SOV - TMM-1

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
Sraz říjen 2017 Nelahozeves | US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

SOV - TMM-1

TMM-1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    TMM-1 TMM-1
    Originální název:
    Original Name:
    TMM-1
    Kategorie:
    Category:
    lehký tank light tank
    Výrobce:
    Producer:
    Závod č.232 Bolševik, Leningrad
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1931-??.09.1932
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.09.1932
    Osádka:
    Crew:
    4
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Bojová hmotnost:
    Combat Weight:
    7950 kg 17527 lb
    Délka s kanónem dopředu:
    Length with Gun Forward:
    4610 mm 15ft 1,5in
    Délka korby:
    Hull Length:
    4610 mm 15ft 1,5in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    2530 mm 8ft 3,6in
    Celková výška:
    Overall Height:
    2058 mm 6ft 9,01in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    350 mm 1ft 1,77in
    Šířka pásu:
    Track Width:
    260 mm 10,24in
    Měrný tlak:
    Ground Pressure:
    ? MPa - psi
    Pancéřování:
    Armour:
    nýtované s válcovaného plechu
    korba - svislé 10-13 mm, vodorovné 5-8 mm
    věž - 13 mm
    riveted to rolled sheet
    Hull - vertical - 10-13 mm, horizontal - 5-8 mm
    Turret - 13 mm
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    Herkules, zážehový, vodou chlazený automobilový šestiválec o objemu 7022 cm3 Hercules, gasoline, water-cooled six-cylinder car with a capacity of 7022 cm3
    Výkon:
    Power:
    70 kW při 2400 ot/min 93.9 bhp at 2400 rpm
    Převodové ústrojí:
    Transmission:
    mechanická převodovka 4+1, suchá dvoukotoučová spojka 4 +1 mechanical gearbox, double-plate dry clutch
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    25 km/h 15.5 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    130 km 80.8 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Svah:
    Gradient:
    16 ° 36 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    ? m ?
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    ? m ?
    Brodivost:
    Fording Depth:
    ? m ?
    Výzbroj:
    Armament:
     
    Hlavní:
    Main:
    2x 7,7 mm Vickers
    1x 7,62 mm DT, 3000 nábojů
    2x 7,7 mm Vickers
    1x 7,62 mm DT, 3000 rounds
    Vedlejší:
    Secondary:
    žádná no
    Uživatelské státy:
    User States:
    SSSR USSR
    Poznámka:
    Note:
    Palivová nádrž 350 l Fuel tank 350 l
    Zdroje:
    Sources:
    SOJANKIN, A.G. a kol: Sovetskije legkie tanki 1920-1941, Cejchgauz, Moskva 2007
    Svirin M.N.,Bronja krepka: Istorija sovetskovo tanka 1919-1937, EKSMO Moskva,2005
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/102939#370628Verze : 0
    MOD
    Avatar
    TMM-1


    Projekt lehkého tanku TMM-1 byl rozpracován společně s TMM-2 na Fakultě motorizace a mechanizace Vojensko-technické akademie Džeržinského v roce 1931. Jednalo se o sovětské konstrukce tanku Vickers-Armstrong 6t MarkE, model A, pro které se stavěla ve Stalingradu továrna (STZ) s plánovanou kapacitou až 13 000 tanků a pásových vozidel ročně. Výroby prototypu se ujal Leningradský závod Bolševik, kde již byl rozebraný Vickers tov.čísla VAT 217 dodaný z Anglie na počátku roku 1931.


    Jako pohonná jednotka byl určen automobilový motor Hercules, převodové ústrojí a elektrovýbava byly upraveny z náklaďáku Ja-5, osádka se měla proti vzoru zvětšit o jednoho muže. Dvouvěžová koncepce zůstala stejná se dvěma kulomety, do korby přibyl jeden kulomet DT. Pancéřování bylo nýtované na úhelníky. Palivová nádrž byla umístěna vlevo vedle motoru. Prototyp byl dokončen v září 1932.


    Zkoušky proběhly na podzim téhož roku, a TMM-1 z nich nevyšel nijak dobře. Vozidlo mělo celkově horší jízdní vlastnosti než Vickers, menší rychlost, motor a převodové ústrojí trpěli přehříváním a úniky oleje a chladiva. Tank měl z důvodu špatného dílenského zpracování tendenci se v členitém terénu "roznýtovávat".


    Projekt byl ukončen v prosinci 1932 ve prospěch T-26-1931.




    Zdroj
    SOJANKIN, A.G. a kol: Sovetskije legkie tanki 1920-1941, Cejchgauz, Moskva 2007
    SVIRIN M.N.,Bronja krepka: Istorija sovetskovo tanka 1919-1937, EKSMO Moskva,2005
    KOLOMIJEC, Maksim: T-26-ťažolaja suďba legkogo tanka, EKSMO, Moskva 2007
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/102939#370632Verze : 0
    MOD
    Avatar
    TMM-1






    Zdroj
    SOJANKIN, A.G. a kol: Sovetskije legkie tanki 1920-1941, Cejchgauz, Moskva 2007


    TMM-1 boční pohled, zkoušky podzim 1932

    TMM-1 čelní pohled, zkoušky podzim 1932
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/102939#370630Verze : 0
    MOD