Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 322 příspěvků vloženo, 1616 editováno a 296 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

CZK - BVP-1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    BVP-11) BVP-11)
    Originální název:
    Original Name:
    BVP-1
    Kategorie:
    Category:
    bojové vozidlo pěchoty infantry fighting vehicle
    Výrobce:
    Producer:
    Podpolianské strojárne, Detva / [vozidla pro ČSLA a export mimo SSSR / vehicles for Czechoslovakia and export outside the USSR]
    Závody ťažkého strojárstva, Dubnica nad Váhom / [vozidla pro SSSR / vehicles for the USSR]
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1970-DD.MM.1987
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    17295
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1968 (ověřovací série / initial batch)
    Osádka:
    Crew:
    3
    Přepravní kapacita:
    Seating Capacity:
    8 osob/troops
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Bojová hmotnost:
    Combat Weight:
    13000 kg 28660 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    6735 mm 22ft 1in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    2940 mm 9ft 7.75in
    Celková výška:
    Overall Height:
    2068 mm 6ft 9in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    370 mm 1ft 2.5in
    Pancéřování:
    Armour:
    6 - 23 (33) mm 0.2 - 0.9 (1.3) in
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    UTD-20
    - čtyřdobý, kapalinou chlazený, vznětový
    - počet válců: 6 do V
    - sklon válců: 120°
    - maximální kroutící moment: 980 (+49/- 98) Nm
    - hmotnost: 665 kg + 5%
    - rozměry:
    -- délka: 791 mm (včetně vyčnívajícího hřídele)
    -- šířka: 1 150 mm
    -- výška: 732 mm
    - kompresní poměr: 15,8
    - objem válců: 15,9 l
    UTD-20
    - four-stroke, liquid cooled, diesel
    - number of cylinders: 6 in V
    - angle of cylinders: 120°
    - maximum torque: 723 (+36/-72) lb.ft
    - weight: 1466 lb + 5%
    - dimensions:
    -- length: 31,1 in (including protruding shaft)
    -- width: 45,3 in
    -- height: 28,8 in
    - compression ration: 15,8
    - swept volume: 970 cu in
    Výkon:
    Power:
    220 kW při 2600 ot/min 295 bhp at 2600 rpm
    Převodové ústrojí:
    Transmission:
    mechanická synchronizovaná převodovka
    - počet stupňů: 5+1
    - hmotnost převodovky s hlavní spojkou a planetovým směrovým ústrojím: 536 kg
    mechanical synchromesh gearbox
    - number of gears: 5+1
    - weight of gearbox with main clutch and planetary cross-drive transmission: 1182 lb
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    65 km/h 40 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    40-452) km/h 25-282) mph
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    550-600 km 342-466 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Svah:
    Gradient:
    35 ° 78 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    25 ° 56 %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    2,5 m 98in
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    0,7 m 28in
    Brodivost:
    Fording Depth:
    -3) m -3)
    Výzbroj:
    Armament:
    kanón 2A28
    - ráže: 73 mm
    - náboje: 40 kusů PG-15V



    spřažený kulomet PKT
    - ráže: 7,62 mm
    - náboje: 2000 kusů



    protitankový raketový komplet Maljutka (další odkaz)
    - počet střel 9M14M: 4 ks
    - vzdálenost řízeného dostřelu: 500 až 3000 m
    2A28 gun
    - calibre: 73 mm
    - ammunition: 40 rounds of PG-15V



    PKT coaxial machine gun
    - calibre: 7.62 mm
    - ammunition: 2000 rounds



    Malyutka (other link) anti-tank guided missile system
    - number of 9M14M missiles: 4 pcs
    - guided range: 547 to 3281 yrd
    Uživatelské státy:
    User States:










    4)






    5)

    6)
    7)










    4)






    5)

    6)
    7)
    Poznámka:
    Note:
    1) licence BMP-1 (Objekt 765 Sp.2)
    2) průměrná rychlost na suché nezpevněné cestě
    3) vozidlo je obojživelné;
    - maximální rychlost (vpřed): min. 7 km/h
    - maximální rychlost (vzad): ~ 2 km/h
    4) jako BMP-1A1
    5) jako Pbv 501
    6) 30? vozidel ze skladů EXCALIBUR ARMY dodaných v roce 2017 přes společnost Wtórplast, upraveny na BMP-1AK
    7) pouze pro zkušební a výcvikové účely
    1) license of BMP-1 (Object 765 Sp.2)
    2) average speed on dry unpaved road
    3) the vehicle is amphibious;
    - maximum speed (forward): min. 4.3 mph
    - maximum speed (backwards): ~ 1.2 mph
    4) as BMP-1A1
    5) as Pbv 501
    6) 30? vehicles from EXCALIBUR ARMY stocks delivered through Wtórplast company, modified to BMP-1AK
    7) for evaluation and training purposes only
    Zdroje:
    Sources:
    -
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10483#425266Verze : 0
    MOD
    Avatar
    BVP-1

    Sovětské bojové vozidlo pěchoty BMP-1 vyráběné v československé licenci.

    BVP-1 je bojové obojživelné pásové vozidlo určené pro zvýšení pohyblivosti a palebné síly motorizovaných jednotek a k ničení obrněných cílů a živé síly protivníka.

    Na základě licenční smlouvy mezi Československem a SSSR z roku 1966 byla dodána výrobní dokumentace, na jejímž základě vznikla roku 1968 ověřovací série vozidel BVP-1. Po změnách v konstrukci začala v roce 1970 sériová výroba, která pokračovala až do roku 1987. Celkem bylo v ČSSR vyrobeno 17 295 vozidel BVP-1 v základní verzi.

