Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 344 příspěvků vloženo, 1465 editováno a 299 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss XF15C-1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss XF15C-1 Curtiss XF15C-1
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss XF15C-1
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1945-DD.MM.1945 Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1945-DD.MM.1945
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    3 prototypy: BuNo 01213, 01214, 01215
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    27.02.1945 BuNo 01213
    09.07.1945 BuNo 01214
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOBAR - standardní vzlet, přistání s pomocí brzdících lan CTOBAR - conventional take-off but arested recovery
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    5737 kg 12648 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    7543 kg 16630 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    8481 kg 18698 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    14,63 m 48ft
    Délka:
    Length:
    13,41 m 44ft
    Výška:
    Height:
    4,64 m 15ft 3in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    37,16 m2 400 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový a jednoproudový piston and turbojet
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1+1
    Typ:
    Type:
    dvojhviezdicový 18valcový vzduchom chladený motor Pratt & Whitney R-2800-34W s výkonom 1565 kW
    prúdový motor Allis-Chalmers J36 (de Havilland/Halford H-1B/Goblin 1) s výkonom 12 kN
    štvorlistá automaticky staviteľná vrtuľa Curtiss Electric s dutými oceľovými listami s elektrickým ovládaním s priemerom 3,27 m
    pokusne štvorlistá hydraulicky staviteľná vrtuľa Hamilton Standard s duralovými listami
    Pratt & Whitney R-2800-34W, 18-cylinder two-row radial air cooled engine, rated at 2100 hp
    Allis-Chalmers J36 (de Havilland/Halford H-1B/Goblin 1) turbojet, thrust 2700 lb
    four bladed Curtiss Electric propeller
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    1991 l 526 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    755 km/h v 7711 m 469 mph in 25300 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    ? km/h v ? m ? mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    25,5 m/s 5020 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    12745 m 41814 ft
    Dolet:
    Range:
    2230 km 1385 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    - km - mi
    Výzbroj:
    Armament:
    4x 20 mm kanón Browning v krídlach 4x wing-mounted 0.79 inch Browning canon
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    Údaje platia pre 3. prototyp BuNo 01215 -
    Zdroje:
    Sources:
    Balous, Miroslav: Monografie Curtiss XF15C-1 "Stingaree", L+K 1995 č.25-26
    http://www.samoloty.ow.pl/str057.htm
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10406#310818Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Pro problémovost koncepcce, přílišnou složitost a ztrátu zájmu ze strany námořnictva program zrušen r. 1946. Je to poslední typ navržený firmou Custiss.


    Na fotografii je 2. prototyp BuNo 01214 s upravenými chvostovými plochami.


    Edit Elvis 01.05.2009

    http://www.daveswarbirds.com/usplanes/photos/xf15c-1_2nd.jpg
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10406#31682Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Curtiss XF15C-1


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10406#81772Verze : 0