Messerschmitt Bf 109 F-4

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 337 příspěvků vloženo, 1900 editováno a 249 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Messerschmitt Bf 109 F-4

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Messerschmitt Bf 109 F-4 Messerschmitt Bf 109 F-4
    Originální název:
    Original Name:
    Messerschmitt Bf 109 F-4
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.06.1941-DD.05.1942 Erla-Maschinenwerk GmbH, Leipzig /
    DD.05.1941-DD.04.1942 Wiener Neustädter Flugzeugwerke GmbH, Wiener Neustadt /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.05.1941-DD.05.1942 z toho / from that:
    DD.05.1941-DD.12.1941 Wiener Neustadter Flugzeugwerke (W.Nr.: 6999-4660)
    DD.12.1941-DD.04.1942 Wiener Neustadter Flugzeugwerke (W.Nr.: 13001-13391)
    DD.06.1941-DD.08.1941 Erla Maschinenwerk (W.Nr.: 8267-8399)
    DD.08.1941-DD.12.1941 Erla Maschinenwerk (W.Nr.: 8400-8806)
    DD.01.1942-DD.05.1942 Erla Maschinenwerk (W.Nr.: 10001-10290)
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1841:
    Erla Maschinenwerk: 795 (W.Nr.: 8267-8399) + 164 F-4, 55 F-4/Z (W.Nr.: 8400-8806) + 576 F-4/Trop (W.Nr.: 10001-10290)
    Wiener Neustadter Flugzeugwerke: 1046 (W.Nr.: 6999-4660) + 252 F-4, 544 F-4/Z, 240 F-4/R1 (W.Nr.: 13001-13391)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.1941
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2083 kg 4592 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2890 kg 6371 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,924 m 32ft 6,7in
    Délka:
    Length:
    8,940 m 29ft 3,97in
    Výška:
    Height:
    2,600 m 8ft 6,36in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    16,25 m2 174.91 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    177,846 kg/m2 36.43 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Daimler-Benz DB 601 E, kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o výkonu 969,5 kW (1 350 k).
    Vrtule trojlistá VDM s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 100 mm.
    Daimler-Benz DB 601 E, twelve-cylinder liquid-cooled inverted Vee engine rated at 1,332 hp,
    driving a three-blade VDM constant-speed propeller of diameter 10ft 2,04in
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    400 l 88 Imp gal / 105.6 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    670 km/h v 6300 m 416 mph in 20669 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    570 km/h v 4700 m 354.2 mph in 15420 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    21,8 m/s 4291.3 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    12000 m 39370 ft
    Dolet:
    Range:
    570 km 354 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    8501) km 5281) mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x 7,92mm kulomet MG 17 v přídi, každý 500 nábojů
    1x 20mm kanón MG 151/20 střílející nábojem vrtule, 200 nábojů

    + Bf 109 F-4/B:
    1x SC 250
    4x SC 50
    2x 7,92mm MG 17 machine gun in the nose, 500 rounds each
    1x 20mm MG 151/20 cannon as Motorkanone, 200 rounds

    + Bf 109 F-4/B:
    1x SC 250
    4x SC 50
    Uživatelské státy:
    User States:








    Poznámka:
    Note:
    1) s přídavnou nádrží (300 l) pod trupem



    Rüstsätze:
    Bf 109 F-4/R1 - se dvěma MG 151/20 pod křídlem
    Bf 109 F-4/R2 - s kamerou Rb 20/30
    Bf 109 F-4/R3 - s kamerou Rb 50/30
    Bf 109 F-4/R4 - s kamerou Rb 75/30
    Bf 109 F-4/R5 - s kamerou Rb 50/30 nebo Rb 75/30
    1) with external fuel tank (66 Imp gal / 79 US gal) under fuselage



