Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 332 příspěvků vloženo, 1438 editováno a 289 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

CZK - BVP-2

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    BVP-2 BVP-2
    Originální název:
    Original Name:
    BVP-2
    Kategorie:
    Category:
    bojové vozidlo pěchoty infantry fighting vehicle
    Výrobce:
    Producer:
    Závody ťažkého strojárstva, Detva /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1987-DD.MM.1996 (?)
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    350+
    (344 do roku 1989 / until 1989)
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.RRRR
    Osádka:
    Crew:
    3
    Přepravní kapacita:
    Seating Capacity:
    7 osob/troops
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Bojová hmotnost:
    Combat Weight:
    14000 kg 30865 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    6735 mm 22ft 1in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    3150 mm 10ft 4in
    Celková výška:
    Overall Height:
    2450 mm 8ft 0.5in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    420 mm 1ft 4.5in
    Pancéřování:
    Armour:
    5 - 19 (23) mm 0.2 - 0.7 (0.9) in
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    UTD-20
    - čtyřdobý, kapalinou chlazený, vznětový
    - počet válců: 6 do V
    - sklon válců: 120°
    - maximální kroutící moment: 980 (+49/- 98) Nm
    - hmotnost: 665 kg + 5%
    - rozměry:
    -- délka: 791 mm (včetně vyčnívajícího hřídele)
    -- šířka: 1 150 mm
    -- výška: 732 mm
    - kompresní poměr: 15,8
    - objem válců: 15,9 l
    UTD-20
    - four-stroke, liquid cooled, diesel
    - number of cylinders: 6 in V
    - angle of cylinders: 120°
    - maximum torque: 723 (+36/-72) lb.ft
    - weight: 1466 lb + 5%
    - dimensions:
    -- length: 31,1 in (including protruding shaft)
    -- width: 45,3 in
    -- height: 28,8 in
    - compression ration: 15,8
    - swept volume: 970 cu in
    Výkon:
    Power:
    220 kW při 2600 ot/min 295 bhp at 2600 rpm
    Převodové ústrojí:
    Transmission:
    mechanická synchronizovaná převodovka
    - počet stupňů: 5+1
    - hmotnost převodovky s hlavní spojkou a planetovým směrovým ústrojím: 536 kg
    mechanical synchromesh gearbox
    - number of gears: 5+1
    - weight of gearbox with main clutch and planetary cross-drive transmission: 1182 lb
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    65 km/h 40 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    40-451) km/h 25-281) mph
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    550-600 km 342-466 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Svah:
    Gradient:
    35 ° 78 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    25 ° 56 %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    2,5 m 98in
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    0,7 m 28in
    Brodivost:
    Fording Depth:
    -2) m -2)
    Výzbroj:
    Armament:
    kanón 2A42
    - ráže: 30 mm
    - náboje: 340 + 160 kusů (tříštivo-trhavé zápalné + protipancéřové střely)


    spřažený kulomet PKT
    - ráže: 7,62 mm
    - náboje: 2000 kusů


    odpalovací zařízení 9P135M
    - počet střel 9M111/9M113: 8 ks
    - vzdálenost řízeného dostřelu: 75 až 4000 m
    2A42 gun
    - calibre: 30 mm
    - ammunition: 340 + 160 rounds (HEI + AP-T)


    PKT coaxial machine gun
    - calibre: 7.62 mm
    - ammunition: 2000 rounds


    9P135M launcher
    - number of 9M111/9M113 missiles: 8
    - guided range: 82 to 4374 yrd
    Uživatelské státy:
    User States:














    Poznámka:
    Note:
    1) průměrná rychlost na suché nezpevněné cestě
    2) vozidlo je obojživelné;
    - maximální rychlost (vpřed): min. 7 km/h
    - maximální rychlost (vzad): ~ 2 km/h
    1) average speed on dry unpaved road
    2) the vehicle is amphibious;
    - maximum speed (forward): min. 4.3 mph
    - maximum speed (backwards): ~ 1.2 mph
    Zdroje:
    Sources:
    -
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10482#425016Verze : 0
    MOD
    Avatar
    BVP-2


    Sovětské bojové vozidlo pěchoty BMP-2 vyráběné v československé licenci.


