Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 503 příspěvků vloženo, 1227 editováno a 808 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Messerschmitt Bf 109 E-3

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Messerschmitt Bf 109 E-31) Messerschmitt Bf 109 E-31)
    Originální název:
    Original Name:
    Messerschmitt Bf 109 E-3
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1939-DD.MM.1939 Messerschmitt AG, Augsburg /
    DD.MM.1939-DD.MM.19RR Messerschmitt GmbH, Regensburg /
    DD.MM.1939-DD.MM.1940 Erla-Maschinenwerk GmbH, Leipzig /
    DD.MM.1939-DD.MM.1940 Wiener Neustädter Flugzeugwerke, Wiener Neustadt /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.01.1939-DD.07.1940
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1246:
    Bayerische Flugzeugwerke: 35 E-3 (W.Nr.: 1927-1954)
    Messerschmitt: 75 E-3 (W.Nr.: 1955-1979) + 75 E-3a (W.Nr.: 2159-2178, 2189-2198, 2346-2443, 2479-2513, 2622-2640)
    Erla Maschinenwerk: 812 E-3 (W.Nr.: 666-994, 1074-1574)
    Wiener Neustadter Flugzeugwerke: 249 E-3 W.Nr.: 5001-5259)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    18.12.1937 (prototyp / prototype Bf 109 V15)
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1865 kg 4112 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2608 kg 5750 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,87 m 32ft 4,57in
    Délka:
    Length:
    8,64 m 28ft 4,16in
    Výška:
    Height:
    2,60 m 8ft 6,36in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    16,40 m2 176.53 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    159 kg/m2 32.57 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Daimler-Benz DB 601 A-1
    - invertní do V (60°)
    - počet válců: 12
    - maximální výkon: 809 kW (1100 PS) při 2400 ot/min (na úrovni mořské hladiny)


    E-3a:
    Daimler-Benz DB 601 Aa
    - invertní do V (60°)
    - počet válců: 12
    - maximální výkon: 864 kW (1175 PS) při 2500 ot/min (na úrovni mořské hladiny)
    Daimler-Benz DB 601 A-1
    - inverted V-design (60°)
    - number of cylinders: 12
    - maximum power output: 1085 hp at 2400 rpm (at sea level)


    E-3a:
    Daimler-Benz DB 601 Aa
    - inverted V-design (60°)
    - number of cylinders: 12
    - maximum power output: 1159 hp at 2500 rpm (at sea level)
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    400 l 88 Imp gal / 105.6 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    570 km/h v 4000 m 354 mph in 13123 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    17,83 m/s 3510 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    16 min do 9000 m 16 min to 29528 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10300 m 33793 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    660 km 410 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x 7,92mm kulomet MG 17 v přídi, každý 500 nábojů
    2x 20mm kanón MG FF v křídle, každý 60 nábojů


    + Bf 109 E-3/B:
    1x SC 250
    4x SC 50
    96x SD 2
    2x 7,92mm MG 17 machine gun in the nose, 500 rounds each
    2x 20mm MG FF cannon in the wing, 60 rounds each


    + Bf 109 E-3/B:
    1x SC 250
    4x SC 50
    96x SD 2
    Uživatelské státy:
    User States:












    Poznámka:
    Note:
    1) exportní verze označena jako Bf 109 E-3a 1) export version designed as Bf 109 E-3a
    Zdroje:
    Sources:
    Höfling, R.: Messerschmitt Bf 109 E - Varianten, Flugzeug Profile 46
    Ritger, L.: Messerschmitt Bf 109 - Part 1: Prototype to "E" Variants, SAM Publications, 2005
    Michulec, R.: Messerschmitt Bf 109 - 1. část, Intermodel, 1998
    http://www.messerschmitt-bf109.de/



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1012#4520Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Bf 109 E-3 od 2. (J)LG 2 se zúčastnil operace Paula (německý vpád do západní Evropy). Letoun nese kamufláž sestávající ze světle modré (RLM 65) na spodních a bočních plochách, horní plochy nesou kombinaci barev tmavá zelená (RLM 71) a zelenošedá (RLM 02). Černý cylindr je znakem Staffel. Na směrovce jsou symboly tří sestřelů francouzských letadel.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1012#413310Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Messerschmitt Bf 109 E-3 se sériovým číslem 1244 a trupovým číslem "bílá 5" sloužil v květnu 1940 u 4./JG 53 na letišti Charleville. Létal na něm Uffz. Stefan Litjens budoucí nositel Rytířského kříže. Litjens ve francouzské kampani dosáhl 2 potvrzených vítězství. Stroj nese zajímavou kamufláž sestávající ze světle modré (RLM 65) na spodních a bočních plochách, horní plochy nesou kombinaci barev tmavá zelená (RLM 71), zelenošedá (RLM 02) a černozelená (RLM 70). Pikové eso byl znak Geschwader.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1012#612611Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Bf 109 E-3, s nímž létal Hauptmann Werner Mölders, Gruppenkommandeur III./JG 53 'Pik-As', březen 1940. Letoun nese kamufláž sestávající ze světle modré (RLM 65) na spodních a bočních plochách, horní plochy nesou kombinaci barev tmavá zelená (RLM 71) a zelenošedá (RLM 02).
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1012#612633Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Bf 109 E-3 z výzbroje II./JG 53 na polním letišti během tažení proti Francii, začátek léta 1940.


    Zdroj: viz výše


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1012#373997Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Španělský Bf 109 E-3 na letišti El Prat u Barcelony.

    http://guerracivil.forumup.es
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1012#414521Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Řada strojů Bf 109 E-3a z výzbroje švýcarského letectva na polním letišti.


    Zdroj: viz výše


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1012#373999Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Messerschmitt Bf 109 E-3/B, exponát Muzea RAF v Hendonu. Jedná se o letoun W.Nr. 4101, který byl vyroben v továrně Erla v roce 1939 a dodán k 6./JG 52 jako "žlutá 8". Stroj byl později předán 2./JG 52 a přečíslován "černá 12". Kvůli poškozením po leteckém boji dne 27.11.1940 musel pilot Wolfgang Teumer s letounem nouzově přistát na území Velké Británie (© Radek Havelka).





    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1012#315648Verze : 0
    MOD