Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 297 příspěvků vloženo, 1384 editováno a 289 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Avro Canada CF-105 Arrow Mk.1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Avro Canada CF-105 Arrow Mk.1 Avro Canada CF-105 Arrow Mk.1
    Originální název:
    Original Name:
    Avro Canada CF-105 Arrow Mk.1
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1957-DD.MM.1958 A. V. Roe Canada Ltd., Malton, Ontario /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1957-DD.MM.1958
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    5 prototypov
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    25.03.1958 Jan Zurakowski
    Osádka:
    Crew:
    2
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    bezocasé tailless
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    22245 kg 49040 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    25855 kg 57000 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    31117 kg 68602 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    15,24 m 50ft
    Délka:
    Length:
    25,3 m 80ft 1in
    Výška:
    Height:
    6,48 m 21ft 3in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    113,80 m2 1225 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    226,9 kg/m2 46.47 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    jednoproudový turbojet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Pratt & Whitney J75-P-3 (RL-201), ďalšie prototypy Pratt & Whitney J75-P-5
    výkon 55,6 kN / 104,53 kN s prídavným spaľovaním
    Pratt & Whitney J75-P-3 (RL-201), other prototypes Pratt & Whitney J75-P-5
    thrust 12 500 lbf / 235000 lbf with afterburner
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    11401 l 2508 Imp gal / 3010 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    2104 km/h v 15000 m 1307 mph in 50000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    977 km/h v 11000 m 607 mph in 36000 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    195 m/s 38450 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    4,4 min do 15240 m 4,4 min to 50000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    16154 m 53000 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    navrhovaná:
    1x-4x AIR-2 Genie
    8x AIM-4 Falcon
    8x Velvet Glove
    3x AIM-7B Sparrow II
    proposed:
    1x-4x AIR-2 Genie
    8x AIM-4 Falcon
    8x Velvet Glove
    3x AIM-7B Sparrow II
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Jackson, A.J.: Avro Aircraft since 1908. Putnam Aeronautical Books, London 1990. ISBN 0-85177-834-8
    Hornát, Jiří: Monografie Avro Canada CF-105 Arrow, L+K 11 a 12/1984
    zurakowskiavroarrow.weebly.com
    http://www.avroarrow.org/AvroArrow/index.html
    http://www.airvectors.net/avarrow.html
    http://www.avro-arrow.org/
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10091#506559Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Avro Canada CF-105 Arrow

    Prototypy lietadla s deltovými krídlami Arrow používali ešte pohonné jednotky Pratt & Whitney J-75, pre sériové stoje však boli plánované nové motory Orenda PS-13 Iroquois. S neskorším prevedením Iroquois Mk.III bola očakávaná rýchlosť M=2,5.
    Arrow mal byť vybavený novým radarom Astra a k novým diaľkovým riadeným strelám Sparrow mal dostať systém riadenia paľby.
    Koniec vývoja striel Sparrow II viedol k tomu, že namiesto toho boli zvolené strely Genie s nukleárnou bojovou hlavicou.
    Nosné ploch lietadla boli vyfrézované z jednej veľkej dosky. Dvaja členovia posádky sedeli za sebou na katapultovacích sedadlách Martin Baker C-5. Arrow nemal z úsporných dôvodov výškové kormidlá. Vo vysokorýchlostnom lete preto potrebnú stabilitu zaisťoval umelý tlmiaci systém.
    V 25. marca 1958 vzlietol prvý z piatich prototypov Avro Canada Arrow č. 25201 (dokončený 4. decembra 1957), ktorý pilotoval Jan Zurakowski. Letové výkony boli dobré, dvom strojom však zlyhal podvozok, takže boli na zemi poškodené. V septembri bol zrušený vývoj radaru a o niekoľko mesiacov neskôr nakoniec aj celý program Arrow, v prospech cenovo výhodnejších amerických lietadiel.
    Vo februári 1959 nariadila kanadská vláda zošrotovať všetkých päť prototypov Mk.I a štyroch takmer dostavaných prototypov Mk.II.
    Namiesto lietadiel Arrow obdržalo kanadské letectvo americké stroje F-101 Voodoo.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10091#30618Verze : 0
    Avatar
    CF-105 Arrow Mk.1 (RL-204). Jedná se o čtvrtý vyrobený prototyp, který svůj poslední vzlet uskutečnil 18. února 1959. Jednalo se přitom teprve o jeho šestý let.

    (1000aircraftpictures.com)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10091#30672Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Avro Canada CF-105 Arrow


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10091#63050Verze : 0