    BVP-2 je bojové obojživelné obrněné pásové vozidlo určené pro zvýšení pohyblivosti a palebné síly mechanizovaných jednotek a k ničení obrněných cílů a živé síly protivníka. Bojovou obsluhu může tvořit až 10 osob. Osádka je tvořena velitelem, střelcem a řidičem. Roj může sestávat až ze sedmi osob vyzbrojených organickou výzbrojí družstva. Roj je schopen vést mířenou střelbu z ručních zbraní střílnami lafetovanými na bocích a zádi korby vozidla. BVP-2 je konstrukčně rozdělené na čtyři prostory: motor-převodový, řidičský, bojový a prostor roje. Bojový prostor je umístěný ve střední části vozidla za motorovým a řidičským prostorem. V tomto úseku je rozmístěna výzbroj, munice, pozorovací a zaměřovací přístroje, řidicí pulty jednotlivých systémů a pracovní místa pro velitele a střelce operátora ve věži. Prostor roje určený pro 6 osob je umístěný v zadní části vozu.


    K vedení boje s nepřátelskými prostředky včetně tanků a bojových vrtulníků je vyzbrojené 30mm automatickým kanonem 2A42 stabilizovaným ve dvou rovinách a 7,62mm tankovým kulometem PKT. Kanon je primárně určený k boji s lehce opancéřovanými cíli do vzdálenosti 1 500 m. Vzdušné cíle v malých výškach je možné postřelovat do vzdálenosti 2 000 m. Maximální dostřel 2A42 činí 10 300 m. Střelbu z kanonu je možné vést jednotlivými ranami i dávkou. Rychlost střelby s malou kadencí činí 200 až 300 ran/min, velkou kadencí 500 ran/min. Ke střelbě se používají tři druhy munice: náboj průbojný svíticí, tříštivý svítící a tříštivo-trhavý zápalný. Palebný průměr je uložený ve dvou nábojových pásech, které jsou umístěny v zásobnících a posouvané podávacím systémem kanonu. K výcviku v nabíjení je určený školní náboj.


    Kulomet PKT umožňuje vést palbu proti živé síle do vzdálenosti 1 500 m. Na věži je umístěné odpalovací zařízení 9P135M na protitankové řízené střely 9M111 Fagot a 9M113 Konkurs, které umožňuje vést střelbu bez nutnosti, aby osádka vystoupila z vozidla. Uvnitř je přepravováno přenosné zařízení, které umožňuje po namontování řídicího pultu vést střelbu raketami 9M111 a 9M113 i mimo vozidlo. Protitankové střely umožňují vést boj s nepřátelskými tanky do vzdálenosti 4000 m. Kadence střelby řízenými střelami činí 2 až 3 rakety/min. Minimální vzdálenost střelby je 75 m.


    Vodní překážky může BVP-2 překonávat plaváním. Stroj je opatřen zařízením pro ochranu osádky a roje proti účinkům tlakové vlny a pronikání radiace, na ochranu proti chemickým látkám i na ochranu před radioaktivním prachem za jízdy v zamořeném prostoru. Na vytváření dýmové clony je vozidlo opatřeno zadýmovacím zařízením a soupravou zadýmovacích granátometů umístěných na věži.


    Prvních třicet vozidel BVP-2 (resp. BMP-2) bylo do výzbroje 3. motostřeleckého pluku v Lounech zaváděno od roku 1983, jednalo se o stroje vyrobené v Sovětském svazu. Sériová výroba BVP-2 v československé licenci totiž naběhla až v roce 1987. Dalšími útvary vyzbrojovanými tímto typem byly 79. a 63. motostřelecký pluk. K 1. červenci 1988 se ve výzbroji ČSLA nacházelo 41 kusů BVP-2. V roce 1989 byly BVP-2 dodány k 67. motostřeleckému pluku, o rok později mělo proběhnout přezbrojení 11. motostřeleckého pluku, k čemuž však již nedošlo. K 31. říjnu 1990 československá armáda evidovala celkem 252 vozidel typu BVP-2. Do výzbroje československého vojska bylo zavedeno dohromady 280 exemplářů BVP-2.


    Mezi roky 1987 až 1989 bylo v Československu vyrobeno celkem 344 kusů BVP-2 v základní verzi. K 31. prosinci 1997 se ve výzbroji AČR nacházelo celkem 186 kusů těchto vozidel. V rámci reorganizace AČR v roce 2003 zůstaly vozy BVP-2 zařazené v sestavě 4. brigády rychlého nasazení a 7. mechanizované brigády. Po přezbrojení prvně uvedeného svazku na stroje KBVP Pandur II CZ na přelomu první dekády nového tisíciletí jsou hlavním provozovatelem strojů BVP-2 v české armádě 71. mechanizovaný prapor, 72. mechanizovaný prapor a mechanizovaná rota 73. tankového praporu ze sestavy 7. mechanizované brigády.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10482#48662Verze : 6
    MOD
    Avatar
    BMP-2 sovětské výroby z výzbroje 1. motostřeleckého praporu 3. motostřeleckého pluku dislokovaného v Lounech, podzim 1983.

    (Lidová armáda)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10482#308381Verze : 0
    MOD
    Avatar
    BVP-2 z výzbroje 73. tankového praporu ze sestavy 7. mechanizované brigády při plavbách.

    BVP-2 vrhající se do vody

    ...a už plave
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10482#50336Verze : 0
    Avatar
    Bojová vozidla pěchoty BVP-2 z výzbroje slovenské armády.






































    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10482#90969Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Plavby slovenských BVP-2.












    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10482#112328Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Plavby vozidel BVP-2 z výzbroje Mechanizované roty 73. tankového praporu.

    pohled zkrz ridicuv periskop

    pohled z mista velitele

    pohled od velitele na vyfuk a ventil odsavaciho vodniho cerpadla z prostoru motoru

    prenos pasu 30mm granatu od vydejny munice k masinam

    strelby z kanonu v noci sviticima
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10482#114223Verze : 2
    Avatar
    Střelby protitankových řízených střel z odpalovacího zařízení 9P135M na slovenském BVP-2.






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10482#114801Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Pri presune mechanizovanej roty došlo pri vedení vozidla vodičom v bojovej polohe k strate orientácie... K nehode významne prispelo aj nepriaznivé počasie, naštastie sa nikomu nič nestalo (až na odreniny a modriny). Celú zaležitosť vyriešila technická uzávera - VPV za pomoci druhého BVP-2.






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10482#119258Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Veža BVP-2, fotka bola urobená na výstave IDEE 2002 v Trenčíne.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10482#160710Verze : 0
    Avatar
    Slovensko - ukázka na akci ve Starém Tekově 2007




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10482#227851Verze : 0
    Avatar
    BVP-2 používaná Praporem zabezpečení (Velitelství výcviku - Vojenská akademie) ve Vyškově.
    foto Cihelna 2007, 18.8.2007

    zdroj: vlastní archív

    zdroj: vlastní archív

    zdroj: vlastní archív
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10482#229207Verze : 0
    MOD
    Avatar
    BVP-2 z výzbroje 72. mechanizovaného praporu ze sestavy 7. mechanizované brigády na dřívější Cihelně.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10482#229704Verze : 0
    Avatar
    BVP-2 na dvoře Univerzity obrany
    zdroj: vlastní archív


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10482#279380Verze : 0
    Avatar
    BVP-2 z výzbroje 71. mechanizovaného praporu ze sestavy 7. mechanizované brigády, červen 2005.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10482#308285Verze : 0
    MOD
    Avatar
    BVP-2 ("bílá 381") z výzbroje Mechanizované roty 73. tankového praporu ze sestavy 7. mechanizované brigády v dynamických ukázkách, Cihelna 2009

    vlastní foto

    vlastní foto

    vlastní foto

    vlastní foto

    vlastní foto

    vlastní foto

    vlastní foto

    vlastní foto

    vlastní foto
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10482#324747Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Česká BVP-2 v Afghánistánu


    BVP-2 určená pro nasazení v Afghánistánu v sestavě Provinčního rekonstrukčního týmu (PRT) ve VOP 026 podstoupila komplexní revizi a renovaci všech částí i systémů. Vzhledem k nasazení na afghánském území se dočkala i specifických úprav. Vnitřní části korby i věžových kompletů jsou obloženy speciální tepelnou izolační hmotou, povrch vozidel rovněž dostal pískovou kamufláž.


