Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 369 příspěvků vloženo, 1699 editováno a 323 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Curtiss P-40B Tomahawk

Curtiss Tomahawk Mk.IIA

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Curtiss P-40B Tomahawk Curtiss P-40B Tomahawk
    Originální název:
    Original Name:
    Curtiss P-40B Tomahawk
    Kategorie:
    Category:
    stíhací letoun fighter aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1941-DD.MM.194R Curtiss-Wright Corp., Buffalo, New York
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1941-DD.MM.194R
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    131 pro USAAC
    110 pro RAF (Sn. AH881-AH990)
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    13.03.1941
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2550 kg 5622 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3323 kg 7326 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    3458 kg 7624 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11,370 m 37ft 3,6in
    Délka:
    Length:
    9,670 m 31ft 9in
    Výška:
    Height:
    3,226 m 10ft 7in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    21.92 m2 235.94 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    151,597 kg/m2 31.05 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Allison V-1710-33 kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 775,5 kW (1 054 k) při 2 800 ot/min, trvalý 723,3 kW (983,5 k) v h= 3 901 m při 2 600 ot/min a bojový: 812,8 kW (1 105 k) v h= 4 025 m při 3 000 ot/min.
    Vrtule trojlistá elektricky polohovatelná Curtiss Electric s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 360 mm.
    Allison V-1710-33 twelvee-cylinder supercharged liquid-cooled Vee engine rated at 1,040 hp for take-off, continuous output 970 hp at 12,800 ft and maximum output 1,090 hp at 13,200 ft,
    driving a three-blade constant-speed Curtiss Electric propeller of diameter 11ft
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    454 l + jedna přídavná nádrž pod trupem o objemu 196, 289, 578 nebo 655 l. 100 UK gallons and one drop tank under the fuselage of the following volumes: 43 or 63.5 or 127 or 144 UK gallons.
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    566.5 km/h v 4572 m 352 mph in 15000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    488 km/h v 4572 m 303.2 mph in 15000 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    14.5 m/s 2860 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    5.1 min do 4572 m 5.1 min to 15000 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    9096 m 29843 ft
    Dolet:
    Range:
    1174.8 km 730 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1979.5 km 1230 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný kulomet Colt-Browning M2 ráže 12,7 mm nad motorem s 235 náboji na hlaveň
    4x pevný kulomet Colt-Browning MG-40 ráže 7,62 mm v křídlech s 500/480 náboji na hlaveň.
    Pumový náklad: 1x 227 kg puma pod trupem, nebo 2x 45,4 (nebo 6x 13,6 kg) pumy pod křídly
    Two fixed forward-firing 0.5 inch Colt-Browning MG-53 machine-guns upper the engine with 235 rpg and
    four fixed forward-firing 0.3 inch Colt-Browning MG-40 machine-guns in wing mounted, 500/480 rpg.
    Bomb load: Up to 500 lb bombs.
    Uživatelské státy:
    User States:








    Poznámka:
    Note:
    Pro RAF byly do křídel montovány kulomety ráže 7,7 mm -
    Zdroje:
    Sources:
    Zbigniew Kolacha a Marek Ryś, Monografie Lotnicze 65, Curtiss P-40 cz.2, AJ-Press 2000, Gdaňsk 5, ISBN 83-7237-040-0
    William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd., New Ed edition, rok 2001, ISBN-10: 1-84065-269-1
    Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
    Ray Wagner, Aircraft Profile No. 35 Curtiss P-40 Tomahawk rok 1967
    L+L 12/1966, Letadla 1939 - 45
    L+K 9/1991, P-40 až P-40C, Letadla 39-45
    http://home.att.net/~jbaugher1/p40_4.html
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/p40b.html
    http://www.warbirdforum.com/p040.htm
    http://www.uswarplanes.net/p40.html
    archiv autora
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10564#173867Verze : 0
    MOD
    Avatar
    P-40 byl svou konstrukcí z lehkých kovů a duralovým potahem na tehdejší dobu velmi pokrokový a odolný proti nepřátelské střelbě.

    V roce 1941 zavedla RAF vylepšené stroje P-40B pod názvem Tomahawk.Těmito stroji se také proslavili dobrovolníci American Volunteer Group (AVG) známí také jako "Flying Tigers", kteří v roce 1942 za 6 měsíců nárokovali sestřelení 286 japonských letadel.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10564#32192Verze : 0
    Avatar
    Curtiss P-40B




    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10564#36347Verze : 0
    Avatar
    Nabíjení kulometů Tomahawku IIB


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10564#175541Verze : 0
    MOD