Rozpočet tohoto webu pro rok 2018 : 85.000,- Kč / Příjmy doposud : 87.861,- Kč Chci přispět
Za posledních 7 dní bylo 352 příspěvků vloženo, 1521 editováno a 327 zmoderováno. Statistiky
Vývoj a novinky na tomto fóru + hlášení chyb

Potez 637 A.3

    Avatar
     
    Název:
    Name:
    Potez 637 A.3 Potez 637 A.3
    Originální název:
    Original Name:
    Potez 637 A.3
    Kategorie:
    Category:
    průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
    Výrobce:
    Producer:
    DD.MM.1938-DD.MM.1939 Société Nationale des Constructions Aéronautiques du Nord, Méaulte /
    Období výroby:
    Production Period:
    DD.MM.1938-DD.MM.1939
    Vyrobeno kusů:
    Number of Produced:
    61
    První vzlet:
    Maiden Flight:
    DD.10.1938
    Osádka:
    Crew:
    3
    Základní charakteristika:
    Basic Characteristics:
     
    Vzlet a přistání:
    Take-off and Landing:
    CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
    Uspořádání křídla:
    Arrangement of Wing:
    jednoplošník monoplane
    Uspořádání letounu:
    Aircraft Concept:
    klasické conventional
    Podvozek:
    Undercarriage:
    zatahovací retractable
    Přistávací zařízení:
    Landing Gear:
    kola wheels
    Technické údaje:
    Technical Data:
     
    Hmotnost prázdného letounu:
    Empty Weight:
    3154 kg 6953 lb
    Vzletová hmotnost:
    Take-off Weight:
    4225 kg 9315 lb
    Maximální vzletová hmotnost:
    Maximum Take-off Weight:
    ? kg ? lb
    Rozpětí:
    Wingspan:
    16,000 m 52ft 6in
    Délka:
    Length:
    11,070 m 36ft 4in
    Výška:
    Height:
    3,670 m 12ft 0,5in
    Plocha křídla:
    Wing Area:
    32,70 m2 351.98 ft2
    Plošné zatížení:
    Wing Loading:
    129,205 kg/m2 26.46 lb/ft2
    Pohon:
    Propulsion:
     
    Kategorie:
    Category:
    pístový piston
    Počet motorů:
    Number of Engines:
    2
    Typ:
    Type:
    Gnome-Rhône GR 14 M6/7 vzduchem chlazený přeplňovaný dvouhvězdicový čtrnáctiválec oba motory měly opačný směr otáčení, vzletový výkon 515 kW (700 k) při 3 030 ot/min, bojový výkon 515 kW (700 k) v h= 5 150 m, nominální výkon 485,5 kW (660 k) v h= 4 000 m a ekonomický 339 kW (455 k) při 2 350 ot/min v h= 4 000 m.
    Vrtule trojlisté s konstantními otáčkami.
    Gnome-Rhône GR 14 M6/7 fourteen-cylinder air-cooled supercharged two-row radial engine with opposite rotation, rated at 690 hp at 3,030 rpm for take-off, combat power output 690 hp at 16,896 ft, nominal power 651 hp at 13,123 ft and cruising power output 449 hp at 13,123 ft,
    driving a three-blade constant-speed propellers.
    Objem palivových nádrží:
    Fuel Tank Capacity:
    950 l 209 UK gallons (251 US gallons)
    Výkony:
    Performance:
     