    Jako první útvar ČSLA byl na BVP-1 v roce 1974 přezbrojen 49. motostřelecký pluk dislokovaný v Mariánských Lázních. V následujícím roce proběhlo přezbrojení 57. motostřeleckého pluku ve Stříbře. V roce 1976 dokončil přezbrojení 10. motostřelecký pluk z Janovic. O rok později se vozidla BVP-1 dostala do výzbroje 3. a 79. motostřeleckého pluku. V roce 1978 byly přezbrojeny 62. a 9. motostřelecký pluk. Roku 1979 byly BVP-1 zavedeny do výzbroje 5. motostřeleckého pluku. V letech 1974 až 1976 byly přezbrojoveny 2 roty 8. (plně přezbrojen asi v roce 1979) a 63. motostřeleckého pluku (plně přezbrojen asi v roce 1980).
    V roce 1981 byly z OT-62 na BVP-1 přezbrojeny všechny motostřelecké roty tankových pluků 1., 9. a 4. tankové divize. U zbylých tankových divizí toto přezbrojení proběhlo v roce 1982. K 1.7. 1988 se ve výzbroji ČSLA nacházelo 2074 kusů vozidel BVP-1.

    Do Sovětského svazu mělo být údajně vyvezeno zhruba 5100 strojů typu BVP-1 vyrobených v Československu.

    K 31. prosinci 1997 se ve výzbroji AČR nacházelo celkem 597 kusů vozidel BVP-1 a 18 exemplářů velitelské verze BVP-1K.


    Zdroje
    1) Tank-26-8 - Bojové vozidlo pěchoty BVP-1, Praha, 1977
    2) http://www.vojenstvi.cz/vasedotazy_61.htm
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10483#50643Verze : 0
    MOD
    Avatar
    BVP-1 ("bílá 459") ze stavu 33. výcvikového střediska, léto 2002.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10483#50645Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Služba v ČSLA

    Promazávání vahadla pojezdového kola






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10483#50646Verze : 0
    MOD
    Avatar
    V době zavedení do výzbroje tehdejší ČSLA byl typ označován jako OT-70, později přeznačen na BVP-1.


    V příloze jsou fotografie jednoho z BVP-1 českého kontingentu KFOR, podle zúčastněných budí tato vozidla stále velkou pozornost našich aliančních kolegů (v tomto případě dánského nadporučíka).
    Na vozidle je docela zajímavá kamufláž a obrázky (Bart a čert) svědčí o zřetelně osobním vztahu střelce operátora a řidiče k vozidlu... inu, co jsme dříve nesměli, je nyní uznáno za výraz "esprit de corps".
    Ze zúčastněných jsem pro jistotu udělal "černochy", jen aby se necítili dotčeni.
    I na snímku s trojicí našich je prý ten dánský důstojník, v daném momentě prý si vychutnával pohodlí do bojové polohy spuštěné sedačky řidiče...




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10483#74641Verze : 0
    Avatar
    z generálky


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10483#90983Verze : 0
    MOD
    Avatar
    z cvičenia


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10483#93518Verze : 0
    MOD
    Avatar
    maskovanie... Rolling Eyes


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10483#93520Verze : 0
    MOD
    Avatar
    bez blatníkov.... Wink


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10483#93522Verze : 0
    MOD
    Avatar
    preprava




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10483#93745Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Záber z výcviku ....

    Vlnolam v akcii ... © ATOM
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10483#206462Verze : 0
    Avatar
    Slovensko - ukázka na akci ve Starém Tekově 2007




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10483#227850Verze : 0
    Avatar
    BVP-1 na dvoře firmy Excalibur Army, Přelouč 21.10.2007

    zdroj: vlastní archív
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10483#233952Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Slovenské BVP-1 v KFOR




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10483#335073Verze : 0
    MOD
    Avatar
    BMP-1A1 vyřazené z výzbroje Bundeswehru, Panzermuseum Munster, 2011.








    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10483#403320Verze : 0
    MOD
    Avatar
    BVP-1 alias BWP-1 a Wojsko Polskie

    V polské armádě stále slouží 1297 starších BVP-1, které byly zakoupeny v ČSSR v letech 1973 - 1988. V letech 1973 - 1980 bylo zakoupeno 629 vozidel a během let 1981 - 88 dalších 668. Zajímavé je, že Polsko začalo již v roce 1967 připravovat licenční výrobu BVP-1 v Hucie Stalowa Wola pod označením TB-40 (transporter bojowy). Ze SSSR bylo převzato 85% konstrukční dokumentace, 70% technologické a byly též vystavěny montážní haly. Na podzim 1969 byl celý program, přesto že bylo již proinvestováno 600 mil. zlotých, z rozhodnutí Wladyslawa Gomulky zrušen jako příliš nákladný. Po tomto rozhodnutí převzalo licenční produkci BVP-1 Československo, když před tím nepřistoupilo na společnou výrobu těchto vozidel s Polskem. Zřejmě jako důsledek ze zkušeností s výrobou OT-64.

    Autor: Ivan Bouchal


    BWP-1 v mírové misi SFOR na území Bosny a Hercegoviny (NATO)
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10483#416257Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Vyvážali sme BVP-1 do Iraku? Alebo sú na fotografiách zničenej Irackej techniky sovietske BMP-1?
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10483#400818Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Těžko říct. Vzhledem k tomu, kolik se BVP-1 vyrobilo, bych to tipoval, že nějaké se do Iráku dostaly. S určitostí můžu jen říct, že do roku 1980 žádné BVP-1 do Iráku dodány nebyly (přinejmenším ne přímo z ČSSR).
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10483#400822Verze : 0
    MOD