Název: Name: | Dewoitine D.500 C.1 | Dewoitine D.500 C.1 |
Originální název: Original Name: | Dewoitine D.500 C.1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1932-DD.MM.1934 Société Aéronautique Française-Avions Dewoitine, Toulouse DD.MM.1934-DD.MM.1935 Société des Etablissements Lioré et Olivier, Argenteuil | |
Období výroby: Production Period: | 23.11.1932-DD.MM.1935 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 101 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 18.06.1932 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1287 kg | 2837 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1710 kg | 3770 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,090 m | 39ft 8in |
Délka: Length: | 7,740 m | 25ft 4,75in |
Výška: Height: | 3,630 m | 11ft 10,9in |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,50 m2 | 177.6 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 103,636 kg/m2 | 21.23 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | prototyp: Hispano-Suiza 12Nbrs kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 485 kW (660 k) a max. výkonu 544,3 kW (740 k) v h= 4 000 m při 2 100 ot/min sériová výroba: Hispano-Suiza 12Xbrs kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 485 kW (660 k) a max. výkonu 507,5 kW (690 k) v h= 3 900 m při 2 600 ot./min. Vrtule dvoulistá dřevěná s pevným úhlem náběhu. | Prototype: Hispano-Suiza 12Nbrs twelve-cylinder supercharged liquid-cooled Vee engine, rated at 651 hp for take-off and 730 hp at 13,123 ft at 2,100 rpm other D.500: Hispano-Suiza 12Xbrs twelve-cylinder supercharged liquid-cooled Vee engine, rated at 651 hp for take-off and 680 hp at 12,795 ft at 2,600 rpm driving a two-blade fixed-pitch wooden propeller. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 359 km/h v 4000 m | 223.1 mph in 13123 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 304 km/h v ? m | 188.9 mph in 0 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 1,3 min do 1000 m | 1,3 min to 3281 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11000 m | 36089 ft |
Dolet: Range: | 853 km | 530 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | - km | - mi |
Výzbroj: Armament: | Prototyp: 2x pevný kulomet Vickers ráže 7.7 mm nad motorem Sériově vyrobené: 2x pevný kulomet Darne 32 ráže 7,5 mm nad motorem 2x pevný kulomet Darne 32 ráže 7,5 mm v křídlech (později vyrobené stroje). | Prototype: Two fixed forward-firing 0.303 inch Vickers machine-guns. Mass produced aircraft: Two fixed forward-firing 0.295 inch Darne machine-guns in the nose and later additional two fixed forward-firing Darnes in the wings. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | - |
Zdroje: Sources: | Squadron/Signal. Aircraft Number 180, Alain Pelletier, French Fighters of World War II Bartlomiej Belcarz, AirMagazine No.24, Las sections de chasse Polonaises improvisees en France en 1940, 12/2004, page 52. http://www.airwar.ru/enc/fww2/d500.html http://en.academic.ru/dic.nsf/enwiki/253525 http://avia-museum.narod.ru/france/ aviarmor.net archiv autora |