Rozpočet tohoto webu pro rok 2019 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 64.741,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 290 příspěvků vloženo, 994 editováno a 280 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

SOV - SU-14-1

СУ-14-1

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    SU-14-1 SU-14-1
    Originální název:
    Original Name:
    СУ-14-1
    Kategorie:
    Category:
    samohybné dělo self-propelled gun
    Výrobce:
    Producer:
    Leningradský závod pokusného strojírenství č. 185 S. M. Kirova, Leningrad /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.RRRR-20.03.1940
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    1
    Prototyp vyroben:
    Prototype Built:
    DD.MM.1936
    Osádka:
    Crew:
    6
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Bojová hmotnost:
    Combat Weight:
    60400 kg 133159 lb
    Celková délka:
    Overall Length:
    9450 mm 31ft 0,05in
    Celková šířka:
    Overall Width:
    3240 mm 10ft 7,56in
    Celková výška:
    Overall Height:
    3050 mm 10ft 0,07in
    Světlá výška:
    Ground Clearance:
    480 mm 1ft 6,89in
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Typ:
    Type:
    M-17F
    - vidlicový, vodou chlazený, zážehový dvanáctiválec o objemu 46 900 cm3
    M-17F
    - V engine, water cooled, gasoline, twelve cylinders, swept volume 46 900 cm3
    Výkon:
    Power:
    522 kW při 1700 ot/min 700 bhp at 1700 rpm
    Převodové ústrojí:
    Transmission:
    5+1, mechanická 5+1, mechanical
    Výkony:
    Performance:
     
    Rychlost na silnici:
    Road Speed:
    20 km/h 12.4 mph
    Rychlost v terénu:
    Cross-country Speed:
    ? km/h ? mph
    Jízdní dosah po silnici:
    Cruising Range on Road:
    100 km 62.1 mi
    Jízdní dosah v terénu:
    Cross-country Cruising Range:
    ? km ? mi
    Překonávání překážek:
    Obstacles Crossing:
     
    Svah:
    Gradient:
    35 ° 78 %
    Boční náklon:
    Side Slope:
    30 ° 67 %
    Překročivost:
    Trench Crossing:
    3,2 m 126in
    Výstupnost:
    Vertical Obstacle:
    0,9 m 35,4in
    Brodivost:
    Fording Depth:
    1,5 m 59,1in
    Výzbroj:
    Armament:
     
    Hlavní:
    Main:
    Br2, 152mm Br2, 152mm
    Vedlejší:
    Secondary:
    2x DT
    - ráže: 7,62 mm
    - munice: 2286 nábojů
    2x DT
    - calibre: 7,62 mm
    - ammunition: 2286 rounds
    Uživatelské státy:
    User States:
    - -
    Poznámka:
    Note:
    - -
    Zdroje:
    Sources:
    SVIRIN, M.: Samochodky Stalina, Eksmo, Moskva 2008
    //armor.kiev.ua/
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10571#543274Verze : 2
    MOD
    Avatar
    Malo by ísť o druhý prototyp, označovaný ako SU-14-1, dokončený začiatkom r.1936. U tohto vozidla boli zohľadnené pripomienky ktoré vyvstali počas prevádzky prvého prototypu. Mal rekonštruovanú prevodovku, zmenený podvozkový systém (namiesto šiestich nosných kladiek iba päť, upravené závesy kolies, upravené bočné krycie plechy, hnacie a napínacie koleso už neboli chránené). Počas skúšok v mesiacoch apríl - máj 1936 prototyp najazdil cca 800km. Plán pôvodne počítal s postavením pätice strojov, celý program bol však zastavený po tom ako bol r.1937 v rámci Stalinových čistiek zatknutý a neskôr popravený ako „nepriateľ ľudu“ šéfkonštruktér P. I. Sjačentov. Oba prototypy (SU-14 a SU-14-1) boli uložené v armádnom sklade č.37 v Moskve až do zimy r.1939, keď si na ne spomenuli a prišiel nápad využiť ich pri prekonaní Mannerheimovej línie vo Fínsku. Stroje boli dopravené do závodu S. M. Kirova (č.185) v Leningrade a v Ižorskom závode vybavené pancierovaním, ktoré malo chrániť bojový priestor. Tým samozrejme vzrástla hmotnosť vozidiel a znížila sa ich maximálna rýchlosť. Prestavba oboch vozidiel bola ukončená 20.3.1940, takže do bojov v Zimnej vojne už nezasiahli. Stroje boli po streleckých skúškach pokusne priradené k tankovej skupine kapitána P. F. Lebedeva v rámci Kyjevského vojenského okruhu v júli 1940. v Septembri sa vrátili na polygón v Kubinke. V r.1941 ostreľovali na veľkú vzdialenosť blížiace sa nemecké jednotky. Na rozdiel od SU-14 (ktoré v 60.rokoch zošrotovali) mal SU-14-1 viac šťastia a v Kubinke stojí doteraz ako exponát múzea obrnenej techniky.
    TTD:
    Hmotnosť: 64t (48t pred opancierovaním)
    Motor: M-17F, 700ks, max. rýchlosť 20 - 22km/h (30km/h pred opancierovaním)
    Výzbroj: 152mm kanón Br 2, 3x 7,62mm guľomet (DP, DT?)
    Pancier: čelná stena 50mm, ostatné 30mm
    Osádka: 6 mužov


    Zdroj: I. Pejčoch/ S. Spurný: Obrněná technika 4 - SSSR 1919 - 1945 (II. Část), Ares 2002, ISBN 80-86158-18-7


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10571#106063Verze : 0
    Avatar
    Foto z muzea v Kubince


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10571#32241Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Ešte jeden záber z Kubinky. Rozmery tohoto drobčeka dobre vyniknú v porovnaní s ľudskou postavou. Very Happy


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10571#106065Verze : 0