Název: Name: | Lavočkin-Gorbunov-Gudkov LaGG-3 | Lavochkin-Gorbunov-Gudkov LaGG-3 |
Originální název: Original Name: | Лавочкин-Горбунов-Гудков ЛаГГ-3 | |
Kategorie: Category: | bitevní letoun | attack aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.08.1942-DD.10.1942 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij | |
Období výroby: Production Period: | DD.08.1942-DD.10.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 40 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1942 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2650 kg | 5842 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3363 kg | 7414 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,800 m | 32ft 1,82in |
Délka: Length: | 8,810 m | 28ft 10,85in |
Výška: Height: | 3,060 m | 10ft 0,46in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,62 m2 | 189.66 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 190,68 kg/m2 | 39.05 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Klimov VK-105PF kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 890 kW (1 210 k), 926,75 kW (1 260 k) v h= 700 m a 868 kW (1 180 k) v h= 2 700 m. Vrtule trojlistá VIŠ-61P s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm. | Klimov VK-105PF twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 1,193 hp for take-off, combat power 1,243 hp at 2,297 ft and 1,165 hp at 8,858 ft driving a three-blade variable-pitch VISh-61P propeller of 9ft 10in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 452 l | 99.5 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 560 km/h v 4100 m | 348 mph in 13451 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 11,42 m/s | 2248 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,3 min do 5000 m | 7,3 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9100 m | 29528 ft |
Dolet: Range: | 515 km | 320 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 650 km | 403.9 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón NS-37 ráže 37,0 mm (12 granátů) 1x pevný kulomet UBS ráže 12,7 mm nad motorem, 140 nábojů Pumová výzbroj: 6x raketová střela RS-82 nebo 6x raketová střela RS-132 nebo 2x 100 kg puma FAB-100 pod křídly | One fixed forward-firing 1.46 inch NS-37 cannon in a moteur instalation with 12 rounds and one fixed forward-firing 0.5 inch UBS machine-gun, with 140 rounds Bomb load: Six 3.23in RS-82 rockets, or six 5.2 in RS-132 rockets, or two 220.5 lb bombs FAB-100 |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Další informace v práci Chronologický přehled konstrukcí S.A.Lavočkina. | - |
Zdroje: Sources: | Václav Němeček, Vojenská letadla III,. 3. upravené a doplněné vydání,. Praha, Naše vojsko, 1992. ISBN 80-206-0117-1. Zbyněk Válka. Stíhací letadla 1939/45, Olomouc, Votobia, 1999 ISBN 80-7198-396-9 http://airwar.ru/enc/fww2/lagg3-34.html http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/lagg-3.html www.airpages.ru http://www.wio.ru/tacftr/lag-rus.htm archiv autora |