SOV - PT-1A

Rozpočet tohoto webu pro rok 2017 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 55.755,- Kč Chci přispět
US Air Force - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb | US Army - pracovní log - přehled věcí k udělání (pomoc vítána)

SOV - PT-1A

плавающий танк ПТ-1A

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    PT-1A PT-1A
    Originální název:
    Original Name:
    ПТ-1A плавающий танк
    Kategorie:
    Category:
    lehký tank light tank
    Výrobce:
    Producer:
    Továrna Srp a kladivo, Moskva
    Továrna č.185 Im. Kirova, Leningrad
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1933-DD.MM.1934
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1+1
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1934
    Osádka:
    Crew:
    4
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Bojová hmotnost:
    Combat Weight:
    15350 kg 33841 lb
    Délka s kanónem dopředu:
    Length with Gun Forward:
    7660 mm 25ft 1,56in
    Délka korby:
    Hull Length:
    7660 mm 25ft 1,56in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    2900 mm 9ft 6,17in
    Celková výška:
    Overall Height:
    2645 mm 8ft 8,12in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    265 mm 10,43in
    Šířka pásu:
    Track Width:
    260 mm 10,24in
    Měrný tlak:
    Ground Pressure:
    ? MPa ? psi
    Pancéřování:
    Armour:
    nýtované, válcovaný plech
    korba - čelo - 15 mm, boky,záď - 13 mm, strop, dno - 5-6 mm
    věž - čelo, boky, záď - 13 mm, strop - 10 mm
    riveted, rolled sheet
    Hull - front - 15 mm, sides, rear - 13 mm, top, bottom - 5-6 mm,
    Turret - front, sides, rear - 13 mm, top - 10 mm
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    M-17V, vidlicový, vodou chlazený, zážehový dvanáctiválec o objemu 46 900 cm3 M-17V, V, water-cooled, gasoline, Twelve cylinder, volume of 46 900 cm3
    Výkon:
    Power:
    368 kW při ?? ot/min 493.5 bhp at ?? rpm
    Převodové ústrojí:
    Transmission:
    mechanická převodovka 4+1, planetová suchá dvojkotoučová spojka 4 +1 mechanical gearbox, planetary two-disc dry clutch
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    60/80 km/h 37.3/49.7 mph
    Rychlost plavby:
    Cruise speed:
    10 km/h 6.2 mph
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    150/215 km 93.2/133.6 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Svah:
    Gradient:
    33 ° 73 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    ? ° ? %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    3,4 m 133,9in
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    1,2 m 47,2in
    Brodivost:
    Fording Depth:
    plovoucí floading
    Výzbroj:
    Armament:
     
    Hlavní:
    Main:
    1x 45 mm vz.32, 96 nábojů 1x 45 mm vz.32, 96 rounds
    Vedlejší:
    Secondary:
    2x 7,62 mm DT, 4851 nábojů 2x 7,62 mm DT, 4851 rounds
    Uživatelské státy:
    User States:
    SSSR USSR
    Poznámka:
    Note:
    palivová nádrž - 414 l
    hodnoty s lomítkem platí pásy/kola
    fuel tank - 414 l
    values with a slash belts / wheels
    Zdroje:
    Sources:
    SOJAKIN A. G., PAVLOV M. B., PAVLOV I. B., ŽJOLTOV I. G.: Sovetskije ljogkie tanki 1920-1941, Cejchgauz, Moskva 2007
    BARJATINSKIJ M.: Amfibii Krasnoj armii,Modělist-konstrukťor, Bronjekolljekcija 2003/1, Moskva 2003
    /bronetehnika.narod.ru/
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/102950#370689Verze : 0
    MOD
    Avatar
    PT-1A


    Projekt plovoucího kolopásového tanku PT-1A, jako pokračovatele neúspěšného PT-1, byl zpracován v roce 1933 technickým oddělením OGPU v Moskvě pod vedením N.A.Astrova. Výkresová dokumentace k výrobě prototypů byla předána dvěma podnikům - Srp a kladivo v Moskvě a Zkušebnímu závodu S.M.Kirova v Leningradě. V říjnu 1934 prošel leningradský prototyp továrnímí zkouškami, zkouškami na NIBT polygonu a byl předán s výkresovou dokumentací do CHPZ k přípravě sériové výroby. Tato ale již neproběhla.


    PT-1A měl oproti svému předchůdci mírně zesílené pancéřování (až 15 mm), za což zaplatil malou rezervou vztlaku. Mimo kanonu ráže 45 mm se zásobou 96 nábojů disponoval dvěma kulomety 7,62 mm, jedním ve věži a jedním v předním pancíři korby. Osádka byla čtyřčlenná a s okolím mohla komunikovat pomocí vysílačky 71-KT-1 s rámovou anténou. Upravený letecký motor M-17 umožňoval se zásobou 414 litrů paliva dojezd na komunikaci 215 km. Přeměna pásy-kola a naopak trvala do 30 minut.
    Jako pohon při plavbě sloužil jeden šroub umístěný v tunelu, k řízení za ním zavěšené kormidlo. Elektrická soustava pracovala s napětím 12V, 128Ah akumulátor byl dobíjen 0,5 kW generátorem.




    Zdroj
    SOJAKIN A. G., PAVLOV M. B., PAVLOV I. B., ŽJOLTOV I. G.: Sovetskije ljogkie tanki 1920-1941, Cejchgauz, Moskva 2007
    BARJATINSKIJ M.: Amfibii Krasnoj armii,Modělist-konstrukťor, Bronjekolljekcija 2003/1, Moskva 2003
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/102950#373018Verze : 0
    MOD
    Avatar
    PT-1A







    Zdroj
    SOJAKIN A. G., PAVLOV M. B., PAVLOV I. B., ŽJOLTOV I. G.: Sovetskije ljogkie tanki 1920-1941, Cejchgauz, Moskva 2007


    PT-1A boční pohled

    PT-1A šikmý pohled zezadu

    PT-1A vozidlo při plavebních zkouškách, 1934
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/102950#370690Verze : 0
    MOD