INT - Airbus A310-300

     
Název:
Name:
Airbus A310-300 Airbus A310-300
Originální název:
Original Name:
Airbus A310-300
Kategorie:
Category:
dopravní letoun passenger aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1985-DD.MM.1998 Aérospatiale, Blagnac
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1985-DD.MM.1998
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
173:
85 A310-304
20 A310-308
6 A310-322
48 A310-324
14 A310-325
První vzlet:
Maiden Flight:
08.07.1985
Osádka:
Crew:
2 + 247 pasažérů v jedné třídě nebo 240 ve dvou
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
72140 kg 159041 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
164000 kg 361558 lb
Rozpětí:
Wingspan:
43,90 m 144 ft ⅜ in
Délka:
Length:
46,66 m 153 ft 1 in
Výška:
Height:
15,80 m 51 ft 10 in
Plocha křídla:
Wing Area:
219,00 m2 2357.3 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový turbofan
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
A310-304: General Electric CF6-80C2A2 o tahu 238 kN
A310-308: General Electric CF6-80C2A8 o tahu 262,4 kN
A310-322: Pratt & Whitney JT9D-7R4E1 o tahu 222,4 kN
A310-324: Pratt & Whitney PW4152 o tahu 231,3 kN
A310-325: Pratt & Whitney PW4156A o tahu 279,1 kN
A310-304: General Electric CF6-80C2A2, thrust 53500 lb
A310-308: General Electric CF6-80C2A8, thrust 59000 lb
A310-322: Pratt & Whitney JT9D-7R4E1, thrust 50000 lb
A310-324: Pratt & Whitney PW4152, thrust 52000 lb
A310-325: Pratt & Whitney PW4156A, thrust 56000 lb
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
61070 l
2x 7200 l pomocná nádrž
13434 Imp gal / 16133 US gal
2x 1584 Imp gal / 1902 US gal auxiliary tank
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
901 km/h v ? m 559.9 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
849.8 km/h v 12497 m 528 mph in 41000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12500 m 41010 ft
Dolet:
Range:
7963 km 4948 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
9537 km 5926 mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:






1)






1)
Poznámka:
Note:
1) Jsou uvedeni pouze vojenští nebo vládní uživatelé. Samozřejmě je typ užíván mnoha civilními leteckými společnostmi.

Na základě tohoto typu je vyráběn stroj A310 MRTT, vojenský transportní a tankovací letoun.
1) Only military or goverment operators are listed. Type is used by many civilian companies.
Zdroje:
Sources:
Jackson, Paul. Jane's All the World's Aircraft 2004-2005. Jane's Information Group, Coulsdon 2004.
www.airbus.com
http://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A310
http://cs.wikipedia.org/wiki/Airbus_A310
www.planespotters.net
URL : https://www.valka.cz/INT-Airbus-A310-300-t101760#367586 Verze : 0
Letoun Airbus A310-308 "F-OGQT", výrobního čísla 622, provozovaný společností Aeroflot, nesoucí jméno Moussorgsky.


Testován s registrací "F-WWCD", první let 2. 12. 1991.
Aeroflotu dodán 30. 7. 1992.
Od 5. 1. 2006 provozován společností Emirates jako "A6-EFC", konvertován na nákladní Airbus A310-304(F).
Od 30. 4. 2009 provozován společností Kuzu Airlines Cargo jako "TC-VEL".


Zdroj:
www.airfleets.net


Airbus A310 Side view by Basil Zolotov
INT - Airbus A310-300 - Source : http://basilzolotov.com

Source : http://basilzolotov.com
URL : https://www.valka.cz/INT-Airbus-A310-300-t101760#368280 Verze : 1
Letoun Airbus A310-304 "F-OGQS" "Glinka", výrobního čísla 596, první provozovaný Aeroflotem v novém zbarvení. Bohužel byl stroj zničen při nehodě.


Zalétán byl s registrací F-WWCS 11. 9. 1991.
Aeroflotu byl dodán 11. 12. 1992.


23. 3. 1994 byl zničen při nehodě, ke které došlo u Mežduretšensku, při letu 593 z Moskvy (letiště Šeremetěvo) do Hong Kongu (letiště Kai Tak). Při letu ve výšce 10100 m vzal kapitán do kokpitu své děti. Manipulace s řízením a následná kolize mezi řízením (kdy kapitán nechal manipulovat děti s řízením letadla) a autopilotem vedly k rychlému náklonu letadla, který se již nepodařilo zastavit. Následně se letadlo dostalo do rotace a o pár minut později narazilo do země. Při nehodě zahynulo všech 12 členů posádky a 63 cestujících.


Zdroj:
www.airfleets.net
www.airfleets.net
aviation-safety.net



Airbus A310 Side view by Basil Zolotov
INT - Airbus A310-300 - Source : http://basilzolotov.com

Source : http://basilzolotov.com
URL : https://www.valka.cz/INT-Airbus-A310-300-t101760#368365 Verze : 1
A310-304 (F-RADC) Escadron de Transport 03.600 "Esterel" Armée de l'Air, (dopravní letka 03.600 francouzského letectva) z Base aérienne 110 Creil (letecká základna 110 Creil)
INT - Airbus A310-300 -



Web autora : http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/cb/A310esterel.jpg

URL : https://www.valka.cz/INT-Airbus-A310-300-t101760#467432 Verze : 0
zdroj:
www.reddit.com

INT - Airbus A310-300 - http://i.ytimg.com/vi/pvNxzuePExc/maxresdefault.jpg

i.ytimg.com
URL : https://www.valka.cz/INT-Airbus-A310-300-t101760#541044 Verze : 2
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více