Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 353 příspěvků vloženo, 1359 editováno a 400 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Čcheng-tu FC-1 Siao-lung

Chengdu FC-1 Xiaolong / FC-1枭龙

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Čcheng-tu FC-1 Siao-lung Chengdu FC-1 Xiaolong
    Originální název:
    Original Name:
    FC-1枭龙
    Kategorie:
    Category:
    víceúčelový bojový letoun multi-role combat aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.2003-DD.MM.20RR Chengdu Aircraft Industrial (Group) Co., Ltd., Chengdu, Sichuan
    DD.MM.2009-DD.MM.20RR Pakistan Aeronautical Complex, Kamra, Punjab
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.06.2006-DD.MM.20RR série
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    150 (objednáno / ordered)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    25.08.2003
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    6586 kg 14520 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    9100 kg 20062 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    12383 kg 27300 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    9,45 m 31ft
    Délka:
    Length:
    14,94 m 49ft
    Výška:
    Height:
    4,72 m 15.5ft
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    24,40 m2 262.64 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    dvouproudový turbofan
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Klimov RD-93 o tahu 49,4 kN / 84,4 kN s přídavným spalováním Klimov RD-93, thrust 11105 lb / 18974 lb with afterburner
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    3000 l
    1x 800 l přídavná nádrž
    2x 800 l nebo 1100 l přídavná nádrž
    660 Imp gal / 793 US gal
    1x 176 Imp gal / 211 US gal drop tank
    2x 176 or 242 Imp gal (211 or 291 US gal) drop tank
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    19101) km/h v ? m 1186.8 1) mph in ? ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    min do m min to 0 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    16916 m 55500 ft
    Dolet:
    Range:
    13522) km 840.1 2) mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    3481.76 km 2163.5 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x 23 mm GŠ-23-2
    7 závěsníků s nosností 3,629 kg
    Vzduch-vzduch: PL-5E, PL-9C, AIM-9L Sidewinder, PL-12 / SD-10
    Vzduch-země: bomby, protilodní střely C-802A, C-803, klouzavé pumy LS-6, H-2 SOW a H-4 SOW, protiradiolokační střela MAR-1
    1x 23 mm GSh-23-2
    7 hardpoints with capacity 8,000 lb
    Air-Air: PL-5E, PL-9C, AIM-9L Sidewinder, PL-9C, PL-12 / SD-10
    Air-Ground: bombs, antiship missiles C-802A, C-803, glide bombs LS-6, H-2 SOW a H-4 SOW, Anti-Radiation Missile MAR-1
    Uživatelské státy:
    User States:


    (objednáno v roce 2016)


    (ordered in 2016 year)
    Poznámka:
    Note:
    1) Mach 1,6
    2) akční rádius
    1) Mach 1.6
    2) combat radius
    Zdroje:
    Sources:
    Manufacturer information in Farnborough 2010
    http://www.pac.org.pk/jf-17
    http://www.jf-17.com/
    www.globalsecurity.org
    www.defenseindustrydaily.com
    http://en.wikipedia.org/wiki/JF-17_Thunder
    www.leteckymagazin.sk
    Soušek, Tomáš: JF-17 Thunder začíná sloužit, Letectví a kosmonautika 2013 / 02
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/101893#367945Verze : 1
    MOD
    Avatar
    Chengdu FC-1 Xiaolong (Čína) / JF-17 Thunder (Pákistán) je lehký stíhací a víceúčelový letoun vyvinutý na přelomu 20. a 21. století v Čínské lidové republice (kontinentální Čína) ve spolupráci s Pákistánem. Čínské označení FC-1 Xiaolong je zkratka pro Fighter China-1, Xialong znamená Divoký (zuřivý) drak (Fierce dragon). Pákistánské JF-17 je zkratka z Joint Fighter-17, Thunder je anglicky Hrom.


