Amiot 354 B.4

Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 320 příspěvků vloženo, 1538 editováno a 234 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Amiot 354 B.4

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Amiot 355 B.4 Amiot 355 B.4
    Originální název:
    Original Name:
    Amiot 355 B.4
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.10.1939-DD.06.1940 Société d'emboutissage et de constructions mécaniques, Le Bourget /
    DD.MM.1940-DD.06.1940 Société nationale de constructions aéronautiques du Centre, Billancourt /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.10.1939-DD.06.1940
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    45+
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    4
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    4719 kg 10404 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    10300 kg 22708 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    11300 kg 24912 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    22,830 m 74ft 10,82in
    Délka:
    Length:
    14,500 m 47ft 6,87in
    Výška:
    Height:
    4,500 m 14ft 9,16in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    67,00 m2 721.18 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    ? kg/m2 ? lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Gnome-Rhône 14N 48/49 o výkonu 772 kW
    třílistá stavitelná vrtule Ratier
    Gnome-Rhône 14N 48/49, power 1036 hp
    three-bladed variable-pitch propeller Ratier
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    2866 l 630 Imp gal / 757 US gal
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    485 km/h v 5000 m 301.4 mph in 16404 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    420 km/h v ? m 261 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    9000 m 29528 ft
    Dolet:
    Range:
    2500 km 1553.4 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pohyblivý kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm v přídi
    1x pohyblivý kanon HS-404 ráže 20 mm ve hřbetním střelišti
    1x pohyblivý kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm ve spodním střelišti


    1250 kg pum
    1x flexible 7,5 mm MAC 1934 machine gun in the nose
    1x flexible 20 mm HS-404 cannon in the dorsal position
    1x flexible 7,5 mm MAC 1934 machine gun in the ventral position


    2756 lb of bombs
    Uživatelské státy:
    User States:


    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    Danel, Raymond; Cuny, Jean. LeO 45, Amiot 350 et autre B4, Docavia no.23. Editions Lariviere, Paris 1986.
    Pelletier, Alain. French Bombers of World War II in Action, No.189. Squadron/Signal Publications, Carrollton 2003. ISBN 0-89747-458-9.
    www.aviafrance.com
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1045#4587Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Francouzský dvoumotorový celokovový bombardér Amiot 354 byl jedním z řady strojů které byly připravovány pro přezbrojení francouzského letectva, z řady moderních strojů Amiot 340/350 byl stavěn v největším počtu. Od předchozího Amiotu 351 se lišil především jednoduchými ocasními plochami a motory 14N 48/49. První let Amiot 354 uskutečnil v lednu 1940, výroba naběhla rychle a do uzavření v červnu 1940 příměří bylo dodáno více než 60 kusů, což bylo nejvíce z celé řady Amiotů 340/350. Celkem bylo všech Amiotů této řady předáno armádě 86 včetně prototypů.
    Stroje sloužily u letek GB I/34 a GB II/34, a později i u letek GB 1/21 a GB II/21, deset strojů sloužilo ve školách k výcviku. První bojovou akcí tohoto typu se stal průzkumný let nad Holandsko 16.5. 1940 do oblasti Maastrichtu. Až do 17.6. 1940 kdy všechny letuschopné letouny na rozkaz velení letectva přelétly do Afriky byly ztraceny 3 stroje v boji. Do Afriky dolétlo 37 strojů které zde krátce působily proti Italům. V srpnu 1940 se stroje vrátily do Francie a jednotky byly rozpuštěny, část strojů byla předána k poštovním letům (pod Air France) zbytek byl uložen. Čtyři z těchto strojů byly po okupaci zbytku Francie používány němci. Jeden byl po osvobození Francie nalezen a uveden do letuschopného stavu a létal jako spojovací do roku 1946.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1045#165035Verze : 0
    Avatar
    ...


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1045#109637Verze : 0
    Avatar
    Schéma letounu





    Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/bww2/a354.html






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1045#337933Verze : 0
    Avatar
    U většiny strojů byly kulomety MAC, u některých starších byly kulomety Darne a to i místo kanonu. Totéž bylo i u dalších verzí, kulometů MAC byl nedostatek a armáda je nestačila dodávat do výroby, byly proto montovány i starší zbraně. Zpětně byly pak dodané kulomety MAC montovány i na starší stroje, zda se to povedlo u všech do ukončení bojů se mi nepovedlo zjistit.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1045#165062Verze : 0