Focke-Wulf Fw 191

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 360 příspěvků vloženo, 1654 editováno a 277 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Focke-Wulf Fw 191

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Focke-Wulf Fw 191 V6 Focke-Wulf Fw 191 V6
    Originální název:
    Original Name:
    Focke-Wulf Fw 191 V6
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1942-DD.MM.1943 Focke-Wulf Flugzeugbau AG, Bremen /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1942-DD.MM.1943 (sériová výroba nezahájena / serial production not started)
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    3 prototypy / prototypes
    (Fw 191 V1, Fw 191 V2, Fw 191 V6)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.RR.1942 (Fw 191 V1)
    Osádka:
    Crew:
    4
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    dvouplošník biplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    11970 kg 26389 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    19575 kg 43155 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    22500 kg 49604 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    25,00 m 82ft 0.25in
    Délka:
    Length:
    18,45 m 60ft 6in
    Výška:
    Height:
    4,80 m 15ft 9in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    70,50 m2 758.86 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Jumo 222
    - řadový
    - počet válců: 24
    - maximální výkon: 1618 kW (2200 PS)
    Jumo 222
    - in-line
    - number of cylinders: 24
    - maximum power output: 2170 hp
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    620 km/h v 6350 m 385.3 mph in 20833 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    505 km/h v 6000 m 313.8 mph in 19685 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    6,1 m/s 1200.8 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    21 min do 6000 m 21 min to 19685 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    9700 m 31824 ft
    Dolet:
    Range:
    ? km ? mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    3600 km 2236.9 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    hmotnost pum: 4200 kg


    obranná výzbroj:
    2x kulomet MG 81 ve spodní části kabiny
    2x kulomet MG 81 v dálkově ovládané věži v zadní části motorových gondol
    1x kanon MG 151/20 a 2x kulomet MG 131 ve hřbetní věži
    1x kanon MG 151/20 a 2x kulomet MG 131 ve spodní trupové věži
    bomb load: 9259 lb


    defensive armament:
    2x MG 81 machine gun in chin turret
    2x MG 81 machine guns in remote-controlled turret at rear of each engine nacelle
    1x MG 151/20 cannon and 2x MG 131 machine gun in dorsal turret
    1x MG 151/20 cannon and 2x MG 131 machine gun in ventral turret
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Regnat, Karl-Heinz. Junkers Ju 288/388/488, Black Cross Vol. 2. Midland Publishing, Hinckley 2004. ISBN 1-85780-173-3.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10397#70550Verze : 0
    Avatar
    Focke-Wulf Fw 191

    Typ Fw 191 vznikl na základě požadavků "Bomber B" z července 1939 na konstrukci typů, které měly během roku 1942 začít nahrazovat bombardovací letouny, s kterými Luftwaffe vstupovala do války. Požadavky byly náročné — stroj měl být přetlakový, s tříčlennou posádkou, obranu měly zajišťovat zbraně v dálkově ovládaných střeleckých věžích. Typ dále měl spňovat požadavek na schopnost střemhlavého bombardování. Maximální rychlost měla být 600 km/h, nejvyšší pumový náklad 4000 kg, dolet s 2000 kg pum pak 3600 km (dále se počítalo s možností nést dvě torpéda).

    Ze čtyř přihlášených projektů firem Junkers (Ju 288), Focke-Wulf (Fw 191), Dornier (Do 317) a Arado (Ar 340) hned odpadl poslední z nich, pro příliš radikální koncepci. Stroje měly pohánět nové, tehdy vyvíjené 24-válcové motory, buď Jumo 222 (popř. výhledově i diesely Jumo 223) — Ju 288 a Fw 191 -, nebo DB 604 (Do 317). Žádný z původně uvažovaných motorů nebyl včas hotov (a nikdy nedosáhly stavu, kdy by byly schopny řadového nasazení), takže přes nejrůznější změny všechny tři projekty nakonec měly dostat motory DB 610 (až k realizaci, alespoň v podobě prototypů, se dostal jen Ju 288, rekonstrukce zbývajících dvou typů pro motory DB 610 — projekty Fw 191 B a Do 317 B — zůstaly jen na papíře).

    Prototyp Fw 191 nakonec dostal motory BMW 801 MA, na místo původně očekávaných Jumo 222 A-1/B-1. Ty ale dávaly výkon pouhých 1600 koní (1176,8 kW), na místo slíbených 2500 k (1838,7 kW). I další prototypy (tedy V1 až V5) dostaly stejné motory BMW 801, teprve až poslední prototyp (V6) se dočkal motorů Jumo 222, ale jejich maximální výkon byl omezen na 2200 k (1618 kW). Výsledkem neustálých potíží s vývojem Jumo 222 bylo rozhodnutí typ přepracovat pro motory DB 610, které sice dávaly až 2950 k (2169,7 kW), ale taky byly výrazně těžší.

    V druhé polovině roku 1943 byl celý program Bomber B definitivně zastaven.

    Technicko-taktická data prototypů V1 až V5 (s motory BMW 801 MA) nejsou známy.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10397#70549Verze : 0
    Avatar
    Focke-Wulf Fw 191 B (nerealizovaný projekt)
    Hlavní technické údaje
    Rozpětí křídla: 26,00 m
    Délka trupu: 19,63 m
    Výška letounu: 5,55 m
    Nosná plocha: 75,50 m²
    Hmotnost prázdného letounu: 16 500 kg
    Vzletová hmotnost: 23 800 kg
    Vzletová hmotnost (s přetížením): 25 311 kg
    Max. rychlost v 6350 m: 635 km/h
    Cestovní rychlost: 489 km/h
    Praktický dostup: 8800 m (**)
    Počáteční stoupavost: 20,3 m/sec. (7,62 m/sec) *
    Maximální dolet: 3500 km


    * jiné prameny; údaj o počáteční stoupavosti 20,3 m/sec se jeví jako značně nadnesený;


    Pohonná jednotka: dva motory Daimler-Benz DB 610 A-1/B-1
    o vzletovém výkonu po 2950 k (2169,7 kW)


    Poznámka: údaje o výkonech Fw 191 B jsou pouze (!) vypočtené
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10397#70551Verze : 0
    Avatar
    První prototyp, Focke-Wulf Fw 191 V1, poháněný motory BMW 801 MA, s výkonem po 1600 k (1176,8 kW).


    www.luft46.com


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10397#31639Verze : 0
    MOD