Název: Name: | Tupolev Tu-1 | Tupolev Tu-1 |
Originální název: Original Name: | Туполев Ту-1 | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | experimental aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1947-DD.MM.1947 Moskevský letecký závod č. 156, Moskva | |
Období výroby: Production Period: | DD.05.1945-15.05.1946 práce na předběžném návrhu | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 22.03.1947 | |
Osádka: Crew: | 3 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 9460 kg | 20856 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 12775 kg | 28164 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 14460 kg | 31879 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 18,860 m | 61ft 10,51in |
Délka: Length: | 13,600 m | 44ft 7,42in |
Výška: Height: | 4,550 m | 14ft 11,12in |
Plocha křídla: Wing Area: | 48,80 m2 | 525.28 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 251,54 kg/m2 | 51.52 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Mikulin AM-43V o výkonu, vrtule АV-9к-22А čtyřlistá s konstantními otáčkami o průměru 3 600 mm | Mikulin AM-43V power 1,950 hp, driving four-bladed constant speed propellers АV-9к-22А of 11ft 9,72in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | vnitřní palivové nádrže: 1 730 l, s vnějšími přídavnými nádržemi až 2 930 l | 380.5 UK gallons in internal and 246 UK gallons in external tanks |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 641 km/h v 8600 m | 398.3 mph in 28215 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 576 km/h v ? m | 357.9 mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 7,25 m/s | 1427.2 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 11,6 min do 5600 m | 11,6 min to 18373 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11000 m | 36089 ft |
Dolet: Range: | 2250 km | 1398.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón Nudelman-Suranov NS-45 ráže 45 mm v přídi (po 50 granátech) 2x pevný kanón NS-23 ráže 23 mm v kořenech křídel (po 130 granátech) 1x pohyblivý kulomet UBT ráže 12,7 mm na hřbetě trupu se zásobou 250 nábojů 1x pohyblivý kulomet UBT ráže 12,7 mm ve střelišti pod trupem se zásobou 350 nábojů. Pumový náklad: 1x puma FAB-2000 o hmotnosti 2 000 kg nebo 2x FAB-1000 (po 1 000 kg). Pokud byly použity přídavné nádrže v pumovnici mohly být neseny pumy do hmotnosti 500 kg. | Two 1.8 in Nudelman-Suranov NS-45 cannon in nose 50 rpg and two 0.91 in Nudelman-Suranov NS-23 cannon were fitted in the wing roots with 130 rpg. The dorsal gunner was given a 0.50 in UBT machine gun with 200 rounds and the ventral gunner a UBT with 350 rounds of ammunition. Bomb load: 2,200 lb of bombs. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - Původně navržen jako dálkový doprovodný stíhcí letoun, od února 1946 byl upraven do role záchytného stíhače - údajně byla namontována sovětská kopie německého radaru FuG 220 Lichtenstein SN-2 | The "Tu-1" was a three-seat long-range escort fighter, of this project was ordered to be converted in February 1946 for use as a three-seat long-range interceptor. - The nose was intended to accommodate a PNB-1 Gneiss-1 airborne intercept radar based on the German FuG 220. |
Zdroje: Sources: | http://www.airwar.ru/enc/fighter/tu1.html http://www.aviastar.org/air/russia/ant-63.php http://en.wikipedia.org/wiki/Tupolev_Tu-1 archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |