TG-V (projekt supertěžkého tanku)

TG-V
ТГ-В
TG-V
V březnu roku 1931 předložil ing. E. Grotte UMM RKKA návrh projektu supertěžkého tanku - spíše pozemní bitevní lodi - o celkové hmotnosti okolo 1000 tun. Tento gigant měl nést v šesti věžích tuto výzbroj - v hlavní věži dva kanony ráže 304 mm, ve dvou předních celkem čtyři kanony ráže 152 mm, v zadní části měly být umístěny ve tří věžích čtyři kanony ráže 76,2 mm a dva ráže 45 mm. Ochranu tanku měl tvořit v čelní části pancíř o síle 300 mm (tedy jako pancíř bitevní lodi), na bocích 250 mm a v ostatních částech od 60 do 100 mm. Pro obsluhu se počítalo se 40 muži, pro pohon mělo sloužit několik motorů o celkovém výkonu 24 000 HP. Ovládání vozidla mělo být v kombinaci hydrodynamické a elektrické převody. Vozidlo mělo dosahovat rychlosti až 60 km/h.
Naštěstí nebyl na Správě mechanizace a motorizace DRRA nikdo dostatečně šílený, aby projekt doporučil k výrobě prototypu.


Zdroj
Soljankin A.G., Pavlov M.V., Pavlov I.V., Želtov I.G.: Sovetskije tjažolije tanki 1917-1941, Ekspint, Moskva 2004
http://forum.bestway.com.ua/

TG-V (projekt supertěžkého tanku) - TG-V
nákres projektu vozidla

TG-V
nákres projektu vozidla

URL : https://www.valka.cz/TG-V-projekt-supertezkeho-tanku-t106210#379482 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více