Curtiss P-40B Tomahawk

Curtiss Tomahawk Mk.IIA
     
Název:
Name:
Curtiss P-40B Tomahawk Curtiss P-40B Tomahawk
Originální název:
Original Name:
Curtiss P-40B Tomahawk
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.MM.194R Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.MM.194R
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
131 pro USAAC
110 pro RAF (Sn. AH881-AH990)
První vzlet:
Maiden Flight:
13.03.1941
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2550 kg 5622 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3323 kg 7326 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3458 kg 7624 lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,370 m 37ft 3,6in
Délka:
Length:
9,670 m 31ft 9in
Výška:
Height:
3,226 m 10ft 7in
Plocha křídla:
Wing Area:
21.92 m2 235.94 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
151,597 kg/m2 31.05 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Allison V-1710-33 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 775,5 kW (1 054 k) při 2 800 ot/min, trvalý 723,3 kW (983,5 k) v h= 3 901 m při 2 600 ot/min a bojový: 812,8 kW (1 105 k) v h= 4 025 m při 3 000 ot/min.
Vrtule trojlistá elektricky polohovatelná Curtiss Electric s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 360 mm.
Allison V-1710-33 twelvee-cylinder supercharged liquid-cooled Vee engine rated at 1,040 hp for take-off, continuous output 970 hp at 12,800 ft and maximum output 1,090 hp at 13,200 ft,
driving a three-blade constant-speed Curtiss Electric propeller of diameter 11ft
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
454 l + jedna přídavná nádrž pod trupem o objemu 196, 289, 578 nebo 655 l. 100 UK gallons and one drop tank under the fuselage of the following volumes: 43 or 63.5 or 127 or 144 UK gallons.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
566.5 km/h v 4572 m 352 mph in 15000 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
488 km/h v 4572 m 303.2 mph in 15000 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14.5 m/s 2860 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5.1 min do 4572 m 5.1 min to 15000 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9096 m 29843 ft
Dolet:
Range:
1174.8 km 730 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1979.5 km 1230 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm nad motorem s 235 náboji na hlaveň
4x pevný kulomet Colt-Browning MG-40 ráže 7,62 mm v křídlech s 500/480 náboji na hlaveň.
Pumový náklad: 1x 227 kg puma pod trupem, nebo 2x 45,4 (nebo 6x 13,6 kg) pumy pod křídly
Two fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning MG-53 machine-guns upper the engine with 235 rpg and
four fixed forward-firing 0.3 inch Colt-Browning MG-40 machine-guns in wing mounted, 500/480 rpg.
Bomb load: Up to 500 lb bombs.
Uživatelské státy:
User States:








Poznámka:
Note:
Pro RAF byly do křídel montovány kulomety ráže 7,7 mm -
Zdroje:
Sources:
Zbigniew Kolacha a Marek Ryś, Monografie Lotnicze 65, Curtiss P-40 cz.2, AJ-Press 2000, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-040-0
William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd., New Ed edition, rok 2001, ISBN-10: 1-84065-269-1
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
Ray Wagner, Aircraft Profile No. 35 Curtiss P-40 Tomahawk rok 1967
L+L 12/1966, Letadla 1939 - 45
L+K 9/1991, P-40 až P-40C, Letadla 39-45
http://home.att.net/~jbaugher1/p40_4.html
http://www.airwar.ru/enc/fww2/p40b.html
http://www.warbirdforum.com/p040.htm
http://www.uswarplanes.net/p40.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40B-Tomahawk-t10564#173867 Verze : 0
P-40 byl svou konstrukcí z lehkých kovů a duralovým potahem na tehdejší dobu velmi pokrokový a odolný proti nepřátelské střelbě.

V roce 1941 zavedla RAF vylepšené stroje P-40B pod názvem Tomahawk.Těmito stroji se také proslavili dobrovolníci American Volunteer Group (AVG) známí také jako "Flying Tigers", kteří v roce 1942 za 6 měsíců nárokovali sestřelení 286 japonských letadel.
URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40B-Tomahawk-t10564#32192 Verze : 0
Curtiss P-40B
Curtiss P-40B Tomahawk -


Curtiss P-40B Tomahawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40B-Tomahawk-t10564#36347 Verze : 0
Nabíjení kulometů Tomahawku IIB
Curtiss P-40B Tomahawk -


URL : https://www.valka.cz/Curtiss-P-40B-Tomahawk-t10564#175541 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více