    Rüstsätze:
    Bf 109 F-4/R1 - with two MG 151/20 under wing
    Bf 109 F-4/R2 - with Rb 20/30 camera
    Bf 109 F-4/R3 - with 50/30 camera
    Bf 109 F-4/R4 - with Rb 75/30 camera
    Bf 109 F-4/R5 - with Rb 50/30 or Rb 75/30 camera
    Zdroje:
    Sources:
    Griehl, M.: Messerschmitt Bf 109 F, Flugzeug Profile 28
    Prien, J., Rodeike, P.: Messerschmitt Bf 109 F, G & K Series, Schiffer, 1992
    Michulec, R.: Messerschmitt Bf 109 - 2. část, Intermodel, 1998
    http://www.messerschmitt-bf109.de/
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1014#4524Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Na tomto letounu dosáhl svého prvního sestřelu örnagy (major) Heppes, pozdější eso a velitel stíhací skupiny 5/I. Maďarského královského vojenského letectva. Se zobrazeným strojem 30. 5. 1943 sestřelil dva letouny Jak-1, takže dokonce šlo hned o dvojité první vítězství. Letoun je v klasické kamufláži té doby, tedy nese nátěr světle šedou barvou RLM 76 na spodních a bočních plochách, na horních lomená pole RLM 74 a 75 (středně a tmavě šedá). Na bočních plochách nastříkané skvrny totožnými barvami. Vrtulový kužel černozelený (RLM 70). na přídi znak jednotky - hlava řvoucí pumy v rudém kruhu.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1014#401672Verze : 0
    MOD
    Avatar
    .

    Stroj, na němž v červnu 1943 u 5/1. perutě létalo eso szakasvezetö (četař) Pál Kovács. Kamufláž klasická: boční a spodní plochy RLM 76 (svtělá šedá), horní plochy lomená pole RLM 74 a 75 (středně a tmavě šedá), plus skvrny týmiž barvami na bočních plochách. Vrtulový kužel černozelený RLM 70.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1014#401678Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Messerschmitt Bf 109 F-4 ("žlutá 7") z výzbroje 3./JG 51.


    Zdroj: viz výše


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1014#374378Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Messerschmitt Bf 109 F-4 ("žlutá 4") z výzbroje 6./JG 5.


    Zdroj: viz výše


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1014#374381Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Messerschmitt Bf 109 F-4/Trop ("žlutá 7") patřící III./JG 27 po nouzovém přistání kdesi v severní Africe, 1942.


    Zdroj: viz výše


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1014#374383Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Zaujímavý osud mal tento Messerschmitt Bf 109F-4/B, W/Nr.7232, "Biela 11" patriaci 10(Jabo)/JG26. Tento stroj pilotovaný Uffz. Oswaldom Fischerom bol pri útoku na korvetu v Lamanšskom prielive dňa 20.05.1942 poškodený protilietadlovou paľbou a núdzovo pristál "na brucho" na Beachy Head. Lietadlo bolo následne prepravené do výzkumného strediska britského Ministerstva obrany (Royal Aircraft Establishment) vo Farnborough a po skúškach zaradené 21.08.1943 k 1426. letke. Táto letka, prezývaná tiež "Rafwaffe", predvádzala ukoristené nemecké stroje ostatným spojeneckým jednotkám za účelom spoznania ich letových charakteristík a zefektívnenia boja proti nim. Dňa 31.01.1945 bol stroj premiestnený k Enemy Aircraft Flight of the Central Flying School v Tangmere, Sussex a v novembri toho istého roku uskladnený v 47. Maintenance Unit, Sealand.


    Na snímku je tento stroj na základni Bassingbourn v čase jeho jedenástej túry po operačných základniach. Lietadlo je v britskej dvojtónovej kamufláži tvorenej nepravidelnými plochami Ocean Grey a Dark Green. Spodná časť trupu a krídel je žltej farby (Ident Yellow). Na trupe a krídlach je britská kokarda a pridelené evidenčné číslo NN644. Biela 11 na trupe je pripomienkou pôvodného označenia, rovnako ako biela bomba na trupe poukazujúca na príslušnosť stroja k 10(Jabo)/JG26.


    www.iwm.org.uk
    http://wp.scn.ru/en/ww2/f/231/9/0
    https://en.wikipedia.org/wiki/No._1426_Flight_RAF










    Bf 109F-4/B "Biela 11" po núdzovom pristátí
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1014#541320Verze : 5
    MOD