- přístrojový skříňový automobil P V3S - vysílač PAR-8 (SV-250) s antenním systémem - vlnoměr Č 4 - 1 - přijímač US-P nebo US-9 - vysílač radiomajáku MRM-48 s anténou - telefon TP 25 - zdrojový přívěs A3S s 2 EC AB-4 (AB-4-T/230) nebo EC 15 kVA
-
Uživatelské státy: User States:
?
?
Poznámka: Note:
Čs. zástavba PAR-8 PAR = přívodná letecká radiostanice
PAR = non direction beacon/lokator
Zdroje: Sources:
Let-51-70 - Systémy a prostředky RTZ, vydání I. z roku 1967 a II. vydání z r. 1982
URL : https://www.valka.cz/CZK-SOV-PAR-8-privodna-letecka-radiostanice-t107037#381615
Verze : 0
Přívodná letecká radiostanice PAR-8
Tato radiostanice středního výkonu (350 – 400W) slouží k přívádění letounů, vybavených radiovým kompasem do určeného prostoru. Nejčastěji je to prostor letiště v některém ze systémů zabezpečení přistání (OSP-48 , SP-50 a pod) a může být využita pro jednostranné spojení s letouny.
Stanice je ve verzích: PAR-8 a PAR-8S – kmitočtový rozsah: 150 – 1000 kHz PAR-8SM – kmitočtový rozsah: 150 – 1300 kHz
Druhy provozu (všechny verze) : A 1 (nemodulovaná telegrafie), A 2 (modulovaná telegrafie) A 3 (fonie)
Volací znak v abecedě MORSE je nejčastěji dvoupísmenový, automaticky klíčován typem APS-2.
-------------------
Radiostanice/vysílače pracují s všesměrovým vyřazováním a používají tzv. lodní anténu „T“. (3 vodiče o délce 70 m na stožárech 20 m vysokých. Antenní systém doplňuje síť 16 protiváh, o délce 50 m a roztažených paprskovitě od automobilu. (Má i „malou“ anténu o výšce 3,5 m s dosahem 30 – 40 km). Pro rozvinutí je třeba prostor o rozměrech 110 x 110 m.
Tento ant. systém byl shodný pro přívodné radiostanice PAR-7 a všechny verze PAR-8. K rozvinutí je stanoven limit 90 minut. ( v noci 110 minut, v zimě 120 minut)
(V soupravách je ještě návěstní radiový maják MRM-48 (Marker) k signalizaci přeletu. Při převozu je jeho anténa složena na střeše automobilu).
Soupravu stanice PAR-8 v základní mobilní verzi tvoří: - přístrojový skříňový automobil P V3S s kompletním přístrojovým vybavením: - vysílač SV-250/SV-250S (150 – 1000 kHz) a SV-250SM (150 – 1300 kHz) - vlnoměr Č 4-1 - příjímač US-P nebo US-9 - vysílač radiomajáku MRM-48 - zdrojový přívěs A3S, v němž jsou dvě elektrocentrály AB-4 (AB-4-T/230M), které se při provozu střídají, kabely, ruční hasící přístroj.
Alternativně byla používána přívěsná elektrocentrála EC 15 kVA Na stálém stanovišti bylo možné využít k napájení el. sítě jako u stacionární stanice.
Přívodná radiová stanice PAR-8 byla používána i jako stacionární - přístrojová část byla v objektu a k napájení využívána el. síť 3x 380V/50Hz.
Zdroj: Let-51-70 - Systémy a prostředky RTZ, vydání I. z roku 1967 a vydání II. z roku 1982
URL : https://www.valka.cz/CZK-SOV-PAR-8-privodna-letecka-radiostanice-t107037#381616
Verze : 0
Reklama
Přístrojová zástavba PAR-8 v P V3S
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
(Foto z archivu VTÚLaPVO)
URL : https://www.valka.cz/CZK-SOV-PAR-8-privodna-letecka-radiostanice-t107037#381659
Verze : 0
Přívodná rdst PAR-8 v zástavbě P V3S
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
Kopie nízké kvaliy z předpisu Let-51-70 r. 1967: Přístrojový vůz PAR-8 s anténou MRM-48 na střeše
Období
-
Typ stroje
-
Kamufláž
-
Země
-
Výrobní číslo
-
Poznávací značka / evidenční číslo
-
Taktické označení
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Datum (DD.MM.RRRR)
-
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
Kopie nízké kvality z předpisu Let-51-70 z r.1982: Přístrojový vůz PAR-8 a ant. systém
URL : https://www.valka.cz/CZK-SOV-PAR-8-privodna-letecka-radiostanice-t107037#381660
Verze : 0