Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 327 příspěvků vloženo, 1427 editováno a 313 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Jokosuka MXY7 11 Óka [Baka]

Yokosuka MXY7 Model 11 Ohka / 桜花11型 (MXY7)

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Jokosuka MXY7 Óka model 11 Yokosuka MXY7 Oka Model 11
    Originální název:
    Original Name:
    桜花11型
    Kategorie:
    Category:
    bombardovací letoun bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.09.1944-DD.MM.1945 Naval Technical Air Workshop, Yokosuka /
    DD.MM.1945-DD.MM.1945 Naval Technical Air Workshop, Kasumigaura /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.09.1944-DD.03.1945
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    at Yokosuka - 155 planes
    at Kasumigaura - 600 planes
    total 755
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    23.10.1944 bezmotorový let / unpowered flight
    DD.11.1944 s motory / powered flight
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    jiné other
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    jiný other
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    jiné other
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    440 kg 970 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    2140 kg 4718 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    5,100 m 16ft 8,78in
    Délka:
    Length:
    6,066 m 19ft 11in
    Výška:
    Height:
    1,160 m 3ft 9,75in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    6,00 m2 64.583 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    356,66 kg/m2 73.05 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    raketový rocket
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    3
    Typ:
    Type:
    Typ 4 Mark 1 Model 20 motor na tuhé palivo o tahu 2,61 kN Type 4 Mark 1 Model 20 solid-propellant thurst 587 lbf each - total thrust of 1,761 lbf
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    ? ?
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    648 km/h v 3500 m 402.6 mph in 11483 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    462 km/h v 3500 m 287.1 mph in 11483 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    ? m/s ? ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do 0 m ? min to ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    8250 m 27067 ft
    Dolet:
    Range:
    37 km 23 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    nálož o hmotnosti 1 200 kg explosive charge weighing 2,645.5 lbs
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    桜花11型 (MXY7) - Ōka 11-gata (MXY7) - Sebevražedný útočný letoun typ Óka model 11 (MXY7).
    桜花 - Óka - Třešňový květ
    Spojenecké kódové jméno: Baka - Blázen (angl.)


    Sebevražedný letounek vzlétal v podvěsu pod bombardérem G4M2e, který jej dopravil do cílové oblasti, Óka byla následně vypuštěna a klouzavým letem se přiblížila k nepřátelským lodím. Jakmile se pilot dostal na dohled ke svazu, zapnul raketové motory vystoupal, vybral si cíl a celým letounem na něj zamířil. S ohledem na velkou rychlost ve střemhlavém letu a na jeho malé rozměry to byl pro stíhače i dělostřelce obtížně zasažitelný cíl. Úspěšnost sebevražedných útoků však byla poměrně nízká, na vině byla zřejmě malá zkušenost pilotů a také to, že se Óka ve svém střemhlavém letu přiblížila k rychlosti zvuku a stala se neovladatelnou.
    桜花11型 - Ōka 11-gata - Kugisho/Yokosuka MXY-7 "Ohka" Model 11 Rocket Suicide Attacker.
    桜花 - Óka - "Cherry Blossom"
    Allied Code Name: "Baka"


    First production model carried to within target range by a G4M2e bomber. Flight testing began in late 1944, but production of the Navy Suicide Attacker Ohka Model 11 began even before these tests were complete. By March 1945, 755 of the Model 11 had been built. Initial deployments, however, proved rather unsuccessful. Although difficult to shoot down because of its high speed, the Ohka was an easy target when still attached to the large, slow mother plane. In addition, the design proved very difficult to maneuver making it nearly impossible to hit even a slow moving target.
    Zdroje:
    Sources:
    René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
    René J. Francillon Ph.D., Mitsubishi G4M "Betty" and Ohka Bomb, Aircraft in Profile, Vol. 9., Windsor, Berkshire, UK, Profile Publications Ltd., 1971, ISBN 0-85383-018-5.
    David Herbert Donald, Complete Encyclopedia of World Aircraft, Barnes Noble Books, rok 1998, ISBN-13: 978-0760705926
    Ivo Pejčoch, Kugisho Ohka, HPM č. 4/1998, ročník VIII., str. 8 – 14, ISSN 1210-1427
    L+K 23/1973, Václav Němeček, Letadla 39 - 45, Jokosuka MXY7
    http://www.combinedfleet.com/ijna/mxy7.htm
    koapp.narod.ru
    wgordon.web.wesleyan.edu
    wgordon.web.wesleyan.edu
    http://base13.glasnet.ru/aoj/yo/mxy7.htm
    http://www.airwar.ru/enc/sww2/ohka.html
    http://www.cofe.ru/avia/Y/Y-30.htm
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10554#419345Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Jokosuka MXY-7
    櫻花 / Óka (Ohka) / Baka


    Keď sa roku 1944 japonské velenie definitívne rozhodlo o masovom nasadení svojich leteckých jednotiek na samovražedné akcie proti americkým námorným silám, letectvo, popri použití radových lietadiel, požadovalo aj lacné, špecializované stroje. Firma Jokosuka ponúkla jednoduchú, výrobne nenáročnú konštrukciu prijatú do výzbroje ako MXY 7 „Ohka“ (kvet čerešne). Pri pri stavbe Ohky sa v širokom merítku využívalo drevo. Lietadlo poháňali tri raketové motory na pevné palivo, Typ 4 Mark 1 Model 20 so spoločným ťahom 800 kg. Na miesto nasadenia sa preperavovalo v podvese pod bombardérom Micubiši G4M „Betty“. Vo výške 8200 m sa odpútalo od nosného bombardéru a v kĺzavom lete priblížilo do cielovej oblasti. Po vybratí ciela pilot Ohky prešiel s lietadlom do strmhlavého letu. Pre malý dolet MXY-7 muselo nosné lietadlo priletieť do relatívnej blízkosti predpokadaného ciela, kde sa často stávalo obeťou stíhačov U.S.NAVY ešte pred vypustením Ohky.Kvôli slabšimu výcviku pilotov, často nezvládajúcich let pri vysokých rýchlostiach pri konečnej fáze letu a americkej vzdušnej nadvláde, len málo zo 755 vyrobených exemplárov bolo ústešne použitých. Spojenecké kódové označenie tohoto nezvyčajného lietadla znelo „Baka“, čo je fonetický prepis slova v japonštine označujúceho blázna.




    Rene J. Francillion PhD, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
    David Herbert Donald, Complete Encyclopedia of World Aircraft, Barnes Noble Books, rok 1998, ISBN-13: 978-0760705926
    L+K 23/1973, Letadla 1939 – 45
    wgordon.web.wesleyan.edu


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10554#32084Verze : 0
    Avatar
    Náčrtek - pohled z boku.


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10554#103063Verze : 0
    MOD
    Avatar
    ...




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10554#32085Verze : 0
    Avatar
    Zde je Ohka ještě na jedné fotografii


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10554#101417Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Dvě fotografie - Ohka zavěšená pod Bettynkou a Ohka v předu bez.




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10554#108864Verze : 0
    MOD
    Avatar
    RAF Museum Cosford






    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10554#174344Verze : 0