    Stroj je jednomotorový, může působit za každého počasí, má moderní avioniku (skleněný kokpit, HUD) s otevřenou architekturou a zbraně, čínské i západní produkce. Řízení je elektroimpulzní (fly-by-wire), zálohované. První stroje mají radar NRIET KLJ-7 (zřejmě vychází z KLJ-10 na Chengdu J-10), jeho dosah by měl být až kolem 100 km. Zajímavým prvkem je použití "diverterless supersonic inlet" pro odklonění vzduchu proudícího kolem trupu od vstupů vzduchu do motoru (použité na Lockheed F-35). Motor je ruský dvouproudový Klimov RD-93, který je členem rodiny motorů vycházejících z RD-33 z MiG-29.


    Mělo by se jednat o lehký, všestranný a relativně levný stroj. Obdobné stroje jsou například indický LCA Tejas nebo korejský F/A-50 Golden Eagle. Nízká cena (odhaduje se kolem 15 milionů amerických dolarů) v kombinaci se slušnými výkony by měla být velkým lákadlem pro méně movité státy, případně umožní pořízení většího počtu strojů pro doplnění elitních stíhacích strojů (v případě Číny). Hlavním zájemcem o zavedení letounu do služby je Pákistán (plánuje pořídit asi 150 až 250 strojů) a Čína (možná 200 strojů, zatím není pevná objednávka) a další státy.


    Program začal společnou deklarací Číny a Pákistánu v roce 1998, následovanou podpisem smlouvy v roce 1999.
    Vyvinut byl ve spolupráci čínské Chengdu Aircraft Industry Corporation (CAIC), China National Aero-Technology Import and Export Corporation (CATIC), Pákistánského letectva (Pakistan Air Force) a Pakistan Aeronautical Complex (PAC). Během vývoje byly určité potíže se sankcemi (západní avionika) a omezeními exportu (ruské motory), což spolu se změnami požadavků na výkony stroje prodloužilo vývoj (původně mělo k prvnímu vzletu dojít v roce 1996), nicméně stroj byl vyvinut na dnešní poměry extrémně rychle. Dohady o tom, že stroj je adaptací ruského projektu MiG-33 se zdají nepotvrzené. První vzlet 25.8.2003, předsériové stroje v provozu v Pákistánu od roku 2007. První jednotka oficiálně ve službě v Pákistánu od 18.2.2010.


    V Evropě se JF-17 objevil na výstavě Farnborough 2010 ve Velké Británii. Spolu s ním byla vystavená výzbroj:
    střely vzduch-vzduch SD-10A, PL-5EII
    protilodní střela C802A
    klouzavá puma LS-6
    zaměřovací kontejner WMD-7
    rušící kontejner KG300G


    Zdroje:
    http://www.jf-17.com/
    www.globalsecurity.org
    www.defenseindustrydaily.com
    http://en.wikipedia.org/wiki/JF-17_Thunder
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/101893#367937Verze : 0
    MOD
    Avatar
    JF-17 (taktické číslo 10-113, výrobní číslo FC10108) z výzbroje pákistánského letectva, Farnborough 2010.






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/101893#367948Verze : 0
    MOD
    Avatar
    commons.wikimedia.org


    Farnborough Airshow 2010
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/101893#544732Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Dobrý večer všem Smile


    Dostal jsem dnes do pošty odkaz na FC-1 / JF-17 ve dvoumístné verzi.


    military-photoshops.blogspot.cz


    Je to prvně, co jsem toto provedení viděl. Proto bych se rád zeptal znalých:


    1.) Je to realita, nebo jsem se dal nachytat? Wink
    2.) Jestli ano, jedná se primárně o cvičnou verzi s možností útoků na pozemní cíle, nebo primárně útočný stroj?


    V "těchto vodách" tápu Sad Předem děkuji za odpověď.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/101893#555621Verze : 0
    Avatar
    Obrázky v odkazu vypadají jako fotomontáže.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/101893#555622Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Jsou to fotomontáže, stačí se podívat na přechod kabiny do hřbetu, každý je úplně jiný.


    Originály dvou fotek:

    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/101893#555623Verze : 0
    MOD