Název: Name: | Curtiss XF14C-2 | Curtiss XF14C-2 |
Originální název: Original Name: | Curtiss XF14C-2 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1944-DD.MM.1945 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.07.1944 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CATOBAR - vzlet pomocí katapultu, přistání s pomocí brzdících lan | CATOBAR - catapult take-off but arested recovery |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4777 kg | 10531 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 6090 kg | - lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 6781 kg | 14950 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 14.020 m | 46ft |
Délka: Length: | 11.510 m | 37ft 9in |
Výška: Height: | 5.182 m | 17ft |
Plocha křídla: Wing Area: | 34.84 m2 | 375 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 174,80 kg/m2 | 35.8 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Wright XR-3350-16 Duplex Cyclone vzduchem chlazený dvouhvězdicový turbokompresorem přeplňovaný osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 690 kW při 2 800 ot/min a 1 653 kW v h= 9 000 m. Vrtule trojlisté protiběžné. | Wright XR-3350-16 Duplex Cyclone eighteen cylinder twin row air-cooled radial engine, rated at 2,300 hp at 2,800 rpm for take-off and 2,250 hp at 29,530 ft, driving a three-blade contra-rotating propellers. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 672.7 km/h v 9754 m | 418 mph in 32000 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 276.8 km/h v 9001 m | 172 mph in 29530 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 13.7 m/s | 2700 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | ? min to ? ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12131 m | 39800 ft |
Dolet: Range: | 1530 km | 950 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2462.3 km | 1530 mi |
Výzbroj: Armament: | Nejprve byla plánováno: 4x pevný kanón Hispano ráže 20,0 mm v křídlech, každý s 800 náboji. Později byla výzbroj plánována: 6x pevný kulomet Colt-Browning M-53-M2 ráže 12,7 mm v křídlech. | First contemplated: Four fixed forward-firing 0.79 inch cannons mounted in the wings with 800 rpg. Later planned: Six fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning M-53-M2 machine-guns in wings. |
Uživatelské státy: User States: | USA | United States |
Poznámka: Note: | Palubní výškový stíhací letoun. | Carrier-borne high-altitude fighter. In view of unsatisfactory progress in the development of the XH-2470 engine was the XF14C-1 canceled and Curtiss adapted the design of the aircraft around the new turbocharged Wright R-3350 Duplex-Cyclone engine. The aircraft equipped with this eighteen cylinder twin row radial air-cooled engine and three bladed contra-rotating propellers was designated the XF14C-2.. Also, looking at the problems of operation at altitudes of about 40,000 ft, the Navy also initiated work on a third version with a pressurized cockpit designated the XF14C-3. Ultimately, only the XF14C-2 prototype was completed, flying for the first time in July 1944. Moreover, disappointment with performance estimates and delays with the availability of the XR-3350-16 engine coupled with the tactical need for an extremely high altitude fighter that failed to materialize led to cancellation of the development. |
Zdroje: Sources: | William Green, War Planes of the Second World War, Volume Four: Fighters, London, MacDonald & Co. Publishers Ltd., Sixth impression 1969, ISBN 0-356-01448-7. Peter M. Bowers, Curtiss Aircraft, 1907-1947, London, Putnam & Co. Ltd., 1979. ISBN 978-0-370-10029-6. Lletectví a kosmonautika č.6/1994, Václav Němeček, Letala 39-45, Curtiss XF14C-2 answerpot.com http://www.airwar.ru/enc/fww2/f14c.html archiv autora |