KV (prototyp)

KV (Prototype)
КВ (опытный образец)
     
Název:
Name:
KV (prototyp) KV (prototype)
Originální název:
Original Name:
КВ (опытный образец)
Kategorie:
Category:
těžký tank heavy tank
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Leningradský Kirovův závod, Leningrad /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1938-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
01.10.1939
Osádka:
Crew:
4
Technické údaje:
Technical Data:
 
Bojová hmotnost:
Combat Weight:
40000 kg 88185 lb
Délka s kanónem dopředu:
Length with Gun Forward:
6750 mm 22 ft 1 ¾ in
Délka korby:
Hull Length:
6750 mm 22 ft 1 ¾ in
Celková šířka:
Overall Width:
3320 mm 10 ft 10 ¾ in
Celková výška:
Overall Height:
2650 mm 8 ft 8 ⅜ in
Světlá výška:
Ground Clearance:
450 mm 1 ft 5 ¾ in
Šířka pásu:
Track Width:
? mm ?
Měrný tlak:
Ground Pressure:
0,65 MPa 94.27 psi
Pancéřování:
Armour:
Korba:
čelo - 75 mm
boky, záď - 75 mm
strop - 30 mm
dno - 30-40 mm

Věž:
čelo, boky, záď - 75 mm
strop - 30 mm
Hull:
front - 75 mm
sides, rear - 75 mm
top - 30 mm
bottom - 30-40 mm

Turret:
front, sides, rear - 75 mm
top - 30 mm
Pohon:
Propulsion:
 
Typ:
Type:
V-2 (vidlicový vodou chlazený vznětový 12/válec o objemu 38.880 cm3) V-2 (V-12, water-cooled diesel, 38,880 ccm)
Výkon:
Power:
368 kW při 1800 ot/min 493.5 bhp at 1800 rpm
Převodové ústrojí:
Transmission:
vícekotoučová suchá spojka, mechanická převodovka 5+1, dvoudiskové boční třecí spojky, boční převodovky Multi disc dry clutch, gearbox 5 +1, a two side-friction clutch, gearbox side
Výkony:
Performance:
 
Rychlost na silnici:
Road Speed:
36 km/h 22 mph
Rychlost v terénu:
Cross-country Speed:
16,5 km/h 10 mph
Jízdní dosah po silnici:
Cruising Range on Road:
230 km 143 mi
Jízdní dosah v terénu:
Cross-country Cruising Range:
175 km 109 mi
Překonávání překážek:
Obstacles Crossing:
 
Svah:
Gradient:
37 ° 82 %
Boční náklon:
Side Slope:
30 ° 67 %
Překročivost:
Trench Crossing:
3 m 118 in
Výstupnost:
Vertical Obstacle:
0,87 m 34 in
Brodivost:
Fording Depth:
1,5 m 59 in
Výzbroj:
Armament:
 