    První dvě vozidla byla ve čtvrtek 28. února 2008 přesunuta na letiště Brno-Tuřany, kde byla spolu s dalším materiálem naložena do pronajatého velkokapacitního transportního stroje An-124. Ten je v pátek dopravil na letiště v afghánském Kábulu. Zbylé dva kusy následovaly ve druhém letu, který se uskutečnil o jeden až dva dny později. První rotaci osádek zajišťovali příslušníci ze 71. mechanizovaného praporu v Hranicích, kteří za svými vozidly odletěli v polovině března.


    BVP-2 zajišťovaly ochranu českých kontingentů na FOB Shank před raketovými útoky povstalců. Po zahájení nepřátelského ostřelování byla do prostorů nepřátelských odpalů ihned vedena palba z bojových vozidel pěchoty, která spolu s dalšími opatřeními znamenala, že talibanské "kaťuše" byly následně proti FOB Shank odpalovány ze vzdáleností kolem 7 km (z původních 1400-1700 m), což mělo podstatný vliv na jejich (ne)přesnost.


    Na přelomu let 2010 a 2011 byly BVP-2 nasazené v Afghánistánu vyměněny za vozidla KBVP M1 Pandur II CZ. Po návratu do ČR byly tyto stroje uskladněny v Zásobovacím středisku Rančířov ze struktury Základny opravovaného materiálu.


    Na fotografiích jsou všechna čtyři bojová vozidla pěchoty BVP-2 ze sestavy českého kontingentu PRT operujícího v provincii Lógar zachycená při ostrých střelbách na střelnici FOB Altimur, provincie Lógar, Afghánistán, 30. září 2010.

    (US Army)

    (US Army)

    (US Army)

    (US Army)

    (US Army)

    (US Army)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10482#425433Verze : 1
    MOD
    Avatar
    BVP-2 alias BWP-2 a Wojsko Polskie


    BVP-2 byly zakoupeny v roce 1989 v ČSSR v počtu 62 kusů. 60 strojů bylo zařazeno k 1. mechanizovanému pluku ve Wesolej, patřícího do sestavy 1. mechanizované divize Varšavského vojenského okruhu. 2 kusy byly předány do školícího centra u 27. mechanizovaného pluku v Branniewie. 1. mechanizovaný pluk je zařadil k 1. a 2. praporu, každý po 30ti strojích. Po pěti letech služby byly v roce 1994 jako nepotřebné vybavení vyřazeny a bylo rozhodnuto, že budou odprodány do ciziny. Za získané finance mělo být nakoupeno moderní vybavení pro polskou armádu. BVP-2 odkoupila Angola, ale nakonec odebrala jen 42 kusů, a tak zbylých 20 vozidel v roce 1997 získalo Togo. Za získané peníze polská armáda obdržela 112 osobních terénních vozidel Mercedes, které lze jen těžko zařadit do kategorie moderní výzbroje. Celé rozhodnutí o vyřazení BVP-2 bylo čistě politické, bez souhlasu ministra obrany a bylo ospravedlňováno tím, že by SSSR mohlo provádět nátlak ohledně dodávek náhradních dílů a servisování. Nikdo se nepozastavil nad tím, že tyto vozidla jsou vyráběna na Slovensku a tyto problémy nehrozí. Nebyl by ani problém s případným dokoupení dalších strojů.


    Autor: Ivan Bouchal


    (via Ivan Bouchal)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10482#414860Verze : 2
    MOD
    Avatar
    BVP-2 (BMP-2) angolské armády zachycené poblíž konžského (zairského) letiště Matadi (cca 350 km od Kinshasy), 30. srpna 1998. (Angola v této době podporovala režim L. D. Kabily)

    (Patrick Robert/Sygma/CORBIS)

    (Patrick Robert/Sygma/CORBIS)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10482#122477Verze : 0
    MOD
    Avatar
    BVP-2 (BMP-2) indonéské námořní pěchoty na vojenské přehlídce.

