Dewoitine D.510 C.1

     
Název:
Name:
Dewoitine D.510 C.1 Dewoitine D.510 C.1
Originální název:
Original Name:
Dewoitine D.510 C.1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.08.1934-DD.MM.1936 Société Aéronautique Française-Avions Dewoitine, Toulouse /
DD.MM.1936-DD.02.1937 Société des établissements Lioré et Olivier, Argenteuil /
DD.02.1937-DD.07.1937 Société Nationale des Constructions Aéronautiques du Sud-Est, Argenteuil /
Období výroby:
Production Period:
DD.08.1934-DD.07.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
118
První vzlet:
Maiden Flight:
14.08.1934
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1496 kg 3298 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1929 kg 4253 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,092 m 39ft 8in
Délka:
Length:
7,940 m 26ft 1in
Výška:
Height:
2,75 m 9ft 0,33in
Plocha křídla:
Wing Area:
16,50 m2 177.61 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
116,909 kg/m2 23.94 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Hispano-Suiza 12Ycrs kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovám výkonu 615 kW při 2 400 ot/min a 633 kW při 2 400 ot/min v h= 4 000 m.
Vrtule trojlistá kovová, vrtulové listy s nastavitelným úhlem náběhu.
Hispano-Suiza 12Ycrs twelve-cylinder supercharged liquid-cooled Vee engine, rated at 835 hp at 2,400 rpm for take-off and 860 hp at 2,400rpm at 13,123 ft,
driving a three-blade variable-pitch propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
402 km/h v 5000 m 249.8 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
332 km/h v ? m 206.3 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,85 m/s 2923.2 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
1,3 min do 1000 m 1,3 min to 3281 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10500 m 34449 ft
Dolet:
Range:
740 km 460 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
860 km 534 mi
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón Hispano-Suiza HS-9 v ose vrtule s 60 granáty a
2x pevný kulomet Darne 32 ráže 7,5 mm v křídlech nebo později
2x pevný kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm v křídlech s 300 náboji na hlaveň.
One fixed forward-firing 0.79 inch Hispano-Suiza HS-9 cannon, 60 rounds and
two fixed forward-firing 0.295 inch Darne machine-guns in a wing mounted or later
two fixed forward-firing 0.295 inch MAC 1934 machine-guns in a wing mounted, 300 rpg.
Uživatelské státy:
User States:




Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Jaroslav Schmid, Letadla 1939-45, Stíhací a bombardovací letadla Francie a Polska, Nakladatelství Fraus, Plzeň, 2003, str. 127, ISBN 80-7238-284-5.
L+K 9/1971, Letdla 1939-45, Dowoitine D-510, Václav Němeček
http://www.airwar.ru/enc/fww2/d510.html
www.militaryfactory.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-510-C-1-t1058#165033 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/fww2/d510.html

Dewoitine D.510 C.1 -


Dewoitine D.510 C.1 -


Dewoitine D.510 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-510-C-1-t1058#572429 Verze : 0
Dewoitine D.510

Uživatelské krajiny :
Venezuela, Španielsko (republikáni), Čína (nacionalisti), Francúzsko

Dewoitine D.510 bol jeden z typov série D.500. Celokovový dolnoplošník s otvorenou kabínou a pevným podvozkom bol v tridsiatych rokoch používaný hlavne francúzskym letectvom. Vyvinutý bol v roku 1934 vo Francúzsku firmou konštruktéra Emila Dewoitine. Vývoj radu D.500 pokračoval a vyústil do pravdepodobne najlepšej francúzskej stíhačky druhej svetovej vojny D.520.
Bojový krst zažil D.510 počas bojov v španielskej občianskej vojne na strane republikánskeho letectva.
Koncepcia umiestnenia hlavňovej výzbroje bola poňatá vylúčením palby cez okruh listov vrtule. Pár 7,5 mm guľometov bol umiestnený v kvapkovitých krytoch na spodnej strane krídel v dostatočnej vzdialenosti aby strieľal mimo okruh vrtule. 20mm kanón strieľal dutým hriadeľom vrtule. Táto koncepcia bola špecialitou série D.500 a svojim poňatím sa riešila od svojich koncepcií iných vtedajších strojov.
Stroj bol vyvinutý z modelu D.501 namontovaním silnejšieho motoru a z toho vyplívajúcimi vylepšeniami. V službe zotrval až do roku 1940. Počas francúzskej kampaňe sa do bojov údajne nezapojil. Bol by zrejme pre svoju nízku rýchlosť (okolo 400 km/h) a slabú pancierovú ochranu posádky ľahkou korisťou pre Bf 109. Celkovo bolo vyrobených okolo 120 ks a niekolko desiatok kusov bolo aj exportovaných. D.510 predstavoval slepú vývojovú vetvu koncepcie stíhacích lietadiel a historia tomu dala plne za pravdu.
Napriek tomu disponoval D.510 fatálnou vymoženosťou, jedinečnou v celej histórii letectva. Keď sa totiž stroj dostal do vývrtky, stačilo iba kustiť knipel a kormidlá a stroj sa sám vyrovnal! Nevedno či to bola štastná zhoda náhod alebo úmysel konštruktérov. Každopádne sa tým pádom stal stroj veľmi cenený pre výcvik mladých a neskúsených pilotov a zachránil tak mnoho životov.

Zdroje ABC a internet.

Farebný trojpohľad J.Velca k videniu tu :
www.mo-na-ko.net
Dewoitine D.510 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-510-C-1-t1058#139241 Verze : 0
Zajímavé kamufláže Dewoitiny D.510 C.1
Dewoitine D.510 C.1 -


Dewoitine D.510 C.1 -


Dewoitine D.510 C.1 -


Dewoitine D.510 C.1 -


URL : https://www.valka.cz/Dewoitine-D-510-C-1-t1058#165034 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více