Hlavní:
Main:
1x 76,2 mm L11, 118 nábojů 1x 76,2 mm L11, 118 rounds
Vedlejší:
Secondary:
1x 45 mm,vz.32/38 K20, 50 nábojů (posléze nahrazen kulometem DT)
1+1x 7,62 mm DT, 1008 nábojů
1x 45 mm vz.32/38 K20, 50 rounds
1+1x 7,62 mm DT, 1008 rounds
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Tovární číslo vozidla U-0
Elektroinstalace - jednovodičová 24 V
Palivové nádrže - 600 l
Number VAT U-0
Electrical - single wire 24 V
Fuel tank - 600 l
Zdroje:
Sources:
Barjatinskij M.: Tjažolij tank KV, Broněkolekcija 6/2006, Modělist-Konstrukťor, Moskva 2006
Soljankin A.G., Pavlov M.V., Pavlov I.V., Želtov I.G.: Sovetskije tjažolije tanki 1917-1941, Ekspint, Moskva 2004
ru.wikipedia.org
http://otvoyna.ru/
URL : https://www.valka.cz/KV-prototyp-t106211#379485 Verze : 1
KV - prototyp
Tank KV byl původně vyvíjen jako odlehčená jednověžová verze tanku SMK pod vedením ing. A. Ermolajeva a Ž. Kotina. Podvozková část byla zkrácena o dvě kola na každé straně, což mělo vliv na zlepšení manévrovatelnosti a odlehčení vozidla. Odpružení zůstalo stejné torzními tyčemi, ale vzhledem k menší hnotnosti tanku byl použit nový vznětový motor V-2, čímž se při méně než poloviční zásobě paliva oproti SMK podařilo téměř zachovat dojezd vozidla. Tloušťka pancéřování byla mimo dna a stropu zesílena na 75 mm a vozidlo bylo v jedné věži vyzbrojeno po jednom kanony ráže 76,2 mm L-11 a 45 mm K20 (aby bylo vyhověno zadání). Doplňkovou výzdroj tvořily kulomety DT, po jednom v masce kanonů, ve vyvažovači věže a na věnci poklopu jako protiletadlový. Jako vnější pojítko sloužila radiostanice 71-TC-3.
Po vojskových zkouškách a přijetí do výzbroje dne 19. prosince 1939 bylo vozidlo zařazeno do stavu roty těžkých zkušebních tanků 91. tankového praporu 20. těžké tankové brigády (již s odmontovaným menším kanonem - místo něj byl kulomet DT) a bojovalo společně s T-100 a SMK proti Finsku v Zimní válce. Stroj se smíšenou posádkou (vojáci a technici s Kirovského závodu) ve složení por. Kačechin (velitel), I. Golovačev (řidič-mechanik), por. Poljakov (střelec), K. Kovš, A. Jestratov a P. Vasiljev inkasoval větší počet zásahů od PT kanonů, ani jednou se pancíř nepodařilo prorazit, pouze jednou došlo k prostřelení hlavně.
Vozidla typové řady KV dostala v sériové výrobě přednost před stroji SMK a T-100.

Soljankin A.G., Pavlov M.V., Pavlov I.V., Želtov I.G.: Sovetskije tjažolije tanki 1917-1941, Ekspint, Moskva 2004
Barjatinskij M.: Tjažolij tank KV, Broněkolekcija 6/2006, Modělist-Konstrukťor, Moskva 2006
Kolomijec M., Moščanskij I.: Mnogobašennyje tanky RKKA, Frontovaja Iljustracija no.5/2000, Moskva 2000
URL : https://www.valka.cz/KV-prototyp-t106211#379527 Verze : 5
Soljankin A.G., Pavlov M.V., Pavlov I.V., Želtov I.G.: Sovetskije tjažolije tanki 1917-1941, Ekspint, Moskva 2004

KV (prototyp) - KV prototyp
čelní nákres

KV prototyp
čelní nákres

KV (prototyp) - KV prototyp
boční nákres

KV prototyp
boční nákres

URL : https://www.valka.cz/KV-prototyp-t106211#379489 Verze : 1
Barjatinskij M.: Tjažolij tank KV, Broněkolekcija 6/2006, Modělist-Konstrukťor, Moskva 2006

KV (prototyp) - KV - prototyp 
ve věži jsou umístěny vedle sebe kanony L-11 a K20

KV - prototyp
ve věži jsou umístěny vedle sebe kanony L-11 a K20

URL : https://www.valka.cz/KV-prototyp-t106211#379486 Verze : 1
Soljankin A.G., Pavlov M.V., Pavlov I.V., Želtov I.G.: Sovetskije tjažolije tanki 1917-1941, Ekspint, Moskva 2004

KV (prototyp) - KV prototyp
čelní pohled

KV prototyp
čelní pohled

KV (prototyp) - KV prototyp
pohled z boku

KV prototyp
pohled z boku

KV (prototyp) - KV prototyp
pohled zezadu

KV prototyp
pohled zezadu

URL : https://www.valka.cz/KV-prototyp-t106211#379494 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více