    (autor neznámý, via Internet)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10482#425027Verze : 0
    MOD
    Avatar
    BVP-2 (BMP-2) alžírské armády.

    (autor neznámý, via Internet)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10482#425614Verze : 0
    MOD
    Avatar
    BVP-2 ("bílá 383" ?), Mechanizovaná rota, 73. tankový prapor, cvičení Saber Junction I, výcvikový prostor Hohenfels, Německo, 25. října 2012. Saber Junction I začalo 9. října 2012 a jednalo se o největší cvičení americké armády od konce 90. let. Akce se zúčastnilo více než 8000 vojáků armád 12 státu NATO. AČR do cvičení nasadila štáb a mechanizovanou rotu od 73. tankového praporu, dělostřeleckou baterii od 132. dělostřeleckého oddílu a průzkumnou četu od 71. mechanizovaného praporu. Včetně logistického zabezpečení to představovalo více než 260 vojáků české armády, kteří v průběhu cvičení tvořili opoziční síly. Jejich úkolem bylo s využitím soubojového simulátoru MILES zvýšit připravenost 2. jezdeckého pluku americké armády ve vedení útočných a obranných operací vysoké intenzity před jeho nasazením v Afghánistánu.

    (US Army)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10482#501985Verze : 1
    MOD
    Avatar
    BVP-2 ("bílá 366"), 1. mechanizovaná rota, 72. mechanizovaný prapor, cvičení Saber Junction II / Combined Resolve 2013, výcvikový prostor Hohenfels, Německo, 20. listopadu 2012. Mnohonárodní cvičení Saber Junction II se uskutečnilo ve dnech 9. až 22. listopadu 2013 ve Společném mnohonárodním výcvikovém centru v německém Hohenfelsu za účasti 587 českých vojáků se 130 kusy vojenské techniky.Cvičení bylo zaměřeno na vedení konvenčního boje a vojáci procvičili všechny druhy bojové činnosti. Počtem vyslaných vojáků a techniky to bylo pro Armádu ČR bylo jedno z největších a nejvýznamnějších zahraniční cvičení. České úkolové uskupení s označením TF 72 (jádro tvořili příslušníci 72. mechanizovaného praporu z Přáslavic) bylo v tomto cvičení hlavní bojovou silou mnohonárodní brigády řízené velitelem a štábem 173rd Airborne Brigade Combat Team.

    (US Army / Spc. Wayne Becton)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10482#532569Verze : 0
    MOD
    Avatar
    BVP-2 ("bílá 421"), 72. mechanizovaný prapor, Vojenský újezd Brdy, Bahna 2015, červen 2015.


    autor: Josef Holek





    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10482#534670Verze : 3
    MOD
    Avatar
    BVP-2 ("bílá 608") z výzbroje Praporu zabezpečení, cvičení Plavby 2017, vodní cvičiště Myslejovice, vojenský újezd Březina, květen 2017. Cvičení Plavby 2017 se uskutečnilo ve dnech 29. května až 14. června 2017. Jedná se o celoarmádní výcvik v překonávání vodní překážky plavbou bojových vozidel. Výcvik, který probíhá jednou za dva roky, komplexně zajišťuje Velitelství výcviku – Vojenská akademie v koordinaci s vyškovským Praporem zabezpečení. V rámci cvičení probíhaly plavby bojových vozidel KBVP Pandur II CZ, BVP-2, BRDM-2rch, MT-LB (resp. bojového vozidla 9A35 kompletu 9K35M Strela-10M) a PTS-10. Dále se uskutečnil zásah záchranné a vyprošťovací služby včetně nácviku záchrany tonoucího se a vyproštění vozidel z vodní překážky či najíždění bojových vozidel na pontonový most a přeprava nákladního automobilu T810-V na plovoucím pásovém vozidle PTS-10.










    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10482#577510Verze : 0
    MOD