Curtiss XF14C-2

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 397 příspěvků vloženo, 1567 editováno a 262 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss XF14C-2

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss XF14C-2 Curtiss XF14C-2
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss XF14C-2
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1944-DD.MM.1945 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1944-DD.MM.1945
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.07.1944
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan CATOBAR - catapult take-off but arested recovery
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    4777 kg 10531 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    6090 kg - lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    6781 kg 14950 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    14.020 m 46ft
    Délka:
    Length:
    11.510 m 37ft 9in
    Výška:
    Height:
    5.182 m 17ft
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    34.84 m2 375 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    174,80 kg/m2 35.8 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Wright XR-3350-16 Duplex Cyclone vzduchem chlazený dvouhvězdicový turbokompresorem přeplňovaný osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 690 kW při 2 800 ot/min a 1 653 kW v h= 9 000 m.
    Vrtule trojlisté protiběžné.
    Wright XR-3350-16 Duplex Cyclone eighteen cylinder twin row air-cooled radial engine, rated at 2,300 hp at 2,800 rpm for take-off and 2,250 hp at 29,530 ft,
    driving a three-blade contra-rotating propellers.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    672.7 km/h v 9754 m 418 mph in 32000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    276.8 km/h v 9001 m 172 mph in 29530 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    13.7 m/s 2700 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    12131 m 39800 ft
    Dolet:
    Range:
    1530 km 950 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    2462.3 km 1530 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    Nejprve byla plánováno:
    4x pevný kanón Hispano ráže 20,0 mm v křídlech, každý s 800 náboji.
    Později byla výzbroj plánována:
    6x pevný kulomet Colt-Browning M-53-M2 ráže 12,7 mm v křídlech.
    First contemplated:
    Four fixed forward-firing 0.79 inch cannons mounted in the wings with 800 rpg.
    Later planned:
    Six fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning M-53-M2 machine-guns in wings.
    Uživatelské státy:
    User States:
    USA United States
    Poznámka:
    Note:
    Palubní výškový stíhací letoun. Carrier-borne high-altitude fighter.

    In view of unsatisfactory progress in the development of the XH-2470 engine was the XF14C-1 canceled and Curtiss adapted the design of the aircraft around the new turbocharged Wright R-3350 Duplex-Cyclone engine. The aircraft equipped with this eighteen cylinder twin row radial air-cooled engine and three bladed contra-rotating propellers was designated the XF14C-2.. Also, looking at the problems of operation at altitudes of about 40,000 ft, the Navy also initiated work on a third version with a pressurized cockpit designated the XF14C-3.
    Ultimately, only the XF14C-2 prototype was completed, flying for the first time in July 1944. Moreover, disappointment with performance estimates and delays with the availability of the XR-3350-16 engine coupled with the tactical need for an extremely high altitude fighter that failed to materialize led to cancellation of the development.
    Zdroje:
    Sources:
    William Green, War Planes of the Second World War, Volume Four: Fighters, London, MacDonald & Co. Publishers Ltd., Sixth impression 1969, ISBN 0-356-01448-7.
    Peter M. Bowers, Curtiss Aircraft, 1907-1947, London, Putnam & Co. Ltd., 1979. ISBN 978-0-370-10029-6.
    Lletectví a kosmonautika č.6/1994, Václav Němeček, Letala 39-45, Curtiss XF14C-2
    answerpot.com
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/f14c.html
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10405#428444Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Trojpohledový náčrt a foto


    Poznámky:
    Palubní stíhací letoun XF14C-1 byl zrušen koncem roku 1943, tento stroj měl být poháněn dvacetičtyřválcovým motorem Lycoming XH-2470 a měl být vyzbrojen čtyřmi 20 mm kanóny s 800 náboji na hlaveň.


    Továrna Curtiss-Wright přistoupila k zásadní rekonstrukci trupu, nový letoun byl poháněn mohutným osmnáctiválcem Wright XR-3350-16, tak vzniká nová verze označená jako - XF14C-2, opět se jadnalo o palubní výškový stíhací letoun. Kanónový výzbroj patrně vestavěná nebyla (pouze makety) a pro případnou výrobu se počítalo s klasickou výzbrojí šesti půlpalcových kulometů.


    Motor Wright R-3350-16 Duplex Cyclone byl přeplňován turbokompresorem a ve výšce 9 000 m dosahoval výkonu 2 250 koní.


    Maximální rychlost byla dosažena ve výšce 9 750 m, protože motor nedosahoval potřebného výkonu a vývoj letounu se protahoval a navíc se jednalo o výškovou stíhačku, proto námořní letectvo neprojevilo o její výrobu zájem a projekt byl v roce 1945 zastaven a zrušen.




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10405#172399Verze : 0
    MOD
    Avatar
    ...

    ww2photo.mimerswell.com/air/us/curti/xf14c.htm
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10405#31679Verze : 0
    MOD