Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 338 příspěvků vloženo, 1421 editováno a 322 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Caudron CR.770 C.1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Caudron CR.770 C.1 Caudron CR.770 C.1
    Originální název:
    Original Name:
    Caudron CR.770 C.1
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1940-DD.MM.1940 Société anonyme des avions Caudron,Issy-les-Moulineaux /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1940-DD.MM.1940
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.05.1940
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    1740 kg 3836 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2150 kg 4740 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    8,67 m 28ft 5,33in
    Délka:
    Length:
    9,90 m 32ft 5,75in
    Výška:
    Height:
    2,92 m 9ft 7in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    12,50 m2 134.55 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    171,588 kg/m2 35.14 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Renault 626 vzduchem chlazený řadový vidlicový invertní šestnáctiválec o výkonu 588,4 kW (800 k) v h= 4 000 m.
    Vrtule trojlistá kovová s nastavitelným úhlem náběhu Ratier typ HG o průměru 2 160 mm.
    Renault 626 sixteen-cylinder inverted Vee air-cooled engine rated at 789 hp at 13,123 ft,
    driving a three-blade Ratier Type HG metal variable-pitch propeller of the diameter 7ft 1in.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    590 km/h v 4000 m 366.6 mph in 13123 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    506 km/h v ? m 314.4 mph in ? ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    12,3 m/s 2421.3 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    4,85 min do 4000 m 4,85 min to 13123 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10360 m 33990 ft
    Dolet:
    Range:
    1430 km 888.6 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    6x pevný kulomet MAC 1934 M39 ráže 7,5 mm pod křídlem, 300 - 1 500 nábojů pro každý. Six fixed forward-fíring 0.295 inch MAC 1934 M39 machine-guns mounted below the wings 300 to 1,500 rpg.
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    Letové zkoušky prototypu CR-770 nemohly být dokončeny, jsou uvedené výkony pouze vypočteny.


    Datum prvního vzletu uváděno někdy jako listopad 1939.
    It was modified by a third prototype CR 760 but was powered by a Renault 626 sixteen-cylinder inverted Vee air-cooled engine rated at 789hp. Ten minutes after taking off for the first time, the CR 770 suffered a broken crankshaft, and, before a replacement power plant the prototype had to be destroyed to avoid capture by the Wehrmacht.
    Testing were not completed - performances are merely calculated.
    Zdroje:
    Sources:
    Lotnictwo 7/2007, Magazyn miłośników lotnictwa wojkowego, cywilnego i kosmonautiky, Encyklopedia Lotnicza: Caudron C.714 i CR.770, ISSN 1732-5323.
    www.aviastar.org
    www.aviafrance.com
    www.samolotypolskie.pl
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/cr770.html
    www.stardestroyer.net
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1049#496230Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Historie:
    • V roce 1938 ministerstvo letectví zadalo požadavek na výrobu lehkého stíhacího letounu s motorem o výkonu 700 koní, nutno říci, že na požadavek odpověděla pouze firma Caudron se svým typem CR-760. Firma Caudron však naléhala již dříve na ministerstvo, aby se takové specifikace vydalo.
    • Ve Francii však nebyl takový motor k dispozici. Firma Renault koupila licenční práva na italský motor Isotta-Fraschini Delta RC-40, což byl vzduchem chlazený řadový vidlicový invertní dvanáctiválec o výkonu 730 koní. S tímto motorem byly postaveny dva letouny CR-760.
    • Louis Renault se však nedokázal smířit se skutečností, že jeho továrna nedokáže postavit vlastní motor této výkonové třídy a tak nařídil, co možno nejrychlejší, vývoj a stavbu takového motoru. To se podařilo a tak v květnu 1940 byl motor Renault 626 vestavěn do upraveného třetího prototypu CR-760, z něj vznikl jediný prototyp CR 770.
    • Letoun byl zajímavý dlouhým "čumákem" a také velmi jednoduchou konstrukcí draku, ta měla umožnit malým výrobcům stavbu takového letounu.
    • Zkušební pilot Raymond Deimotte s letounem odstartoval, ale brzy po startu praskla kliková hřídel motoru, ta byla nedostatečně uložena, letoun nouzově přistál a již se jej nepodařilo opravit. Naopak byl zničen před postupující německou armádou. Výkony tedy nejsou ověřeny, jsou pouze vypočteny.
    • Zajímavá byla výzbroj, skládala se ze šesti kulometů ráže 7,5 mm, ty byly uloženy v pouzdrech pod křídly ( přibližně v polovině křídel) a nábojové pásy vedly až ke koncům křídel, tak bylo možno nést až 1 500 nábojů na kulomet.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1049#164464Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie CR-770


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1049#164469Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Caudron C.R.770



    Zdroje :
    www.planes-and-tanks.com



    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1049#252267Verze : 0