    Maximální rychlost:
    Maximum Speed:
    435 km/h v 4000 m 270.3 mph in 13123 ft
    Cestovní rychlost:
    Cruise Speed:
    320 km/h v 4000 m 198.8 mph in 13123 ft
    Rychlost stoupání:
    Climb Rate:
    10,67 m/s 2100.4 ft/min
    Čas výstupu na výšku:
    Time to Climb to:
    ? min do ? m ? min to ? ft
    Operační dostup:
    Service Ceiling:
    8000 m 26247 ft
    Dolet:
    Range:
    1550 km 963.1 mi
    Maximální dolet:
    Maximum Range:
    ? km ? mi
    Výzbroj:
    Armament:
    1x pevný kulomet MAC 1934 ráže 7,5 mm v přídi s 300 náboji,
    1x pohyblivý MAC 1934 ráže 7,5 mm v zadní kabině, 500 nábojů a
    1x pevný MAC 1934 ráže 7,5 mm střílející za letoun s 300 náboji.
    One fixed, forward-firing 0.295 inch MAC 1934 machine-gun in the nose with 300 rounds,
    one fixed, rearward-firing 0.295 inch MAC 1934 machine-gun under fuselage with 300 rounds and
    one flexibly rearward-firing 0.295 inch MAC 1934 machine-gun mounted in dorsal position with 500 rounds.
    Uživatelské státy:
    User States:
    Poznámka:
    Note:
    viz historie The Potez 637 A3 was a three-seat reconnaissance aircraft that served in small numbers with the Armée de l'Air during the Battle of France, but that was already being phased out in favour of the Potez 63.11.
    The Potez 637 began to enter service in May 1939, and was used to equip two reconnaissance Escadres - the 33rd and 52nd. At the start of the Second World War fifty three aircraft were in front line service, all with these two units. After the outbreak of war the Bloch 131, Potez 637 and a number of older Mureaux types were used on deep reconnaissance missions over Germany, but losses were so high that after September only the Potez was allowed to cross the border.
    The Potez 637 was in the process of being withdrawn from frontline service at the start of the German offensive. At the end of the Battle of France only twelve Potez 637s remained intact in France.
    Zdroje:
    Sources:
    Fernandez, J.: Potez 63 Family, MMP, Sandomierz 2008
    http://en.wikipedia.org/wiki/Potez_630
    http://www.airwar.ru/enc/spyww2/p637.html
    www.aviafrance.com
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1078#4653Verze : 0
    MOD
    Avatar

    Historie typu:



    Potez 637 A3 byl třímístný průzkumný letoun, který byl nasazen v malém množství u Armée de l' Air v průběhu bitvy o Francii, postupně byl nahrazován průzkumným letounem Potez 63.11.
    Potez 637 byl zařazen do výzbroje v květnu 1939 u dvou průzkumných letek (Escadrille) 33. a 52. Na začátku druhé světové války bylo v přední linii 53 Potezů 637 A3, všechny letouny byly u těchto dvou jednotek. Po vypuknutí bojů byly průzkumné Potez 637, Bloch MB.131 a starší typy Mureaux byly použity pro dálkové průzkumné mise nad Německem, ztráty takto nasazených letadel však byly neúnosně vysoké, od září 1939 mohly pouze letouny Potez létat za německé hranice.
    Po zahájení německé ofenzivy byly Potezy 637 staženy z frontové linie.
    Potezy 637 utrpěly velmi těžké ztráty během nedlouhého tažení. Jednotka GR II/52 ztratila všechny Potezy 637 za šestnáct dní bojů, GR II/33 ztratil všech svých sedm Potezů 637. Stejně jako u Potezu 63.11 byl hlavní příčinou těchto ztrát nepřátelské protiletadlové dělostřelectvo, bohužel jak německé, tak i spojenecké. Dělostřelci si je pletli s německými Bf 110. Německé stíhačky velké ztráty nezpůsobily Potez 637 byl údajně schopen vymanévrovat i německé stíhačky Bf 109.
    Na konci bitvy o Francii zůstalo pouze dvanáct letuschopných Potezů 637. 1. listopadu jich bylo pouze šest a o rok později jež nelétal žádný. Průzkumné jednotky vichystického letectva používaly letouny Potez 63.11 nebo Martin 167F.

    Použité prameny:
    http://www.aviastar.org/air/france/potez-630.php
    http://en.wikipedia.org/wiki/Potez_630
    http://www.airwar.ru/enc/spyww2/p637.html
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1078#504074Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Náčrtek stroje Potez 637


    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1078#60933Verze : 0
    MOD
    Avatar
    Fotografie stroje Potez 637





    Detail gondoly pro pozorovatele.
    URL : https://forum.valka.cz/topic/view/1078#389864Verze : 0
    MOD