Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 341 příspěvků vloženo, 1317 editováno a 317 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Reggiane Re.2002 Ariete

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Reggiane Re.2002 Ariete (Skopec) Reggiane Re.2002 Ariete (Ram)
    Originální název:
    Original Name:
    Reggiane Re.2002 Ariete
    Kategorie:
    Category:
    stíhací-bombardovací letoun fighter-bomber aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.10.1940-DD.04.1944 Reggiane Officine Meccaniche Italiane SA, Reggio Emilia /
    Období výroby:
    Production Period:
    08.11.1942-DD.04.1944 série
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    cca 60
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.10.1940
    Osádka:
    Crew:
    1
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    2390 kg 5269 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    3240 kg 7143 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    3400 kg 7496 lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    11,000 m 36ft 1,06in
    Délka:
    Length:
    8,160 m 26ft 9,25in
    Výška:
    Height:
    3,150 m 10ft 4,01in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    20,40 m2 219.58 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    158,82 kg/m2 32.53 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    1
    Typ:
    Type:
    Piaggio P.XIX RC. 45 Turbine-B, vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnátiválec se sníženou výškovostí o vzletovém výkonu 877 kW.
    Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček Piaggio P.2001M o průměru 3 050 mm
    Piaggio P.XIX RC. 45 Turbine-B fourten-cylinder air-cooled double-row radial engine rated at 1,175 hp for take-off,
    driving three blade Piaggio P.2001M constant-speed propeller of 10ft diameter.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    533 l + 240 l v přídavné nádrži pod trupem a 2x 100 l v nádržích pod křídly. 117 UK gallons in internal tanks and 97 UK gallons in three drop tanks.
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    530 km/h v 5486 m 329 mph in 18000 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    425 km/h v 6000 m 264.1 mph in 19685 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    12,0 m/s 2362.2 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    2,73 min do 2000 m 2,73 min to 6562 ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    10973 m 36000 ft
    Dolet:
    Range:
    700 km 435 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    1100 km 683.5 mi
    Výzbroj:
    Armament:
    2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 12,7 mm nad motorem, 450 nábojů pro pravý a 390 pro levý kulomet a
    2x pevný kulomet Breda-SAFAT ráže 7,7 mm v křídlech, 350 nábojů pro levý a 290 pro pravý.
    Pumový náklad: 1x 650kg puma (1,422 lb) pod trupem a 2x 160 kg (352,7 libra) puma pod křídly, celkem 970 kg 2,138 lb. Alternativně mohlo být podvěšeno torpédo.
    Two fixed forward-firing 0.5 inch Breda-SAFAT machine guns in the upper cowling, 450/390 rounds and
    two fixed forward-firing 0.303 inch Breda-SAFAT machine guns mounted in the wings, 350/290 rounds.
    Bomb load: One 352lb bomb under each wing and one 1,422lb bomb under the fuselage for a total of 2,095lbs. Alternately it could also carry one torpedo.
    Uživatelské státy:
    User States:




    Poznámka:
    Note:
    Základem pro vývoj stíhacího bombardéru Re.2002 byl starší stíhací Re.2000 třetí výrobní série. K draku stíhačky byl přopojen těsně a pečlivě kapotovaný dvouhvězdicový čtrnáctiválec Piaggio P.XIX RC-45. Vzduchem chlazené motory byly pro bitevní stroj výhodné. protože u nich nehrozila ztrata chladící kapalini v důsledku prostelení chladícího okruhu.
    Společnost Reggiane získala objednávku na 500 Re.2002, ale dokončila přibliřně 60 letadel. Z těchto šedesáti letadel bylo po italské kapitulaci Němci několik letadel zabaveno a následně používáno. První dodávky bitevníků Re.2002 byly uskutečněny až v červenci 1942, letouny operačně létaly nad Sicilií, kde však byly doslova smeteny spojeneckým letectvem.
    The Reggiane Re.2002 was a ground attack aircraft developed from the Re.2000 fighter. Work began on the new aircraft during 1940, and it made its first flight in October 1940. The most obvious difference between the two aircraft was the radial engine Piaggio P.XIX RC. 45 Turbine-B (Whirlwind). Radial engines were generally less vulnerable to damage from small arms fire, lacking the complex liquid cooling systems used by the inline engines.
    Reggiane received orders for 500 Re.2002s in two batches, although only around 60 were actually completed. Of those aircraft 16 were completed for the Germans after the Italian surrender. The first airframes were complete by the end of 1941. However, problems with the engines meant that the Re.2002 did not reach front line squadrons until July 1942, operationally flew over Sicily, where, however, were destroyed
    of the Allied Force.
    Zdroje:
    Sources:
    www.historyofwar.org
    www.century-of-flight.net
    http://comandosupremo.com/re2002.html
    http://www.airwar.ru/enc/fww2/re2002.html
    archiv autora


    Trojpohled
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10710#380461Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Reggiane Re.2002 Ariete

    http://1000aircraftphotos.com/Contributions/Ferone/3959.htm
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10710#194374Verze : 0
    MOD
    Avatar
    ...


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10710#52122Verze : 0
    Avatar
    Reggiane Re.2002 Ariete
    Zdroj: http://www.airwar.ru/enc/fww2/re2002.html


    letoun 239 Squadriglii 102 Gruppo 5 Stormo

    zadní pohled na letoun v barvách Luftwafe
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/10710#345716Verze : 1