Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 354 příspěvků vloženo, 1452 editováno a 303 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Focke-Wulf Ta 152 H

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Focke-Wulf Ta 152 H-1 Focke-Wulf Ta 152 H-1
    Originální název:
    Original Name:
    Focke-Wulf Ta 152 H-1
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.11.1944-DD.01.1945 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Cottbus /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.11.1944-DD.12.1944 (Ta 152 H-0)
    DD.12.1944-DD.01.1945 ? (Ta 152 H-1)
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    Ta 152 H-0: 20 (W.Nr.: 150001-150020)
    Ta 152 H-1: 25+ (W.Nr.: 150021-150037, 150160-150169)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    13.07.1944 (prototyp / prototype Fw 190 V33/U1, W.Nr.: 0058, GH+KW)
    24.11.1944 (Ta 152 H-0)
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    3920 kg 8642 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    5217 kg 11502 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    14,440 m 47ft 4,5in
    Délka:
    Length:
    10,710 m 35ft 1,64in
    Výška:
    Height:
    3,360 m 11ft 0,28in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    23,30 m2 250.8 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    196,8 kg/m2 40.31 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Junkers Jumo 213 E kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 1 287 kW (1 750 k).
    Vrtule trojlistá VS 9 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 600 mm.
    Junkers Jumo 213 E twelve-cylinder liquid-cooled
    inverted Vee-engine rated at 1,726 hp for take-off,
    driving a three-blade constant-speed Type VS 9 diameter of 11ft 9,75in.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    Interní nádrže 595 l + 400 l + 600 l v externích nádržích. 219 Imp gal / 263 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    7321) km/h v 9500 m 4551) mph in 31168 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    500 km/h v 7000 m 311 mph in 22966 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    17,51) m/s 34451) ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    14,21) min do 10000 m 14,21) min to 32808 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    14800 m 48556 ft
    Dolet:
    Range:
    1100 km 684 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný kanón MG 151/20 ráže 20 mm v kořeni křídel, každý 175 nábojů a
    1x pevný kanón MK 108 ráže 30 mm v ose motoru, 90 nábojů.
    Two fixed forward-firing 0.79in MG 151/20 cannons in the wing root, 175 rpg and
    one fixed forward-firing 0.118in MK 108 cannon as Motorkanone, 90 rounds.
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    1) s MW 50 1) with MW 50
    Zdroje:
    Sources:
    Rodeike, P.: Jagdflugzeug Focke-Wulf Fw 190 A, Fw 190 „Dora“, Ta 152 H, Struve- Druck, 1998
    Harmann, D.: Focke-Wulf Ta 152, Schiffer Publishing, 1999
    Janowicz, K.: Focke Wulf Fw 190 vol. IV, Kagero, 2003
    Poruba, T., Janda, A.: Fw 190 D & Ta 152, JaPo, 1992
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1002#250036Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Ta 152 H-1 patřící ke Stab/JG 301. JG 301 byla jedinou jednotkou, která používala stroje Ta 152 obou verzí. Kamufláž sestává ze světle šedé barvy RLM 76 na spodních a bočních plochách, tmavé zelené RLM 82 a světle zelené RLM 83 na horních a částečně bočních plochách.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1002#397296Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Předsériový stroj Ta 152 H-0 (W.Nr. 150 003) zachycený v prosinci 1944 na továrním letišti v Cottbusu. Letoun následně přeletěl k Erprobungsstelle Rechlin (Erprobungskommando Ta 152), kde proběhlo jeho převzetí. Poté byl bojově nasazen u Stab/JG 301.


    Zdroj: viz výše




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1002#217212Verze : 2
    Avatar
    Ta 152 H-0 (W.Nr. 150 020, "zelená 4") na konci války létala u III./JG 301. Letoun byl zabaven britským vojskem na letišti v Dánsku, následně byl předán ke zkouškám Američanům, kteří mu přidělili označení FE-112. Jedná se o jediný dochovaný letoun řady Ta 152 do dnešních dnů.


    Zdroj: viz výše


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1002#24706Verze : 0
    Avatar
    Letouny Ta 152 H odstavené na letišti Alteno, začátek roku 1945. V popředí stojí letoun "žlutá 1" od 7./JG 301.


    Zdroj: viz výše


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1002#408586Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Ta 152 H-1 (W.Nr. 150 167) zachycená po skončení války ve zdevastovaném hangáru na letišti Straubing. Letoun už nestihl být předán operačnímu útvaru (asi JG 301).


    Zdroj: viz výše




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1002#408587Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Trojpohledový náčrtek Ta 152 H-1
    zdroj uveden výše


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1002#250038Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Ta 152 byl německou odpovědí na nálety bombardérů B-17. Německá zpravodajská služba již měla informace o chystaném nasazení B-29. Vznikla potřeba výškového stíhacího letounu. Experimenty s přetlakovými kabinami, různými motory a vstřikováním či turbodmychadly začaly i u firmy Focke Wulf na modelech Fw 190 B, C, D pod vedením Kurta Tanka. Typ D se ukázal jako nejvhodnější, na jeho základě vznikly modely Fw 190 Ra 2 a Ra3. Při zkouškách porazily Bf 109 H a byly označeny Ta 152 B, Ta 152 H. Ta 152 H byl vybaven přetlakovou kabinou, vstřikováním GM 1 (N2O) nebo MW 50 (metanol-voda), hydraulickým ovládáním klapek a podvozku. Dále došlo k prodloužení trupu, zvětšení ocasních ploch a posunutí kabiny tak, aby bylo zachováno těžiště. Letouny byly vyráběny v továrně v Cottbusu, Ta 152 H-1 začaly sjíždět z linek v listopadu 1944.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1002#37733Verze : 0