, patřil do stavu 8. Staffel II./JG301. 2. března 1945 byl tento stroj při pokusu o útok na B-17 8. letecké armády sestřelen Mustangy od 352. Fighter Group a zřítil se poblíž Ústí nad Labem. Pilot Fhr. (čet.) Helmuth-Peter Rix, ač zraněn, vyskočil a zachránil se na padáku. Byl jediný, kdo z jeho čtyřčlenné formace přežil. Stroj nese na spodních a bočních plochách nátěr světlou šedou RLM 76, na horních plochách lomená pole zřejmě tmavé zelené (RLM 82) a hnědofialové (RLM 81).
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1001#414000Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fw 190 D-9, W. Nr. 210045, "žlutá 2". Dne 1. ledna 1945 (operace Bodenplatte) s tímto letounem odstartoval Hptm. Willi Böttlander, který tehdy sloužil u 11./JG 54. Böttlander se z akce nevrátil a byl zapsán na seznam ztrát jako nezvěstný. Zbarvení: horní plochy RLM 82/83; trup shora jen 83; spodní plochy RLM 76.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1001#397491Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fw 190 D-9 (W.Nr.: 600651, "bílá 15") z výzbroje I./JG 2, jaro 1945.


    Zdroj: viz výše


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1001#381995Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fw 190 D-9 z výzbroje 6./JG 301, letiště Welzow, duben 1945.


    Zdroj: viz výše


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1001#381998Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fw 190 D-9 (W.Nr. 601088) sloužil v řadách stíhací eskadry IV (Sturm)./JG 3. Na konci války byl v nepoškozeném stavu zabaven americkým vojskem a posléze s označením FE-120 zkoušen v USA. Dnes je exponátem National Museum of the United States Air Force v Daytonu v Ohiu.



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1001#9748Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Koristné Fw 190 D-9 skúšané po vojne v Sovietskom zväze.


    zdroj: histomil.com





    Trojpohledový náčrtek FW 190 D-9
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1001#536356Verze : 3
    MOD
    Avatar
    V knize Velký cirkus (NV 1989, str.148) píše:
    "Focke-wulf 190 s "dlouhým čumákem" byla obměna klasického focke-wulfu s řadovým dvanáctiválcovým motorem Jumo 213 o 2100 k s injekcemi vody a metylu při maximálních rychlostech namísto normálního dvojhvězdicového motoru BMW 801.
    Polovina všech německých stíhacích perutí byla v lednu 1945 vybavena těmito znamenitými stroji.
    Velmi rychlý (700 až 750 km za hodinu), velmi ovladatelný, vyzbrojený dvěma kanony ráže 20 mm, zamontovanými nad motorem a dvěma velkorážnými kulomety MG 113 u kořene křídel byl FW 190 D9 znamenitým a obávaným protivníkem. Jeho skvělé vlastnosti ho řadily do téže kategorie jako tempest a zřetelně ho nadřazovaly americkým mustangům, lightningům a thunderboltům stejně tak, jako anglickým spitfirům XVI." - konec citátu.
    Tamtéž se nacházejí popisy dalších německých letadel, užívaných koncem II.WW.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1001#28893Verze : 0
    Avatar
    Přijde mi dost odvážné tvrdit, že FW-190D zřetelně převyšoval P-51.Podle tabulek to vypadá takto:
    P-51B-NA:v0 m.n.m.-560km/h,v 8,150m-704km/h
    P-51D-NA:v 0m-578km/h,v 7,620m-703km/h
    P-47D-10:v 0m-536km/h,v 9,000m-697km/h
    SpitfireXIV: 715km/h výšku zdroje neuvádí
    FW-190D-9:v 0m-600km/h,v 5,500m-690km/h-nutno podotknout že tato rychlost je vyvinuta pomocí přídavného vstřikování paliva a tudíž tak nelze letět pořád. Navíc musíme připočítat nesprně lepší obratnost spojeneckých strojů (alespon P-51 a Spitfiru) a také mnohem lepší výcvik osádek spojeneckých letounů. Z toho vyplývá že focke-wulfy v této fázi váky již nepřevyšovaly spojenecké stíhačky o čemž vypovídá i neúměrný počet ztrát.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1001#233660Verze : 0
    Avatar
    Pro Tonto
    Nevím, ale v 0 výšce je nejrychlejší. Ve vyšších nemůžeme hádat - jsou tam rozdíly v měření - nestejná výška.


    Obratnost v tuhle pozdní (1945) nebyla až tak důležitá - Němci používali taktiku udeř-uteč, protože při početní převaze se zaplést do manévrováho boje (ztráta rychlost a energie) je cesta do pekel.


    A kvalita posádek hrála velkou roli,ale to není problém Fw190:-)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1001#414021Verze : 0